Welk objectief moet ik hebben??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anne-Marieke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 13:46

Hallo,

Ik heb een Canon eos 450D.
Heb hier wel wat ervaring mee, maar niet mijn wekelijkse bezigheid.
Bij deze camera heb ik de standaard 18-55mm lens van canon en een telelens van sigma tot 300mm.
Nu merk ik vaak dat ik net niet ver genoeg kom met mijn standaard lens, en dat mijn telelens niet ver genoeg uitzoomt.
Binnenkort ga ik naar New York.
Hier gebeurt zoveel, om dit alles goed vast te kunnen leggen is het niet echt handig om constant tussen de lenzen te moeten switchen om maar te kijken waar ik het het beste mee vast kan leggen.
Voor je het weet is het fotomoment alweer voorbij.
Ik ben dus op zoek naar een objectief ertussenin, zodat hij een redelijke groothoek heeft maar ook wel degelijk kan zoomen.
Kunnen jullie mij hierbij adviseren?
Daarbij hoeft het wat mij betreft geen lens van canon zelf te zijn. Als hij maar past en goed samen kan met mijn eos 450D.
Bij voorbaat dank!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Misschien ook even je budget aangeven, dat maakt het adviseren eenvoudiger
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Anne-Marieke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 13:46

Geen idee waar het voor zou kunnen. Ik dacht aan rond de 200 euro. Weet echter niet of dat haalbaar is.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

pfff, je maakt het lastig :mrgreen: :mrgreen:
misschien toch kijken voor 2 verschillende lenzen, een groothoek en een tele ?

wil je dat niet, dan zou ik, gezien het budget, kijken voor een Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 iS II, te koop voor zo'n 160 euro nieuw.
je mist dan wel wat groothoek wat in een stad als New York toch ook wel fijn kan zijn.
De 55-250 heeft voor zijn prijs een zeer goede kwaliteit (spreek uit ervaring).

De Canon EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 iS USM, maar die is nieuw een stuk duurder (298,-) en je mist hierbij de tele.
Persoonlijk zou ik deze lens niet zo snel aanraden vanwege redelijk vaak voorkomende problemen met deze lens. Je kan er geluk bij hebben maar het zou zonde zijn als er problemen optreden tijdens je vakantie.

Dan de Canon EF-S 18-200mm iS F/3.5-5.6 voor 439,- maar die valt dan ruim buiten het budget.

en nog ruimer buiten het budget:
Liever dan gaan voor de Canon EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 iS USM of de Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM iS (beiden nieuw ongeveer 650,- en tweedehands uiteraard goedkoper)
Voor de 15-85 geldt dan weer een tekort aan zoom en de 24-105 wat weinig groothoek.
Ik heb Sigma en Tamron niet meegenomen in de overwegingen omdat ik eenvoudigweg niets over de kwaliteit van die lenzen kan roepen.
Maar daar zitten vast nog wel wat opties bij :lol:

[edit] afhankelijk van je woonplaats zou je ook eens bij de grotere bekende fotozaken kunnen kijken naar het tweedehands aanbod, vaak ook met garantie te koop.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Anne-Marieke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 13:46

Bedankt!
De Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 iS II spreekt me wel erg aan.
Maar als je het hebt over lenzen 18-200mm, is dat toch ook wel weer erg interessant!

Heeft er iemand misschien ervaring met de:
- Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC
- Tamron AF 18-200MM F/3.5-6.3 XR Di II

Ik lees wel dat de Tamron vaak op de Canon minder werkt dan op andere merken.
Maar hoor graag van ervaren mensen hoe of wat. Wil er in New York achteraf toch geen spijt van hebben.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

graag gedaan :lol:
Dat Tamron op een Canon minder goed werkt, herken ik niet hoor. Moet geen enkel probleem zijn.
Kwalitatief komt de 55-250 er beter uit dan de 18-200 voorzover ik weet.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik denk dat de canon 18-135 (zonder stm) Bij jouw wensen hoort. Je kan behoorlijk inzomen. Probeer maar eens op je tele 135mm te vinden. En valt binnen budget. Ik vind het een erg fijne lens! Ik gebruik hem met name wanneer een lenswissel niet handig is. Echt een scherpe lens!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De eerste keer in New York had ik alleen een full-frame 28-70mm bij me (vergelijkbaar met 18-50mm op 450D), de tweede keer een 17-35mm (11-24mm op je 450D). Ik had geen enkele behoefte aan een tele lens, maar mensen verschillen en behoeftes dus ook. Maar voor een idee voor wat je kunt doen met een standaard lens in New York: New York 2011 en wat je met alleen een groothoek lens kunt: NYC 2012.

De 18-200 lenzen staan niet echt goed aangeschreven. Als ik al voor een superzoom zou gaan, dan zou het de Tamron 18-270 zijn. Volgens mij is de beste reislens de Canon 15-85, maar die zit ruim boven je budget. En dat betekent dat ik het eens ben met Besar, de Canon 18-135 zou weleens de beste lens kunnen zijn voor wat jij wilt: voldoende groothoek en voldoende tele.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ons de foto's laat zien 8)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
wernerfotografie

Maar hoor graag van ervaren mensen hoe of wat. Wil er in New York achteraf toch geen spijt van hebben.
dan zou ik toch uit de hoek van 18-200 lensen blijven.... Is huren ook een optie? wat verwacht je eigenlijk van je fotos?
Anne-Marieke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 13:46

Bedankt dat jullie allemaal willen meedenken :)
de 18-200 leek mij erg interessant, maar heb deze vensters al gesloten. Blij dat ik het hier heb gevraagd :)

Huren? nog nooit van deze optie gehoord. Ken wel iemand met goeie lenzen, maar durf ze niet goed te lenen. Mocht er wat mee gebeuren, je weet het nooit....

Wernerfotografie, goeie vraag :)
Ik wil graag goeie overzichtsfoto's van landschappen kunnen maken, zoals bijvoorbeeld vanuit de boot en op het empire statebuilding.
Maar daarnaast ook mooie details kunnen fotograferen zoals straatnaambordjes en meer van die typerende New Yorkse dingen ;)
Natuurlijk zullen er ook wat portretten van personen gemaakt worden.

Ik wil gewoon echt goeie kwaliteit zodat ik er later ook nog bijvoorbeeld een mooie uitvergrote canvas van kan laten maken.
Anne-Marieke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 13:46

addy101 schreefCOLONDe eerste keer in New York had ik alleen een full-frame 28-70mm bij me (vergelijkbaar met 18-50mm op 450D), de tweede keer een 17-35mm (11-24mm op je 450D). Ik had geen enkele behoefte aan een tele lens, maar mensen verschillen en behoeftes dus ook. Maar voor een idee voor wat je kunt doen met een standaard lens in New York: New York 2011 en wat je met alleen een groothoek lens kunt: NYC 2012.

De 18-200 lenzen staan niet echt goed aangeschreven. Als ik al voor een superzoom zou gaan, dan zou het de Tamron 18-270 zijn. Volgens mij is de beste reislens de Canon 15-85, maar die zit ruim boven je budget. En dat betekent dat ik het eens ben met Besar, de Canon 18-135 zou weleens de beste lens kunnen zijn voor wat jij wilt: voldoende groothoek en voldoende tele.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ons de foto's laat zien 8)
Beste addy101 Wat een gave foto's! Zulk soort foto's wil ik ook maken.
Vond jij dat je genoeg had aan je full-frame? vergelijkbaar met mijn standaardlens van 18-55mm.
Anne-Marieke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 13:46

Loop net tegen de Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC
Zegt dit jullie iets?
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Begin niet aan de superzooms (18 tot 200mm ed. Kwalitatief niet al te best. De set die je dan bezit is beter. Objectieven wisselen is inherent aan het gebruik van een spiegelreflex camera. Wil je toch wat kopen dan zou ik een sigma 10-22 voor jou budget (2e hands) adviseren. Hier ga je meer aan hebben dan nog een telezoom lens.

Hoop dat je er wat mee kan
Canon
wernerfotografie

Huren? nog nooit van deze optie gehoord. Ken wel iemand met goeie lenzen, maar durf ze niet goed te lenen. Mocht er wat mee gebeuren, je weet het nooit....
Ja hoor, zijn bedrijven die gewoon lenzen verhuren. bv konijnenberg.nl

Als ik jou was zou ik voor deze optie gaan. het is zonde dat je nu zo`n mooie reis hebt geboekt en straks met een middelmatige lens op pad gaat. Gewoon lekker een goede lens huren. Dan weet je zeker dat als je terug komt van de reis dat het niet aan je lens heeft gelegen en kan je dan eventueel doorsparen voor een betere lens... Zonde als je nu ff snel 200 eu er tegen aan knalt en terug komt met het gevoel dat je wat mist in je platen.
wernerfotografie

Huren? nog nooit van deze optie gehoord. Ken wel iemand met goeie lenzen, maar durf ze niet goed te lenen. Mocht er wat mee gebeuren, je weet het nooit....
Ja hoor, zijn bedrijven die gewoon lenzen verhuren. bv konijnenberg.nl

Als ik jou was zou ik voor deze optie gaan. het is zonde dat je nu zo`n mooie reis hebt geboekt en straks met een middelmatige lens op pad gaat. Gewoon lekker een goede lens huren. Dan weet je zeker dat als je terug komt van de reis dat het niet aan je lens heeft gelegen en kan je dan eventueel doorsparen voor een betere lens... Zonde als je nu ff snel 200 eu er tegen aan knalt en terug komt met het gevoel dat je wat mist in je platen.
Anne-Marieke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 13:46

Bedankt werner!
Heb gelijk gekeken, zag er in eerste instantie goed uit.
Heb de lens 10 dagen nodig.
Afgezien van de borg ben ik dan nog meer dan 200 euro kwijt.
Dit vind ik dan weer zonde aangezien ik de lens achteraf weer moet inleveren.

Iemand nog advies wat betreft de Sigma 18-125mm F/3.8-5.6 DC OS HSM Sigma ???
Deze heb ik nu op het oog.

Nu te krijgen voor 139 euro.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

op internet is wel e.e.a. te vinden over deze lens,
bijv. een review http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; (engelstalig)
dan lees je de sterke en evt. zwakkere punten.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Anoniem 3

Iets met 'dubbeltje' (weet je nog wat dat is?) en eerste rang.

Verkoop je standaard lens en investeer wat meer in een 15-85.
Dan kom je met scherpe foto's thuis. Je bent dan wel duurder dan die 200 euro uit, maar daar heb je dan ook een wereldlens voor, die je eventueel achteraf weer kunt verkopen. Maar als je hem hebt leren kennen, wil je hem houden......
En:
In New York heb je echt geen 200 mm nodig.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Gabriel, je hebt deels gelijk, maar een budget moet als eerste toereikend zijn om daarna andere eisen te stellen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Akumal

Gewoon doorsparen voor goed spul. Groothoek en tele in 1 objectief onder de 200 euro gaat hem niet worden.
De kracht van de DSLR is de verscheidenheid in objectieven!!!!

Lekker doorsparen en een compact of hybride meenemen ;-).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar