[VerzamelTopic] Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Het is toch wel jammer dat de Tamron niet echt goed leverbaar is.
Een rondgang langs alle bekende winkels leert dat de Tamron nergens op voorraad is.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Ik heb alles vanuit de hand genomen maar moet er wel bij vermelden dat vooral met wind (en op Schiphol wil het nogal eens waaien) het erg moeilijk is de lens stil te houden. Ook het gewicht van 2 kilo ga je op den duur wel merken.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Een Monopod is dus wel aan te raden.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Met dit gewicht en bereik ga je het bij mindere omstandigheden ook met een monopod niet redden vrees ik. Dan is statief toch echt een betere optie.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Het is zo ver, ik heb de Tamron nu in bestelling staan bij de lokale fotowinkel.

Ik heb eerder de Canon 300F2.8 IS gehad, maar deze gebruikte ik altijd met extender`s en met de 2x extender was ik niet echt overtuigd van de kwaliteit en AF snelheid/accuraat.
Vooral de reviews hebben mij overtuigd om de Tamron uit te proberen, dit samen met het prijskaartje wat toch gewoon goed is te noemen.
Ik ben/was op zoek naar een Canon 500F4 IS maar de tweedehandse prijs van ongeveer 5000 euro kan ik voorlopig niet verantwoorden.

Ik zal met de Tamron wel de lichtsterkte moeten missen, maar ik ben voornamelijk benieuwd naar de autofocus hoe snel deze is.
Als deze snel en accuraat is ben ik al heel tevreden.
Wel komt de Tamron natuurlijk met een ongelofelijke zoom bereik, en is het gewicht redelijk te noemen.
Ik heb alleen mijn verdere zorgen bij dat met het inzoomen de lens naar voren komt, en als ik zo kijk op alle foto`s komt deze lens ook een aardig eind naar voren, ben dan benieuwd of ik deze nog goed in evenwicht kan houden.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Als je de 300 2.8 gewend bent zal de balans (en gewicht) niet het struikelblok zijn.
Lichtsterkte zal echter wel wat gewenning vergen in combinatie met sluitertijden.
Op crop ben ik er nog niet echt vriendjes mee, maar dat komt hopelijk nog met beter weer.

Wat de AF betreft, van 100-400 zul je denk ik meer dan tevreden kunnen zijn en geen last van hunten.
Daarboven neemt de snelheid wel merkbaar af (zoals ook te zien op filmpjes op YouTube)en wordt het wat lastiger om je onderwerp in beeld te houden als je er dichtbij zit, waardoor het soms net iets langer duurt voor de AF spot on zit. Maar wat mij betreft nog steeds prima werkbaar hoor.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

We zullen het zien met de AF,
Voor mij wordt de AF van de Tamron uitgeprobeerd met de eerst volgende airshow waar we heen gaan.(of ik moet tussentijds nog ergens staan te spotten)

Maaaaaar, eerder schoot ik altijd op 420MM, en ik zie die mm`s die nu daarna komen gewoon als pure winst, En de 300F2.8 met 2x extender was het ook lastig met de AF.
De 300F2.8 met de 2x extender vond ik ook niet fijn in de hand liggen, omdat natuurlijk het objectief een stuk verder van de body is, en door het gewicht wat dan verder naar voren komt, toch redelijk lastig stabiel te houden met de hand.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Goed, gisteren de hele dag met dit ding door de dierentuin gezeuld.... Een hoop platen gemaakt en naast de mensen die naar de dieren keken, keken ze ook veelvuldig naar het grote loeder dat ik in mijn handen had.

Na een volle dag het ding in m'n handen gehad te hebben merk ik nu - een dag later - pas hoe walgelijk zwaar het ding is. Ik heb nog nooit eerder spierpijn gehad van een fototoestel met lens, maar vandaag dus voor het eerst wel. (loop eens een keer een hele dag met 3 melkpakken in je arm en je weet wat je te wachten staat).

Dit brengt mij echter wel op de volgende vraag: Is er een of ander systeem dat je een draagriem aan de lens kan vastmaken, dan kan je het hele zwikkie gewoon om je schouder hangen. Een monopod gaat het denk ik niet worden omdat je dan behoorlijk beperkt bent in je bewegingsvrijheid, dus schieten doe ik met dit ding vooral uit de hand.

Voor de liefhebbers hier, nog even twee foto's die ik gister heb genomen.

Afbeelding
Aceros cassidix (Sulawesi Jaarvogel) by Maarten Otto, on Flickr
Afbeelding
Cubaanse Flamingo by Maarten Otto, on Flickr
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Het antwoord zit in je vraag.
Schaf een schouderriem / strap aan. Originele zoals Black Rabbit of een goedkopere third party via een van de sponsoren van dit forum, aq4u.
Die riem kun je bevestigen aan de statiefring van de lens.
Behoorlijke ontlasting, erg prettig in gebruik.
Je zult de camera/ lens wel enigszins moeten sturen om kleine botsingen te voorkomen.
Maar gewoon lopen etc gaat prima en je camera is gewoon gebruiksklaar.
Er zijn er ook met een dubbele bevestiging voor zowel body als lens voor meer stabiliteit.
Laatst gewijzigd door 1 op Frank64, in totaal 25 keer gewijzigd.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een inschuifbare éénpoot met snelkoppeling is (voor mij) ideaal.
Bevestig anders een snelkoppeling met oog aan de voet van het objectief en koppel daar een brede riem aan?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Lekker scherpe platen! Jammer van de achtergrond bij foto 1.
Zie wel dat de iso vrij hoog moet, maar met de 6D geen enkel probleem. Dit was een van de vragen die ik had, ben dus blij met je foto's. In combinatie met voldoende licht lijkt me dit een super lens.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Vergeleken met de EF 100-400:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... &APIComp=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Volledige Review:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... -Lens.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Handleiding:
http://tamron.cdngc.net/inst/pdf/a011inst_1311_en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLON Vanuit ervaring en resultaten tot op heden kan ik wel zeggen dat dit echt een waardige tegenstander is voor de 100-400 van Canon.
Waarbij je dus ook nog eens 200 heel bruikbare extra mm's in bezit hebt voor ongeveer 250 euro minder...
Wel vreemd dat Frank zonder verklaring en toelichting hier in dit gremium de lens ineens weer te koop aanbiedt

Wat moeten we nu denken van zijn review(s)

Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Begrijp ik dat jij van mening bent dat ik daar verplicht toe bent..?

zo ja, jammer dan
Gewoon per PB vragen was heel wat vriendelijker geweest dan je het openbaar afvragen...
Weinig respectvol ook voor de tijd en moeite die ik genomen heb om er wat van te vinden en te schrijven en plaatsen...

Ppfff...
Groeten
Frank
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

cornelus079 schreefCOLONWel vreemd dat Frank zonder verklaring en toelichting hier in dit gremium de lens ineens weer te koop aanbiedt Wat moeten we nu denken van zijn review(s). Groeten, Gerard.
Volgens mij geeft Frank in dat topic een exacte verklaring waarom hij hem verkoopt. Dat doet niets af aan de ervaringen die hij hier in dit topic heeft omschreven. En inderdaad, dit soort opmerkingen mogen voortaan per pb. Nu maar weer ontopic.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Frank64:
Bedankt voor het uitgebreide verslag van je ervaringen!
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Frank, Je bent nergens toe verplicht.
Echter, niet iedereen leest wat en waarom iets te koop wordt aangeboden.
Was wel zo netjes geweest als je dit gremium ook had geïnformeerd.
Gr. Gerard

Zo en nu verder met de tamron.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Nou, als mensen het V&A topic hadden gelezen hadden ze tegelijkertijd gezien wat er aangeboden was en waarom. En wie dat topic niet had gelezen hoefde zich ook niets af te vragen (dat wil zeggen, totdat jouw bericht ze wel wees op het verkopen van de lens maar niet op de toelichting). Ik zie echt niet waarom het netter zou zijn als Frank hier over die toelichting zou moeten informeren... Hooguit was dat fijn geweest als hij de lens had verkocht omdat het toch een onding bleek te zijn ofzo. Maar dat was niet het geval, en zoals het nu staat, staat dat verkopen toch volledig los van de bespreking van het objectief hier?
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar