Lezen 24-70L en 24-105L

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nicobrombeer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2012 16:46
WoonplaatsCOLON Winschoten

Hallo mede fotografen,


Zat zo eens te kijken op marktplaats van eos, en andere site's, naar een 24-70L objectief en de 24-105L objectief.
Ik wilde mijn glaswerk nl uitbreiden, nu vraag ik me zo ineens af, waarom staan er zoveel 24-105 te koop en zo weinig 24-70.

Ligt dit misschien aan de kwaliteit van de objectieven?
Is de 24-105 soms van mindere kwaliteit of hiervan de markt overvoerd.
Het zijn beide L objectieven het mag daar toch niet aan liggen?
Waarom is het prijsverschil tussen nieuw en gebruikt zo ( relatief ) klein?

Graag jullie reactie.

Groeten Nico
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Als ik op marktplaats kijk zie ik meer 24-70 staan dan 24-105 maar echt veel scheelt het niet dus ik zie het "probleem" niet. Het kan zijn dat veel mensen toch f2.8 willen hebben inplaats van f4.0 en daarom de keus maken om de 24-105 te verkopen. De 24-105 is ook als kitlens gebruikt bij veel fullframe camera's de 24-105 is ook een stuk goedkoper.
Het zijn allebij super lensen daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

L lenzen leveren vaak goede beeldkwaliteit en zijn vaak degelijk gebouwd en gaan dus een tijdje mee. Het is ook een stukje status wat je koopt denk ik. Vooral met dat laatste hoef je het niet eens te zijn maar dit alles bij elkaar zorgt er wel voor dat de vraag groter blijft dan het aanbod en dat zorgt ervoor dat de prijs redelijk hoog blijft.
Maar dit is denk ik op elk type gereedschap wel toepasbaar. Goed spul kost geld, maar het is niet altijd weggegooid geld.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Niet alleen L lenzen zijn waardevast.
als ik kijk naar bijv. De 70-200L f4 of f2.8 dan worden die voor ongeveer driekwart van de nieuwprijs verkocht.
als je op zoek ben naar een niet L lens, bijv. De 55-250 dan word die ook voor driekwart van de nieuwprijs verkocht.
uiteraard speelt de staat en leeftijd van de lens ook mee.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

+1 voor de reactie van JJAS.
Slaat de spijker op zijn kop wat mij betreft, meer woorden zijn eigenlijk overbodig.
Beide lenzen zijn prima, mt ieder eigen voor/nadelen. (lichtsterkte, bereik, stabilisatie. prijskaartje
2e hands prijzen worden bepaald door marktwerking. Zolang er veel vraag naar is blijven prijzen hoog.
Ook daar is niets vreemds aan. Dat de markt niet is overvoerd met 24-105 blijkt dus ook uit diezelfde prijzen...
Vind je het prijsverschil met nieuw te klein of risico te groot, spaar nog even door en koop een nieuwe.
Iedere aankoop is een afweging of het product je het geld waard is. Ongeacht nieuw of gebruikt.
Dat moet iedereen voor zichzelf beslissen
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
bluecupra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 462
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 19:28
WoonplaatsCOLON Den Haag

Viel mij vandaag op dat de 24-105 nieuw ook aardig in prijs omlaag gegaan is. Zat deze eerder dit jaar nog rond de €900, koop je dit objectief nu al voor €699 (Kamera Express en Foka bijvoorbeeld)

Wie weet de reden van deze prijsval? Komt er een 24-105 II?
Canon EOS 7D | BG-E7 Grip | 70-200 F2.8L IS | Canon 24-105 F4.0L IS | Canon 100 F2.8L IS Macro | 430EXII | Kata Bug-203 PL
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik denk om financiele ruimte te maken voor de nieuwe 24-70 F4 IS...

Met semi macro functie. Volgens enkelen het nieuwe alternarief voor de 24-105.
En volgens anderen een wat vreemde eend in de bijt omdat het een wat vreemde mix is geworden van de 24-70 2.8 en de 24-105. Minder lichtsterk dan de ene en minder bereik dan de 2e...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

bluecupra schreefCOLONViel mij vandaag op dat de 24-105 nieuw ook aardig in prijs omlaag gegaan is.
De nieuwprijs van de 24-105 is inderdaad flink aan het zakken:
http://tweakers.net/pricewatch/124231/c ... s-usm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

24-70 versies:
http://tweakers.net/pricewatch/320665/c ... s-usm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tweakers.net/pricewatch/303007/c ... i-usm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Ten eerste is de 24-70 een lichtsterke lens 2.8
Tevens is deze 2e hands moeilijker te vinden omdat het oude model uit de markt is gehaald en zooooo goddeloos duur is dat ze het oude type nu bijna niet meer tekoop is.
Mijn advies?

Heb zelf voor dat dilemma gestaan en heb gekozen voor de Tamron 24-70 ... deze is 1000 euries maar is lichtsterk en heeft IS !!!!
Ben erg tevreden met de foto's en het was mij geen 1000 euro meer waard om voor de 24-70 2.8 II van canon te gaan ZONDER IS....

24-105 is trouwens ook een super lens!
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar