Re-chippen van een oude Sigma lens

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

Ik heb een (oude) Sigma 170-500 |(F5-F6.3) ooit gekocht voor een safari in het analoge tijdperk (1998), nog in prima conditie. Daar hij een error geeft op een digitale body en ik het bereik niet nodig heb/had is hij op zolder terecht gekomen.
Nu blijkt de error te komen door een chip in de lens. Ik las in eerdere topics en andere fora dat je dan een andere chip er in moet laten plaatsen en dat dit kan bij Sigma Benelux in Houten, maar kan niet iets vinden op de site en helpdesk is pas een maandag weer bereikbaar. Of zijn er ook andere mogelijkheden, waar en bij wie moet ik dan zijn en wat zijn ongeveer de kosten waaraan ik moet denken om dit te laten doen?


En is het (nog) verstandig om deze lens te laten rechippen? serienummer is 1029363. In dierentuin of enkele keer op vakantie kom ik tekort met 200mm.

Alvast bedankt voor jullie reacties

grt
Rob
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Für die nachfolgenden Objektive ist ein Upgrade notwendig und techn. derzeit möglich. Ältere Baureihen lassen sich leider nicht mehr umrüsten.
..
•170-500mm F5-6.3 APO ASPHERICAL RF bis Seriennummer #3...
http://www.sigma-foto.de/service/servic ... meras.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar