overstap van Tamron 70/200 naar Canin 70/200 ivm sportfoto's

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

margosubnel schreefCOLONPanther1881 Ik ben pas bezig met me te verdiepen in fotografie. Begin het te snappen. Alle uitleg is welkom.
Okee, prima, dat maakt niet uit. Weten wij een beetje waar we moeten in zetten.
margosubnel schreefCOLONOver de onscherpe foto's: Camera maakt dan ook allerlei geluiden.Net of hij niet kan scherpstellen. Soms kan ik de knop ook helemaal niet indrukken. Maar hierom wil ik eigenlijk een andere lens. Maar zat me wel te bedenken dat ik deze lens nog geen jaar heb, even terug morgen naar de fotozaak maar eerst.
Heb vandaag lens geleend van vriend, een 70/300 EF canon , daar hoorde je niks van het scherp stellen!! Mooie foto's. Zal er 1 op album zetten.
Dat je de 70-300 niet hoort komt omdat deze is uitgerust met het USM systeem van Canon dat is een motor die de AF in de lens aanstuurt. Deze motor is bijna geruisloos. Jouw Tamron lens daarentegen zal waarschijnlijk een micromotor hebben (Canon past deze ook toe bij de goedkopere lenzen). Micromotors zijn iets tot veel luidruchtiger. De snelheid waarmee de lens focust hoeft niet meteen beinvloed te zijn door het type motor dat gebruikt wordt maar het komt wel vaak voor dat de USM lenzen sneller focussen.
Beide lenzen zullen in servo modus continue aan het focussen zijn, de Tamron zul je door de micromotor horen, maar ook de 70-300 zal constant aan het werk zijn (kijk maar eens door het afstandsglaasje bovenop de lens).
Dat je vanuit servo niet kunt afdrukken kan ik hier niet reproduceren met mijn camera. Ik heb een andere camera, maar het zal waarschijnlijk aan de individuele instellingen liggen.
margosubnel schreefCOLONVolgens mij word ik steeds warriger voor jullie, iemand die geen beslissing kan nemen...
Valt mee hoor. Je zit gewoon met problemen en ergernissen. Je post netjes waar je tegenaan loopt. Daar kunnen wij dan weer feedback op geven. Daar heb je meer aan dan een advies dat je lens X of Y moet kopen omdat je op deze manier het probleem straks zelf begrijpt :mrgreen:

Wie kan er overigens wat zeggen over het focussen bij een verlicht veld bij nacht? Hoe goed werkt dat? Hoe zwaar is dat voor een camera+lens? Mij ontbreekt hierop de praktische ervaring. Gaat dit alleen goed met PROF-materiaal (1DX+400 2.8 IS II) of kan het ook met minder?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Lens weggebracht en doet het inderdaad niet goed, wordt nu opgestuurd. Wil hem daarna inruilen.. kijken wat ik er voor terug krijg.
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Zag net pas dat er al een 2 de pagina is met jullie reacties...
Man bij de fotozaak zei dat ik misschien niet veel verschil zal zien met een canon 70/200 2.8 IS ipv tamron.
Moet misschien ook licht sterkere body bij. verkoop praatje of waarheid?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De fotozaakman weet niet waar hij het over heeft.
Autofocus Operation
Tamron has moved away from mechanical lenses, by adopting electrical in-lens motors that move the lens elements. Consequently there is no screw to drive the elements, and older bodies that use this method will not be able to focus this lens automatically. However this does mean that the lens focuses significantly faster than previous mechanically-driven lenses, but it doesn't reach the blisteringly fast speeds of Canon's USM or Nikon's AF-S technologies. The lens also isn't as quiet as these styles, but it isn't objectionable. Then manual for this lens indicates that you shouldn't touch the focus ring when it autofocuses, as it could cause damage to the lens (presumably, because the focus ring moves during autofocus). This version of the 70-200mm f/2.8 doesn't seem to do this, suggesting the manual hasn't yet been updated.
http://slrgear.com/reviews/showproduct. ... 90/cat/all" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Dit ga ik vanavond eens goed lezen ( even concentreren op het Engels), eerste probleem van de man op die link, is precies mijn probleem...
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Peppi van den Berg schreefCOLON Ik zou zelf ook niet op 2.8 schieten, maar minimaal een paar stops hoger, komt je scherpte ook ten goede.
Maar je achtergrond wordt veel onrustiger, in veel gevallen haal je gewoon je sluitertijden niet en het scherpstellen gaat trager. Ik zou ten allen tijde voor een F2.8 gaan.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Even voor mijn duidelijkheid (misschien heb ik er overheen gelezen), maar over welke Tamron 70-200 2.8 hebben we het hier? De oude die Boels aanhaalt (met "macro" functie) of de nieuwe? Als je de nieuwe hebt dan weet ik niet of je veel opschiet met een Canon 70-200 2.8 want de meeste reviews die ik gelezen heb zeggen dat de Tamron nauwelijks onder doet voor de Canon op dat gebied.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Photokid:
De TS heeft niet de VC-versie (als ik het goed begrepen heb).
Maar zelfs dan is de AF-snelheid minder dan die van Canon; bovendien heeft de VC wat eigenaardigheden:
http://www.cameralabs.com/reviews/Tamro ... Di_VC_USD/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

heb de Tamron( even de doos erbij gehaald) SP AF70/200mm F2.8 DI LD(IF)macro.
Ik zat zelf ook al te kijken, is dit de oude of de nieuwe?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Beide versies bestaan nog:
http://www.tamron.com/nl/photolens/di_hi_speed/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

margosubnel schreefCOLONPanther1881
Over de onscherpe foto's: Camera maakt dan ook allerlei geluiden.Net of hij niet kan scherpstellen. Soms kan ik de knop ook helemaal niet indrukken. Maar hierom wil ik eigenlijk een andere lens. Maar zat me wel te bedenken dat ik deze lens nog geen jaar heb, even terug morgen naar de fotozaak maar eerst.
Het niet scherp kunnen stellen en de geluiden die je hoort is de scherpstelmotor.
Dit noemen ze "hunten" je lens blijft zoeken naar een scherpstel punt.
Dat je de ontspanknop niet helemaal kan indrukken, is omdat je waarschijnlijk in je camera ingesteld hebt, dat de focus voorrang heeft.

De Tamron 70/200 is een goede lens.
Hoe beter je de sport kent die je wil vast leggen, hoe beter je techniek is/word.

Welke Tamron 70/200 heb je precies?
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

@ margosubnel: dat is het oudere model, alhoewel ze inderdaad allebei naast elkaar bestaan zoals Boels zegt.
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Mozes, kan je uitleggen wat je bedoeld met "dat de focus voorrang heeft"?
Ga steeds meer bedenken dat ik de lens straks maar gewoon hou en niet voor de canon ga...vooral omdat ik niet veel verschil ga merken volgens jullie en het toch 2500 euro is...(een IS, anders 1900)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Iedereen merkt (volgens mij) het verschil in AF-snelheid van de Canon EF 70-200 reeks t.o.v. de andere merken.
Of men het geld er voor over heeft, is wat anders.
Je hoeft niet meteen de hoofdprijs te betalen, de f/4-versies van Canon zijn een stuk goedkoper dan de f/2,8-versies.

Maak eens een afspraak met een medeforummer in het bezit van een EF 70-200 en probeer het eens.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

margosubnel schreefCOLONMozes, kan je uitleggen wat je bedoeld met "dat de focus voorrang heeft"?
Dat de ontspan knop alleen werkt als je onderwerp scherp in beeld is.

Verschil is er wel degelijk.
Maar als je jouw techniek aanpast/verbeterd, kom je ook een heel eind.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

volgende week zondag mag ik een canon lens lenen van iemand uit het dorp!!! Precies die lens die op mijn verlanglijst staat. Spannend!
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Het is de Canon geworden, bedankt voor al het meedenken!
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Nou wil ik wel even weten welke Canon lens het is geworden... En wat zorgde ervoor dat dit 'm is geworden?

Groet!
Dward
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Dward, het is de 70/200 IS II USM geworden. toch de gestabiliseerde, kan ik hem overal voor gebruiken en niet alleen voor sportfoto's. Heb de lens uitgeprobeerd en was zeer tevreden. Toch de knoop doorgehakt en een besluit genomen. Mooi nog 250 euro retour. Ik ben er erg blij mee! Beetje bang voor de reacties hier in t dorp als ze die fotogek weer aan zien komen met een nieuwe lens...
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

margosubnel schreefCOLONDward, het is de 70/200 IS II USM geworden. toch de gestabiliseerde, kan ik hem overal voor gebruiken en niet alleen voor sportfoto's. Heb de lens uitgeprobeerd en was zeer tevreden. Toch de knoop doorgehakt en een besluit genomen. Mooi nog 250 euro retour. Ik ben er erg blij mee! Beetje bang voor de reacties hier in t dorp als ze die fotogek weer aan zien komen met een nieuwe lens...
Gefeliciteerd, u zal worden aangezien voor een profesioneel fotograaf. :D

Mooi is dat je nu 2 types stabilisatie tot je beschikking hebt. :wink:
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar