Rond beeld met Sigma 17-70 mm f/2.8 op 5DIII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
keizerkarel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2013 22:44

Dag,

Sinds een paar weken fotografeer ik met een EOS 5d MIII, als opvolger van mijn 7D. Tot nu toe alleen met daarop de 70-200F2.8L IS MK2 (het meest van de tijd) en ook met de 50 f/1.4. Met beide lensen prima foto's.

Vandaag ook mijn Sigma 17-70 f/2.8 erop gedaan. Heeft net als de andere twee lensen een rode rinde stip, dus zou geen schade moeten veroorzaken aan de ff camera. Echter door de zoeker heb je een rond beeld, in plaats van rechthoekig. En de foto's hebben hetzelfde ronde beeld. Heeft dat toch te maken met de ff van de camera?

De Sigma-lens was weliswaar niet zo erg kostbaar, maar wel een fijne lens om mee te fotograferen. Weet iemand qua prijs en kwaliteit gelijkwaardig alternatief voor deze lens, die geen problemen geeft op de 5DIII?

Groet,
Ph.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Dat komt omdat de sigma niet bedoelt is om te werken op een fullframe camera. Een goed alternatief zou de canon 17-40 f4 wezen.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Dapper dat je gewoon die 17-70 erop hebt geschroefd zonder je in te lezen. ;-) Ik denk dat je ook geluk hebt gehad, want bij sommige objectieven kan je dat zowel een kapotte spiegel als krassen op je objectief opleveren - die niet onder garantie gerepareerd worden overigens ;-)

Een op fullframe vergelijkbaar objectief qua bereik is denk ik de 24-105 van Canon. Die zou je voor ongeveer 600 euro gebruikt wel moeten kunnen krijgen denk ik. De 17-40 geeft een hele andere beeldhoek op je fullframe camera, die zou meer te vergelijken zijn met een 10-22 op een 7D.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zie ook dit topic met voorbeeld:
http://www.dpreview.com/forums/post/52042773" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Deos schreefCOLONDapper dat je gewoon die 17-70 erop hebt geschroefd zonder je in te lezen. ;-) Ik denk dat je ook geluk hebt gehad, want bij sommige objectieven kan je dat zowel een kapotte spiegel als krassen op je objectief opleveren - die niet onder garantie gerepareerd worden overigens ;-)

Een op fullframe vergelijkbaar objectief qua bereik is denk ik de 24-105 van Canon. Die zou je voor ongeveer 600 euro gebruikt wel moeten kunnen krijgen denk ik. De 17-40 geeft een hele andere beeldhoek op je fullframe camera, die zou meer te vergelijken zijn met een 10-22 op een 7D.
Als ik mij niet vergis geld dat alleen voor lenzen van Canon zelf.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

boels069 schreefCOLON http://www.dpreview.com/forums/post/52042773" onclick="window.open(this.href);return false;

I've been shooting video on the 5D Mk II with the Canon EF 50mm F1.8 lens and I have had great success with it.

I just bought a Sigma 17-70mm F2.8-4.5 Macro zoom lens and a Sigma 18-200mm F3.5-6.3 zoom lens -- they mount on the 5D body just fine, but there are these black rings that appear around the image and I have no idea what they are. This occurs with both of the Sigma lenses. There is an image below.
Het blijft verwarrend al die verschillende benamingen (EF en EF-S bij Canon, DG en DC bij Sigma etc.)
Maar toch ook wel enigszins verbazingwekkend dat iemand met een 5DII zich niet een beetje heeft ingelezen in de materie alvorens tot aanschaf van twee Sigma objectieven over te gaan.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@jjas:
Maar als je je wel vergist ..... :mrgreen:

Ik dacht dat sommige oude(re) derdepartijobjectieven wel de spiegelbeweging bemoeilijken.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
the martin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 13:28
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Het kan zijn dat die cirkel verdwijnt als je inzoomt
Canon 40D, Canon EF-S 18-55 IS, Sigma 24-70 f2.8 EX DG Macro, Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

boels069 schreefCOLON@jjas:
Maar als je je wel vergist ..... :mrgreen:

Ik dacht dat sommige oude(re) derdepartijobjectieven wel de spiegelbeweging bemoeilijken.
Dan zie je geen ronde cirkel meer in je beeld :D (als je begrijp wat ik bedoel)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

^ :D
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar