Wat kost zoiets? Een lensvatting van een 16-35?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hoi allemaal,

Ik ben gister bij de Color Run in Utrecht geweest om daar foto's te maken. Helaas was mijn feestje net voor het laatste "kleur"-station en de finish, enigszins voorbij. Ik probeerde op de fiets wat lopers voorbij te gaan door even de berm door te steken naar de gewone weg. Ik zag een grote overgroeide kuil in het gras over het hoofd en mijn hele voorwiel paste daarin... Ik klapte dus van de trappers af en in een poging om niet over het stuur heen te schieten, gebruikte ik mijn handen. En laat nou juist een van die handen mijn stof-/waterdichte hoes vasthouden met daarin mijn 1D met daarop mijn 16-35 f2.8. Later viel me op dat er iets bungelde in die hoes... Even de hoes geopend en toen zag ik een printplaatje. Nie goed. De lens is afgebroken net na de lensvatting, en het binnenste lens-element is mogelijk iets beschadigd (er zat een vleer die ik maar niet heb geprobeerd weg te poetsen.

Dus mijn vraag aan jullie: Wat kost zoiets nou om te repareren? Ik heb inmiddels al contact gelegd met Tech repair omdat ik het snel in gang moet zetten, want ik wil begin september wel op vakantie met die camera en lens. De camera wil ik ook laten controleren, maar lijkt niet echt beschadigd te zijn.

De gruwelplaatjes lijk ik op mijn mobiel niet zo maar bij te kunnen plaatsen.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik denk dat je die vraag toch echt aan de reparateur moet stellen om een zinnig antwoord te krijgen. ik heb recent een kapot gevallen lens laten repareren voor driehonderd euro, maar dat zegt jou niet zoveel ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Inderdaad, belletje ROFA lijkt me het snelste antwoord.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hmm, waarom wordt ROFA eigenlijk niet als officieel Canon service point genoemd? De onderzoekskosten zijn daar wel goedkoper dan bij Tech Repair, waar ik al eerder mijn camera en 24-70 lens heb laten repareren. Tja, ik heb inmiddels een afspraak staan dat ik vanavond even naar Bergen op Zoom kachel om bij Tech Repair het spulletje aan te bieden (is wel weer redelijk wat kilometertjes, maar goed ik heb mijn vakantie-deadline).

Met de vatting van de lens nog op mijn camera:

39965

Lens met camera:

39966

Lens met de losse vatting erbij:

39967

Het schijnt overigens wel vaker voor te komen bij deze specifieke lens. De plastic vatting schijnt niet zo stevig te zijn. Maar goed, als dit van metaal zou zijn dan zou mogelijk de camera ook meer beschadigd worden bij een klap. Dan maar deze beschadiging verkiezen.
En ja, ik verwacht al wel bedragen richting de 300 Euro voor alleen deze lens. Het is eigenlijk van de gekke, want qua materiaal kost het vast niet meer dan 50 Euro en het in elkaar zetten lijkt ook nog niet zo moeilijk als je er even naar kijkt.
En dan wordt de 1D ook nog nagekeken op functioneren en schade en dat zal mogelijk 70 Euro kosten. Kaching... Maar goed, als het maar weer in orde komt voor mijn vakantie.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

au !
pijnlijk om te zien deze plaatjes
sterkte met de reparatie in elk geval :wink:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Oh ja, dit kost dus 348 Euro... Gelukkig wel terug gekregen van de verzekering. Univé is gooeeed!!
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Anoniem 3

Inboedelverzekering of kostbaarheden, of zelfs een aparte voor je gear?
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

fijn dat het goedgekomen is en leuk om te horen wat de afloop was.
nu maar gauw dit incident vergeten.....
ik ben blij dat ik mijn kostbaarhedenverzekering nog niet heb hoeven aanspreken voor mijn fotogear (knock knock on wood)
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Kostbaarhedenverzekering speciaal voor al mijn fotospul. Ik heb de afgelopen 5 jaar al meerdere keren aanspraak moeten maken op die verzekering, merendeels door schade tijdens de vakantie. In totaal zo al ongeveer €2300 schade gehad aan m'n fotospul, helaas. En ik ben echt voorzichtig met mijn spullen. Maar goed, waterschade door een tropische hoosbui, valschade door een te snel genomen drempel waardoor mijn fototoestel van de bank van de bus wordt geslingerd, beklemd raken tussen 2 riksjas met beschadiging van het camera-scherm en dus dit geval... Misschien kan ik beter niet op vakantie gaan. Tja, je wordt er nog wat voorzichtiger van.

Groeten,
Hendrik

P.S.: Overigens kosten al die verzekeringen bij Univé me per jaar wel iets van €1200 of zo.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Oef... da's niet mis... maar volgens mij is de balans dan wel zoek...
5 x 1200 = 6000 euro betaald aan verzekeringspremie over 5 jaar
2300 euro schade tijdens die 5 jaar...
Die 2300 had je dan ook zelf kunnen betalen en 3700 euro in je zak kunnen houden als je niet was verzekerd of zie ik hier iets over het hoofd?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

ik denk dat het hier over al zijn verzekeringen gaat, niet alleen over zijn kostbaarhedenverzekering.

Overigens is Unive inderdaad goed. Ik heb niet eens een speciale verzekering, maar gewoon de meest uitgebreide variant van de gewone inboedelverzekering, en ik kreeg mijn kapot gevallen 17-55 ook volledig vergoed.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

hmm dat is een aardige val geweest. Op zich kun je dit zelf ook repareren, mocht het te duur zijn. Je moet de schroefjes er even zover eruit draaien dat je ze niet ziet. Flatcabletje (dat kan ik niet zien op de foto of dat stuk is) terugduwen. Druppeltje contact lijm om de gaatjes waar de schroefjes zitten, heel goed opletten dat ze op de juiste plaats zitten. Even wat gewicht er op leggen dat ze goed aan elkaar gelijmd worden. Schroefjes er weer helemaal er in en klaar is hij. Voordeel is dat de vatting er voor reparaties gewoon weer afgeschroeft kan worden.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Oei, lang geleden dat ik even weer dit terug lees.
@Panther1881: Inderdaad, dat is voor alle verzekeringen, auto, woon, opstal, rechtsbijstand, speciale kostbaarheden (voor al m'n fotospul) enz. behalve de ziektekosten.
@PanzerFaustNL: Het is inmiddels vakkundig gerepareerd door TechRepair en vergoed door Univé. Eigenlijk wil ik me niet bezighouden met reparatie van zulk duur spul.

Vriendelijke groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar