Objectief voor landschap

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

addy101 schreefCOLON
jjas schreefCOLON17-50 saai en voorspelbaar? Heb je er wel eens aan gedacht dat het misschien niet het objectief is wat het saai en voorspelbaar maakt maar degene die er achter staat...
Ja klopt, ik zei al dat je er wel goede foto's mee kunt maken.

En om het helemaal rond te maken: dat is ook wat ik bedoelde met "als iemand met primes overweg kan" - als je weet wat je materiaal kan, kun je overal goede en gevarieerde foto's mee maken.
Dus dan kan een 17-50 toch nooit saai en voorspelbaar wezen!? Je zegt het net zelf..
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Vermoeiend als men je niet wilt begrijpen.

Je hebt me niet begrepen Boels. Ik heb het er over dat je met een prime gevarieerde foto's kunt maken, HBC is een voorbeeld van gevarieerde foto's met een prime. Geen idee of HBC het idee dat het menselijk oog ook 50mm zou zijn kende. Misschien dat HBC dat dacht, maar dat is geen verklaring voor het feit dat hij zelden een ander brandpunt gebruikte, terwijl jij net schreef dat hij een zoom zou gebruiken tegenwoordig........ :o

Marco en Jjas, natuurlijk hebben jullie gelijk, het is alleen maar MIJN mening dat een 17-50 lens enigzins voorspelbaar en saai is. En voor de derde maal: je kunt met een 17-50 goede foto's maken. Maar wat ik probeer te zeggen is dat het ook makkelijk is om 13 in een dozijn foto's te maken met zo een lens. wil je iets anders, een foto die meer opvalt, dan is een andere lens makkelijker. En je hoeft het niet met mij eens te zijn!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

addy101, we verschillen wat van mening, maar dat is in orde. Ben blij dat je het wat onze punten betreft ook zo hebt opgevat. Dat siert je.

En on topic:
De eerder voorgestelde Sigma is natuurlijk een prachtig objectief. Ik denk dat het alleen een beetje buiten het budget van TS zal vallen is mijn inschatting. Of niet..?
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
chrimasa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2010 20:08

Ik heb vanmiddag de Tamron met beeldstabilisator gekocht. Een beetje mee gespeeld al. Grappig, jullie discussie over creativiteit en wel of geen vast (50mm) standpunt. Want ik merk dat ik weer even wennen moet aan het zoomgebruik, heb nog erg de neiging mezelf en de camera in een andere positie te brengen ipv de zoom te gebruiken. En dan zie je meteen dat je, of je nu wel of geen zoom hebt, je om spannende foto's te krijgen, inderdaad in beweging moet. Want alleen maar in of uitzoomen levert uit zich zelf niks aan variatie of spannends op. Dus lag ik vanavond al weer gevaarlijk in de berm om het fluitekruid op gewenste wijze op de voorgrond te krijgen.
Ik twijfel nog steeds een beetje of ik niet toch voor de versie zonder stabilisator had moeten kiezen, omdat ik over de scherpte nog niet helemaal juichend ben. Maar dat komt ook omdat ik de scherpte nu vergelijk met mijn plastic fantastic 50 mm lensje, ik geloof niet dat dat een realistische vergelijking is.
Maar goed, voorlopig ga ik lekker spelen met de Tamron. Ik heb de tijd nog even voor ik naar Marokko ga, ik kan hem altijd nog omruilen voor de andere versie als ik met de scherpte blijf worstelen.
Bedankt allemaal voor alle adviesen.
EOS 70D met Canon EFS 15-85 en Canon 50mm 1.8 STM in een Kata 3N1-20 Sling BackPack, of in een superchique Rosa back. Voor de flits een Nissin Di866 DMark
chrimasa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2010 20:08

P.s. De sigma ga ik in de gaten houden voor later :-)
Nu inderdaad nog even te duur.
EOS 70D met Canon EFS 15-85 en Canon 50mm 1.8 STM in een Kata 3N1-20 Sling BackPack, of in een superchique Rosa back. Voor de flits een Nissin Di866 DMark
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Veel fotografieplezier ermee, maar dat komt goed! :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONVet dat je drie maanden door Marokko gaat reizen. Marokko is echt meer dan mensen en landschappen. Mijn foto's staan momenteel alleen in in een album op Facebook. Jasmino is echter ook net geweest en heeft een paar fraaie series op haar site staan. Wellicht dat je je daar alvast een beeld kan vormen van wat je tegenkomt. Dat is zo veelzijdig, dat een zoomobjectief wellicht toch het verstandigst is. Geen idee wat je budget is, want "niet al te hoog" zegt niet zoveel, maar persoonlijk zou ik naar iets kijken met iets meer bereik. Een 15-85 of 18-135 bijvoorbeeld? Wil je toch voor een vast brandpunt gaan, dan zou ik zelf voor een 24mm (of evt. 28mm) gaan. Dat is voor mij het ideale bereik. Denk echter dat je dan ook heel wat mist.
Dank voor de verwijzing! En voor de TS:heel veel plezier in Marokko. De diversiteit is er enorm!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

You're welcome Jacqueline ;)
chrimasa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2010 20:08

Bedankt Jasmino, ik heb al een aantal prachtige foto's van je bekeken op facebook. Mooi, dat blauw...
EOS 70D met Canon EFS 15-85 en Canon 50mm 1.8 STM in een Kata 3N1-20 Sling BackPack, of in een superchique Rosa back. Voor de flits een Nissin Di866 DMark
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ja, als je de kans krijgt is Chefchaouen echt een must om te bezoeken, voor mij wsa het 1 van de hoogtepunten. Verder vond ik de woestijn bij Merzouga (Erg Chebbi) fantastisch, Fez is een must see (boek een gids voor de medina!) en de route van Tinerhir naar Ouarzazate (de route van de 1000 kasbah's) vond ik ook geweldig, maar dan wel vooral de vertakkingen in de verschillende valleien.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

^Vind ik leuk^

Er is zoveel moois in Marokko...
Gebruikers-avatar
Sjuulleke
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2012 11:00

Ik heb de Tamron 17-55 zonder beeldstabilisatie en vind het een fantastische lens, vind het bereik prettig, de kleuren mooi en de scherpte erg goed. Beter dan van mijn 70-300 met beeldstabilisatie maar dat heeft denk ik ook met de lengte en het gewicht van die lens te maken. De Tamron is vrij kort en niet zo zwaar. Ik heb voor de versie zonder beeldstabilisatie gekozen op basis van de beoordelingen, die waren beter dan die met beeldstabilisatie en hoewel ik niet kan vergelijken met de versie mét beeldstabilisatie ben ik erg tevreden over de scherpte van mijn Tamron, ik zou die lens niet meer willen missen en vind het een goede aankoop voor die prijs.

Sjuulleke
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar