Lichsterke Prime op 35mm of 50mm voor APS-C

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Hi Boys & Girls ;)

Bijna 2 jaar geleden heb ik mijn Canon 50mm 1.8 (plastic fantastic) verkocht met als doelstelling een nieuwe 50mm 1.4 te kopen.
Tot voor kort heb ik dan ook veel informatie verzameld en wat verschillende typen uitgeprobeerd.
Ik stond eigenlijk op het punt de 50mm 1.4 van Sigma te kopen.
Maar nog niet zo lang geleden kwam Sigma met de 1.4, 35mm uit! (wel 2 keer zo duur... :cry: )
Een rete-scherp objectief die ook bijna overal zeer goed uit de reviews komt.

Sommigen hebben het misschien al gelezen; ik ben een week in Amerika geweest en tijdens het weekend in New York.
Daar natuurlijk naar het WALHALLA B&H Photo gegaan (naast alle highlights natuurlijk!)... Maar wat een winkel zeg!
Een echte aanrader voor als je eens in de buurt bent.

Tot een dag na mijn bezoek liep een speciale kortingsactie voor de 35mm 1.4 Sigma. Dan is ook nog het valutaverschil.... :-)
Dus ik kon hem niet meer laten liggen en heb me er dan ook zeer mee vermaakt in New York!

Thuis nog onderstaand plaatje mee geschoten. Persoonlijk vind ik de kleuren, scherpte en vooral de BOKEH erg mooi!
C yourself:

Afbeelding
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
willo72
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2010 11:44
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Mooie plaat en een hele goede lens. Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst!!
B&H is zeker te moeite waard om te bezoeken als je toch al in NYC bent.
5D mark III/50mm f1.8/Tamron SP 24-70 VC f2.8/Tamron SP 90 VC f2.8 Macro/Canon Extender 1.4x II/70-200 L IS f4 USM/Canon 300 L IS f4 USM/Speedlite 430EX II Powershot G5x
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar