Prijsdalingen objectieven

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Mr. Bones

hello,

We zien allemaal dat de 300D body snel in prijs zakt...nu zeker met de komst van de D70...en misschien een opvolger van Canon zelf. Ik vraag me af hoe het zit met lenzen. Dalen deze ook snel in prijs of blijft die prijs gedurende jaren/maanden constant? Hoelang duurt het feitelijk wanneer een producent zoals Canon een nieuwe verbeterde versie uitbrengt van een reeds bestaande lens?

Waarom ik deze vraag stel? Wel, ik ben zo stillaan aan het uitkijken naar een nieuwe goede lens. De aankoop zal nog wel een jaar duren, maar m'n oog was toch al gevallen op de EF100-400mm L. Als die lens nu op een jaar tijd een paar honderd euro in prijs zal dalen of als er volgend jaar een nieuw model op de markt komt, word de aanschaf misschien nog interessanter...

thanks!
bolletje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2004 15:54

Wat mij opvalt is dat lenzen van Canon bijzonder prijsvast zijn. Grote prijsdalingen ben ik nog niet tegengekomen, tenzij natuurlijk een lens wordt opgevolgd door een nieuwe versie. Heeft denk ik voornamelijk te maken met de kwaliteit van de lenzen.

Heb laatst op eBay een 75-300 IS USM gekocht en die was ongeveer €100 goedkoper dan een nieuwe lens. En die lenzen zijn toch al weer een paar jaar op de markt.
Gebruikers-avatar
Bijltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2004 11:46
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik ben bang dat het niet veel zal uitmaken in prijs. Digitale camera's zitten in een stroomversnelling en zakken daarom ook steeds in prijs.
Objectiefen en helemaal de L objectiefen kunnen jaren mee. De 35-350L is pasgeleden opgevolgt door de 28-300L. Toch zijn de prijsdalingen van die 35-350 echt niet om over naar huis te schrijven.
Het klinkt trouwens als een nadeel maar heeft ook een erg groot voordeel. Als je nu zo'n objectief koopt weet je zeker dat je over een paar jaar bij het verkopen nog een goede prijs kan vragen. Bij m'n camera is dat wel een beetje anders (500 euro minder in een half jaar :S )
[size=84]Canon eos 30D - eos 30
20mm/2.8 - 35mm/2 - 50mm/1.8 - 85mm/1.8 - 200mm/2.8L - 420EX [/size]
Sander Dubbeldam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2004 16:22

1 ding weet ik nu zeker een opvolger van de 300D komt er niet.

denk ook niet dat de 100-400l in prijs zal zakken aangezien het een toch meer professionele camera is. en deze prijzen zeker prijsvast zijn.
Gebruikers-avatar
Bijltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2004 11:46
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Sander Dubbeldam schreefCOLON1 ding weet ik nu zeker een opvolger van de 300D komt er niet.

denk ook niet dat de 100-400l in prijs zal zakken aangezien het een toch meer professionele camera is. en deze prijzen zeker prijsvast zijn.
Hoe kom je daarbij?
De 300D, 10D en 1Ds zullen als eerste opgevolgt worden. De 300D in het volgend jaar. De 1Ds was volgens mij eind dit jaar al aan de beurt. De 10D is ook eind dit jaar of begin volgend jaar. Op Photokina zal het wel duidelijk worden.

De 100-400 IS is een objectief, geen camera ;)
[size=84]Canon eos 30D - eos 30
20mm/2.8 - 35mm/2 - 50mm/1.8 - 85mm/1.8 - 200mm/2.8L - 420EX [/size]
Sander Dubbeldam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2004 16:22

nou laat ik het dan zo zeggen dat de opvolger van de 300d niet in september geintroduceerd zal worden. kan zijn dat ze met de kerst het nieuwe type introduceren. of er moet een hele grote verrassing op de photokina in september staan te wachten die canon niet wil vertellen.

volgens mij word eerst de 1ds vervangen daarna de 10d en dan de 300d. kan ook allemaal tegleijk natuurlijk ;)
Gebruikers-avatar
Bijltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2004 11:46
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Sander Dubbeldam schreefCOLONnou laat ik het dan zo zeggen dat de opvolger van de 300d niet in september geintroduceerd zal worden. kan zijn dat ze met de kerst het nieuwe type introduceren. of er moet een hele grote verrassing op de photokina in september staan te wachten die canon niet wil vertellen.

volgens mij word eerst de 1ds vervangen daarna de 10d en dan de 300d. kan ook allemaal tegleijk natuurlijk ;)
En nu maar hopen dat de 1Ds door de 1Ds MK2 sterk in prijs zal dalen. Kan ik ook genieten van een fullframe Dslr :roll:



(ach, beetje hopen mag ;) )
[size=84]Canon eos 30D - eos 30
20mm/2.8 - 35mm/2 - 50mm/1.8 - 85mm/1.8 - 200mm/2.8L - 420EX [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar