Wedstrijd AZ-Valencia 70-200mm f/4 voldoende?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik ga dus, voor mijn Paigy haar eerste wedstrijd in een stadion, naar AZ-Valencia op 29 maart en dan wil ik ook wat foto's maken, ik neem in ieder geval mijn 85mm f/1.8 mee, maar kan ik ook uit de voeten met de 70-200? Of is deze niet lichtsterk genoeg.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

ik denk dat je de 200 meer dan nodig hebt qua bereik, zou het niet?
er zijn 2 soorten foto camera's

#1 Canon EOS-D
#2 Wegwerp fotocamera's :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Waar zit je?

Aan het veld, een 70-200 kan, maar je gaat een hoop missen
Tribune? Camera thuislaten en lekker voetbal kijken.

Ik weet niet wat je voor resultaat voor ogen hebt, maar wat ik maak doe ik meestal met een 300 en een 70-200 erbij. Ik zit wel langs het veld.
Voor wedstrijden in de avond zul je met f/4.0 echt tekort schieten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik duim voor AZ! Als die hard KRC Genk supporter ben ik onze nederlaag in en tegen Valencia in de CL niet vergeten... 7 ( zeven! ) - nul... :oops:
Oh ja, wat je lenskeuze betreft: Zit je niet tegen het veld, neem alleen je 1.8 mee, en schiet snaps van supporters, voor, tijdens en na de wedstrijd, heb je meer aan dan een groen beeld met kleine stipjes :mrgreen:

Succes!

Cris

Ps: Mocht je ook de verplaatsing maken: Als bezoeker moet je daar, hou u vast, 178 trappen ( ik heb ze zelf geteld :shock: ) doen om plaats te nemen... ( je kan de maan bijna vol op je censor krijgen met je 200mm 8)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@Jeroen, ik weet waar ik zit, maar niet hoe hoog ik zit. In de Kuip kan ik het dromen, maar bij AZ weet ik het niet, voor mij ook de eerste keer op een gewone stoel. Mocht een keer met mensen van Unive mee in de lounge, maar daar heb je eigenlijk altijd wel het idee dat je dicht op het veld zit, optisch bedrog natuurlijk, maar toch.

Dan moet ik toch maar eens naar een 2.8 gaan kijken. Desnoods huren.

@CrisM, KRC Genk, die naam komt me bekend voor, ah ja! Mario Been!

Of het zover komt dat we ook naar Spanje gaan, dat betwijfel ik, alhoewel droom nr 2 voor mijn grietje vliegen is. Op zich stupide, want ze zat al als 2.5 jarige in het vliegtuig.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Dit staat aan 's avonds

Lichtinstallatie voor het nieuwe stadion van AZ Alkmaar. De lichtinstallatie bestaat uit 168 schijnwerpers Aerolux type Stadialux 2000 op 4 masten lph. 38m en 20 schijnwerpers type Egalux 2000 aan de dakrand. Hiermee wordt een gemiddelde horizontale verlichtingssterkte van maar liefst 2000 lx en een gemiddelde verticale verlichtingssterkte van 1700 lx bereikt. Hiermee voldoet de lichtinstallatie aan de eisen van de FIFA voor internationale wedstrijden en UEFA voor Champions League wedstrijden.

Klinkt aardig, maar is dat zo?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En het zweemt lelijk groen :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik vermoed dat AZ en KRC Genk wat lichtinstallaties betreft vergelijkbaar zijn. Zelf heb ik geregeld op Genk plaatjes geschoten, en heb je eigenlijk genoeg aan een F4 om snelle acties vast te leggen. Maar in u geval zal alles afhangen van afstand tot object en wat je van plan bent. ( ook wat foto's maken ? )

Ps: Mario stond vorig weekend met één Been buiten...
Laatst gewijzigd door 1 op CrisM, in totaal 23 keer gewijzigd.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
wernerfotografie

Denk dat je echt te kort gaat gaat komen ook al is het licht goed.. Ook weet ik niet de regels van het stadion maar volgens mij mogen de normale supporters ook geen professioneel foto/video apparatuur mee naar binnen nemen. Tsjjaaa wat is dan professioneel apparatuur want genoeg mensen maken foto smet kleine digitale camaratjes... Maar ik denk dat ze zon grijze 70-200 bij de stuarts hier wel onder valt.. Dus ik zou lekker de 85 1.8 meenemen en paar leuke shots maken en vooral genieten van het voetbal. Hup AZ :)!!
ronhui

Het is in de stadions verboden om te fotograferen met deze apparatuur. Lenzen boven de 50mm kunnen worden geweigerd (bij KNVB wedstrijden dan) In europa zijn ze over het algemeen wat strenger :)

Stewards doen hier over het algemeen redelijk moeilijk over, mits je de goede kent die je apparatuur naar binnen kan smokkelen :)
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

eens met ronhui. regelmatig geprobeerd om een camera mee te nemen naar NEC. zodra ze het wit van de canon zien is het inleveren en na de wedstrijd terug. beeldmateriaal maken bij voetbalwedstrijden die onder "licentie" worden gespeeld word helaas niet gedoogd. zowel bij KNVB als UEFA en FIFA wedstrijden.

Informeer van te voren dus voor de zekerheid voordat je vanalles meesleept en het in bewaring achter moet laten.

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

apperatuur thuis laten, vooral vanaf tribunes, valt altijd tegen, je krijgt nimmer te nooit niet het resultaat wat je voor ogen hebt, fortografen zitten langs de lijn met hun 300 mm 2.8 en soms 400 mm''s, lekker laag bij de grond, schietend op alles wat beweegd met of zonder bal.
Gewoon lekker een compactcamera meenemen en de omgeving fotograferen, vaak veel leuker dan die mannen in hun korte broeken.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Anoniem 3

Gewoon een goede compact met flinke zoom meenemen.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

sven2912 schreefCOLONeens met ronhui. regelmatig geprobeerd om een camera mee te nemen naar NEC. zodra ze het wit van de canon zien is het inleveren en na de wedstrijd terug. beeldmateriaal maken bij voetbalwedstrijden die onder "licentie" worden gespeeld word helaas niet gedoogd. zowel bij KNVB als UEFA en FIFA wedstrijden.

Informeer van te voren dus voor de zekerheid voordat je vanalles meesleept en het in bewaring achter moet laten.

Gr Sven
Body steek ik in tas van vrouw. Telelens achter de rits van m'n broek :P
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Nee joh, voorin je broek op de bekende plek.

Maar alle gekheid op een stokje ik ga het Afasie stadion bellen met de vraag.

Gr.

Marco
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Heb je ze al gebeld? En zo ja... wat was hun antwoord? :) (en zo nee... zou je het antwoord willen posten zodra je het hebt ;))
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ja, gebeld maar nog geen antwoord, er was namelijk niemand die de telefoon op nam.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

:)
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik heb even een Google gedaan met een andere zoekterm, "fotoapparatuur en stadion", toen kwam ik op de site van de Arena terecht en daar stond dit:


Voor Ajax, KNVB en andere voetbalwedstrijden, geldt over het algemeen de regel, geen camera's mee te nemen met een lens-grootte van meer dan 70 mm. 'Huis-tuin&keuken'-apparatuur wordt dus toegestaan. Daarnaast is het verboden om ieder opgenomen beeld- en of geluidsmateriaal nóóit voor andere doeleinden dan privé-doeleinden worden gebruikt.

Maar een goede camera gaat mee, we krijgen de gelegenheid, eigenlijk Paige om op de foto te gaan met één van de spelers van AZ. Dus ik neem de 5D mee met de 85mm f/1.8

Of ik neem de Olympus Pen mee, met de 85mm f/1.8, dan heb ik vanwege de cropfactor 170mm :mrgreen:
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

PanzerFaustNL schreefCOLONDaarnaast is het verboden om ieder opgenomen beeld- en of geluidsmateriaal nóóit voor andere doeleinden dan privé-doeleinden worden gebruikt.
Staat dat er echt...? :shock: Het is dus verplicht om je foto's te publiceren? :mrgreen:

edit: ja, het staat er echt... heb maar eens een mailtje gestuurd, ben benieuwd of daarop wordt gereageerd.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar