Fotolocaties

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nicobrombeer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2012 16:46
WoonplaatsCOLON Winschoten

Hallo fotovrienden,

Weet iemand nog mooie fotolocatie's in de omgeving van groningen?
Of eventuele evenementen waar men mooi kan fotograferen?
Graag plekken die wel begaanbaar zijn met scootmobiel gezien dat mijn vervoermiddel is.
Mag van natuur, studiofotografie tot bv archtectuur zijn dus fotografieplekken/ mogelijkheden in de ruimste zin, mits toegangkelijk voor scootmobiel.
Misschien hebben meerdere mensen zin om dit te doen, die in een scootmobiel zitten of minder goed ter been zijn, maar ook met valide mensen die hier interesse in hebben?

Graag jullie reactie,

Groeten Nico
Laatst gewijzigd door 1 op Nicobrombeer, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Hallo Nico,

ik kom zelf uit Brabant, dus mooie fotolocaties in Groningen ken ik helaas (nog) niet.

Je zou eventueel hier kunnen kijken.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 9&t=108603
Airshow Oostwold, 2e pinksterdag.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

pff dit is een hele algemene vraag zo. :wink: Kom ook niet uit die hoek maar weet dat Groningen zelf een hele mooie binnenstad heeft waar je als je van architectuur houd lekker los kan gaan.

Klik bij google is groningen in en filter op afbeeldingen dan krijg je al een aardig idee van mooie plekjes.

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Hoe ver kom je met een scootmobiel? Omgeving Groningen zie ik zelf namelijk nogal breed.. Kun je ter plekke wel een klein stukje lopen of moet de te fotograferen plek vanaf de scootmobiel te fotograferen zijn?
Zelf fotografeer ik vrijwel altijd in de natuur. Ik ben erg weg van het Foxholstermeer. Gaat een fietspad langs die erg goed begaanbaar is. Veel vogelsoorten en mooi weids natuurgebied. Is wel een stukje scooteren, ligt vlak voor Foxhol.
In de stad zelf vind ik park Groenestein erg leuk. Toen ik er was zat er een koppel mandarijneenden mooi te poseren. Verder een mooi groen park met veel andere vogels en een mooi Watertje die er door loopt. Ik ben er niet 100% zeker van of je hier met een scootmobiel kan rijden maar denk het wel. Er loopt geen verhard pad maar het pad is wel stevig. Ik zal er de volgende keer wat beter op letten.

Wat betreft evenementen: Willem Alexander en Maxima komen dinsdagochtend langs in het centrum. (en ik baal dat ik dan moet werken!)
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Nicobrombeer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2012 16:46
WoonplaatsCOLON Winschoten

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Het is wel zo dat de scootmobiel met de auto vervoerd kan worden naar een plaats, daar de scoot uitladen en dan kan ik zo verder rijden.
De actiradius van de scootmobiel is +/- 35 km (totaal dus heenrit en terugrit)
Dus hou ik me aanbevolen voor mooie fotoplekjes die voor mij te bereiken zijn.

Alvast mijn dank

Groeten Nico
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Eventjes goegelen:
Herfstmarkt in de vesting Bourtange.
Op zaterdag 14 september en zondag 15 september vindt de herfstmarkt weer plaats in de vesting Bourtange. Diverse kramen met allerlei artikelen, onder het motto, “voor jong en oud en alles wat de natuur ons biedt”.Op de markt staan gezellige kramen met een verscheidenheid aan herfst- en natuurartikelen, waaronder streekproducten, jam, chutney, decoratiemateriaal, pompoenen, etc. Straatzangers zorgen voor een aangenaam verblijf op de markt.
Openingstijden van de markt: zaterdag en zondag van 11.00 tot 18.00 uur. De entree voor de markt bedraagt € 1.00.
Tijdens de markt kan men een bezoek brengen aan de musea van de vesting: het museum “De Baracquen”, het Synagogaal Museum, de Kapiteinswoning, de film over de geschiedenis van de vesting in de Filmzaal “De Poort” en een expositie van authentieke speelgoedkastelen, uit het eind van de 19e eeuw.
Entreekaarten zijn te verkrijgen bij het Informatiecentrum of de Filmzaal “De Poort”. Volwassenen betalen € 6,00 en kinderen van 6 tot 12 jaar € 3,50. Als u een entreekaart koopt voor de musea is de markt vrij.
Zondag wordt er om 15.00 uur een demonstratie kanonschieten gehouden door enkele leden van het Bourtanger Exercitiepeloton.
Vesting Bourtange, Willem Lodewijkstraat 33

Het Lauwersmeer en Pieterburen zijn wellicht ook optie.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
sterrenstelsel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2011 06:37

Hallo in het onderdeel fotolocaties is een zelfde onderwerp met het verzoek voor locaties.
Daarbij geeft een gebruiker van dit forum een verwijzing naar een website.
http://WWW.NATUURKAART.NL" onclick="window.open(this.href);return false; veel plezier en veel foto,s posten. :mrgreen:

MVG Rob
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Bourtange is ZEKER een aanrader!
Hele mooie vestiging, in oude staat hersteld.
Of het geheel scootmobiel vriendelijk is, kan ik me zo 1,2,3 niet voor de geest halen (de wallen iig niet), maar de binnenplaats wel en die is heel prachtig.
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Eriklo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2013 15:43
WoonplaatsCOLON Lochem

Het haventje van Zoutkamp
Dagje Schiermonnikoog
De dorpjes op het Hoge Land
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar