Eerste klas.....

Van de f-jes tot de eredivisie, alle prestaties vanaf het voetbalveld

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Vandaag in de eerste klasse en op eigen bodem de wedstrijd V.V. DIO Oosterwolde thuis tegen Velocitas 1897 Groningen. 0-1


Foto's gemaakt met de 70-200.


Foto 1 | De nieuwe spits van DIO Jean Pierre N'Gouan [in het blauw] 18 jaar jong en af en toe nog iets te wild, heeft dit seizoen al enkele gele kaarten gehad plus een rode.
Afbeelding



Foto 2 | Horizontaal Jean Pierre N'Gouan.
Afbeelding



Foto 3
Afbeelding



Foto 4
Afbeelding



Foto 5
Afbeelding
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik heb geen verstand van voetbal, ( heb ik vanmiddag al een keer eerder geschreven :lol: ), maar het ziet er goed uit.
Ik heb 2 opmerkingen, op foto 1 zit boven DIO Jean Pierre N'Gouan zijn hoofd een klein zwart streepje, net of hier wat verwijderd is op de foto maar net nog een stukje vergeten.
Op foto 2 vind ik het jammer dat de horizontale speler er niet helemaal opstaat, of liever gezegd, dat hij niet helemaal in beeld is.
Hierdoor vind ik hem niet geweldig.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

woody111 schreefCOLON Ik heb 2 opmerkingen, op foto 1 zit boven DIO Jean Pierre N'Gouan zijn hoofd een klein zwart streepje, net of hier wat verwijderd is op de foto maar net nog een stukje vergeten.

Ik zou niet weten wat dat is, ik heb niets weggepoetst. het zal wel in het bosje zitten op de achtergrond :roll:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

woody111 schreefCOLONOp foto 2 vind ik het jammer dat de horizontale speler er niet helemaal opstaat, of liever gezegd, dat hij niet helemaal in beeld is.
Niet helemaal of helemaal niet?
De actie is leuk, maar het feit dat de speler verborgen zit maakt de foto eigenlijk gewoon onbruikbaar.
Ik had hem niet geplaatst
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLON
woody111 schreefCOLONOp foto 2 vind ik het jammer dat de horizontale speler er niet helemaal opstaat, of liever gezegd, dat hij niet helemaal in beeld is.
Niet helemaal of helemaal niet?
De actie is leuk, maar het feit dat de speler verborgen zit maakt de foto eigenlijk gewoon onbruikbaar.
Ik had hem niet geplaatst

Ik plaats normaal ook geen foto's waar je de gezichten niet helmaal ziet en vooral als de bal niet in zicht is, maar in dit geval zie je nog net de bal en ik vond de foto te mooi om hem niet te plaatsen. hij gaat gelukkig niet naar de krant daar hen ik andere foto's naar toegestuurd.
Iedereen heeft natuurijk ook zijn eigen stijl van foto's maken, zo gooi ik bijna al mijn foto's weg waar bv een lichaam half af gesneden is, of net een stukje arm of voet mist.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nee, je bent te trots dat je een omhaal hebt gefotografeerd. De bal is een zoekplaatje.
Ik zou hem nog niet eens verwerkt hebben
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Weer mijn gebrek aan kennis van het voetbal, ik zou zeggen dat de speler in het groen de bal gekopt had. :lol:
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONNee, je bent te trots dat je een omhaal hebt gefotografeerd. De bal is een zoekplaatje.
Ik zou hem nog niet eens verwerkt hebben

Dat is wat ik zeg ieder zijn eigen stijl, ik accepteer jouw mening en ik vind ook dat jij je mening mag geven daarvoor zitten we hier ook op een forum.
Jouw topic RKC - Twente zitten voor mij teveel halve lichamen voeten die er niet zijn, foto 3 mist een hoofd van de speler in het rood plus dat ik bv foto 7 van jouw topic niet geplaatst had want de hoofdrol in die foto is de bal plus keeper en die staan er niet sherp op, deze ging bij mij de bak in.
Kortom ieder zijn eigen stijl :D
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik vind dat er weer lekker fel gereageerd wordt zeg. De foto's staan in de Showcase en er mag dan ook best stevig kritiek gegeven worden. Ik vind de opmerkingen van Jeroen best terecht. En natuurlijk mag iedereen zijn eigen stijl hebben, maar ik zou 'm ook niet geplaatst hebben. Het moment is geweldig , de foto niet. Dat ligt niet aan jou, maar aan de situatie op het veld. Je had 'm niet beter kunnen maken.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

GRoel schreefCOLONIk vind dat er weer lekker fel gereageerd wordt zeg. De foto's staan in de Showcase en er mag dan ook best stevig kritiek gegeven worden.

GRoel
Dat zeg ik daarvoor zitten we hier ook op een forum, je mag best vel reageren zolang het netjes en binnen de normen blijft, toch...
Ik accepteer Jeroen zijn kritiek volledig, hier blijf je ook scherp bij om de foto de volgende keer beter te maken :D
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Dan ben ik weer blij. Ik was even bang dat we elkaars foto's gingen bekritiseren op basis van de kritiek die je van die persoon ontvangt :)

Ik ben zelf ook steeds meer foto's van voetbal aan het maken en heb tot mijn grote frustratie potentieel geweldige platen moeten weggooien omdat er plotseling een speler voor mijn lens moest gaan 'vrijlopen' :D

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Ik kom misschien als spuit11 reageren, maar ook ik had foto 2 niet gebruikt. Zoals gezegd is de bal er nauwelijks en is de persoon verdwenen.

Verder viel mij iets op qua scherpte. Als ik bijv. naar #3 kijk lijkt 't dat je iets bent door geschoten met verscherpen?
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

IDI_020 schreefCOLON
Verder viel mij iets op qua scherpte. Als ik bijv. naar #3 kijk lijkt 't dat je iets bent door geschoten met verscherpen?

Het verscherpen en bewerken van foto's doe ik bijna altijd met iphoto.
Hier foto 3 nog een keer maar dan zonder verscherping.
Zet de foto's maar eens naast elkaar op het scherm....

http://i1082.photobucket.com/albums/j36 ... 4331-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

ik zie dat het ook in het origineel zit. foto's naast elkaar zie je weinig verschil.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Ik zelf zie een klein beetje verschil.
Verscherpen in de cam doe ik ook niet. kleuren contrast verscherpen staat in mijn cam nog net zo als uit de doos..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar