FIA European GT3 - Zandvoort

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jerome2710
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2008 18:55
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Afgelopen weekend weer eens naar Zandvoort geweest.
Dit was een weekend waar ik al heel het jaar naar uit kijk. Het merendeel van jullie zal nog nooit van Speedhunters hebben gehoord. Het is een select groepje fotografen van Electronic Arts (bekend van spellen als Need for Speed ed.) die aan de hand van een blog evenementen bezoeken. Ze proberen door middel van foto's met beschrijvingen allerlei takken van de automobielcultuur aan ons over te brengen.

http://www.speedhunters.com

Speedhunters is dus het fotografie deel van Electronic Arts. Nu heeft EA ook een autosport team, Team Need for Speed, die meerijden in de FIA GT3. Vorig jaar heb ik ze al twee keer mogen ontmoeten, dit keer waren ze welkom op ons circuit in Zandvoort.
Bij deze een impressie. Kritiek/commentaar ed. is allemaal welkom, zo hoop ik de lat hoger steeds hoger te kunnen leggen.

1.
De Z4 M van EA. Vooral door de bestickering toont de auto lekker agressief. Edward Sandström, een van de rijders, voelt zich er dan ook zeer comfortabel in.

24272

2.
Ondanks dat ze ver achteraan moesten beginnen in race 1, wist Edward toch aardig wat tegenstanders in te halen. Hier zit hij vlak achter de R8 van Mark Patterson van United Motorsports.

24273

3.
En zelfs bij het uitkomen van de bocht, zat Edward er al naast!

24274

4.
Mark reed verder een rustige race, waardoor hij de 19de plek behaalde.

24275

5.
Ondanks de kou en de wind van zaterdag, hadden de remmen van deze SLS het toch lekker warm bij het aanremmen van de Audi S bocht.

24276

6.
De Nederlandse Porsche reed een verre van rustige race. Door de zeer agressieve rijstijl van de gebroeders van der Laar eindigde ze slechts op een 23ste positie.
Op deze foto zien we dat de Porsche de SLS flink afsnijd, waardoor deze vol over de curbstones moest. Later in de race maakte de Porsche nog een spin, waardoor het weer een chaos was in de Audi S bocht.

24278

7.
Edward had inmiddels het stuur doorgegeven aan zijn teamgenoot Abdulaziz Al Faisal. Deze stuurde de wagen uiteindelijk in een 13de plek over de start/finish.

24279

8.
Hier zien we de R8 van Enzo Ide en Christopher Haase, ook bij de Audi S bocht.

24280

9.
Nogmaals de agressieve "look" van de Team Need for Speed Z4.

24281

10.
Hier zien we Gregoire Demoustier met daarachter een succesvolle Harrie Kolen. Deze twee hebben heel de race bij elkaar in de buurt gezeten en kwamen eindelijk in deze volgorde als 7de en 8ste over de streep.

24282

11.
Hoe symbolisch? De SLS met nummer 11, eindigde ook op plaats 11.

24283

12.
En als afsluiter; Mark Patterson door de Tarzanbocht tegen de ochtendzon in.

24284

Bedankt voor het kijken!
Groeten,
Jerome
Laatst gewijzigd door 1 op jerome2710, in totaal 20 keer gewijzigd.
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM | Canon EF 24-70mm f/2.8L USM | Sigma APO 70-300mm f/4-5.6 DG MACRO | Canon Speedlite 580EX II + accessoires | Manfrotto 676B

http://www.jeromeanker.nl/
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

vind t jammer dat een aantal foto's van de achterkant van de auto genomen zijn en dat bijna alle foto's wat scherpte missen
nummer 1 vind ik het allerslechtste daarbij lijkt t net alsof hij van 1 of andere skate ramp af komt rijden.
ook zou ik de horizon rechtzetten soms lijkt t alsof ze mega bergen moeten beklimmen.

foto 11 vind ik het best die is mooi scherp en je horizon is nog enigszins recht
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een afwisselende serie maar jammer dan enkele toch wat aan scherpte missen.
Als voorbeeld foto 1......denk dat 1/160 iets te langzaam is voor een auto die bijna recht op je afkomt. Voor het pannen kan 1/160 wel geschikt zijn.
Zo te zien scheen ook op zaterdag de zon volop, maar helaas komen hierdoor enkele delen in de foto's wat te licht tot overbelicht over.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ben het met de commentaren van mijn voorgangers eens. Vind de eerste foto wel gaaf maar mis wel scherpte. Ook het felle licht speelt je een beetje parten. Mischien een idee om een polarisatie filter te gaan gebruiken.
En meer oefenen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
jerome2710
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2008 18:55
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Allen, bedankt voor jullie op- en aanmerkingen! :)

Foto 1 vond ik persoonlijk wel mooi omdat het net lijkt alsof de auto de bocht in duikt.
Het missen van scherpte merk ik ook steeds vaker, misschien speelt de Sigma daar ook een rol in omdat ik het gevoel heb dat de AF soms te laat is.

BossA, bedankt voor de tip van de polarisatiefilter! Ik heb hier helemaal niet meer aan gedacht, stomstom!

Alle andere tips en/of punten van kritiek zijn natuurlijk ook welkom! :)

Groeten,
Jerome
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM | Canon EF 24-70mm f/2.8L USM | Sigma APO 70-300mm f/4-5.6 DG MACRO | Canon Speedlite 580EX II + accessoires | Manfrotto 676B

http://www.jeromeanker.nl/
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Bij een onderwerp als deze is lijnenspel dat er voor zorgt dat het een foto wordt. Niet het aantal PK's, Alleen de eerste en laatste foto hebben een wat spannend lijnenspel.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar