Veenhuizen groep Nederlandrally 2011

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
marlene
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2011 18:08

Hallo!

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst foto's kunnen schieten van autosport.
Ik had de camera van mijn vriend gejat en daarmee eens wat geprobeerd! :lol:
Hierbij 3 foto's ide ik heb gemaakt!!
#1. Weijs sr. in de DS3 R3
Afbeelding
#2. De 206 van het HART Rallyteam
Afbeelding
#3. Kevin van Deijne in de Fiesta R2
Afbeelding

Natuurlijk hoop ik op zoveel mogelijk tips waar ik van kan leren zodat ik de volgende keer nog betere foto's kan maken! :)
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Jammer dat je ze alleen van achteren hebt, Marlene. De snelheid zit er wel lekker in. Het lijkt mij wel een lastige plek om mooie foto's te maken
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
jordysport
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010 12:41

Zijn goed gelukt!
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind de foto's niet zo bijzonder. Bij de laatste twee zit de beweging er wel mooi in, maar op de eerste en derde foto heb je meer omgeving dan auto.
Misschien de volgende keer ergens gaan staan waar de omgeving minder storend is of zoom wat meer in op de auto.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Dennisdw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2010 15:15
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Marlene,

Voor je eerste autosport foto's heb je met foto #2 een aardige te pakken, maar had ik (ook omdat je zelf al zegt dat het je eerste keer is en hoopt veel te leren) ze in Testcase geplaatst!

Bij een rally is het juist leuk om naar de proeven te gaan, en kan je gemakkelijk stukjes lopen om andere foto's/variatie te krijgen. Dit alles is geschoten om het industrie terrein wat ik persoonlijk al iets minder vind voor rally fotografie.
Je eerste foto staat stil qua banden waardoor er geen beweging/snelheid in de foto zit. Dit is erg jammer!
Bij foto #2 heb je de snelheid al veel beter te pakken, waardoor je achtergrond ook gelijk waziger wordt. Alleen rijdt de auto van rechts naar links, en had ik de achterkant van de auto dus ook meer naar rechts geplaatst (denk dat hij dan nog beter uit komt).
Foto #3 heeft wel snelheid, maar de achtergrond stoort hier behoorlijk vind ik. Ook mist de auto scherpte op de voorkant helaas.

Maar zeker lekker blijven oefenen en de camera van je vriend blijven jatten, want met foto #2 laat je zien het gevoel wel te pakken te hebben ;-)

Gr. Dennis
Canon EOS 50D + grip | Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM | Canon EF-S 18-135 3.5-5.6 IS | Manfrotto 679B | http://www.fotoshowcase.nl | http://www.clubdenzel.nl | Facebook: http://www.facebook.com/fotoshowcase.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar