International Drift Series, Finals @ Nurburgring

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JdD
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2011 21:09

Afgelopen weekend werden de finales van de IDS/EDC verreden.
Ik was er op uitnodiging van het Falken.dk/Tomason.dk driftteam om wat shots te maken.

Hier wat fotos. Gimme feedback!! :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nr 2 voor mij de beste, 5 de minste.

De compositie en beeldvulling bevalt me wel gezien de tak van sport.
Maar een keer een rechte was ook leuk geweest als afwisseling.
de laatste 3 zou ik nog ietsje meer contrast en / of verzadiging geven misschien
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

1. Hij lijkt bijna tegen de muur te crashen, maar ze wielen staan wel stil en het scheve moet ik even aan wennen :)
2. Mooie actieshot ik zou enkel een stuk van het huisje dat stoort nu nogal in beeld.
3. Goede bergen op de achtergrond, alleen jammer dat je zo weinig van de auto ziet en je weet dus niet of hij is gespint, staat te burnen of nog in de drift is.
4. Deze shot vult lekker het frame, goed scherp op de neus alleen jammer van de snelle sluitertijd waardoor het achterwiel zo goed als stilstaat.
5. Hier ging me aandacht eerst naar de vangrails ipv de auto en die auto is niet scherp op de neus.
6. De snelheid zit er hier lekker in, helaas niet zoveel rookontwikkeling maar daar kan je als fotograaf weinig aan doen.
7. Weer de mooie bergen op de achtergrond, helaas staat je auto stil.
8. Leuke shot vanaf achteren maar de drift is in vergehouding met jouw camera niet in een extreme hoek, puntje van de spoiler is afgehakt en de wielen staan ook weer stil.

Kortom, leuke serie, aardige afwisseling van locaties maar had graag wat minder safe shots gezien en wat meer actie :)
Maar waar zijn de foto's falken auto's ? ;)
Laatst gewijzigd door 1 op WireWess, in totaal 7 keer gewijzigd.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nummer 6 is mijn favoriet! Ook al geeft die niet het beste weer wat voor evenement er bezig was, de foto zelf spreekt mij verreweg het meeste aan. Sowieso: Nurburgring altijd +1!!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

bij #2 ruik je haast het rubber (zal wel aardig gestonken hebben daar :D

#1 vind ik ook mooi, vooral de zon in het stofwolkje (als ik het tenminste goed zie).

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
JdD
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2011 21:09

Bedankt voor de feedback!
Normaal gesproken schiet ik mijn 'trackshots' altijd met een lange sluitertijd (zoals foto 6: 1/50e). Dit doe ik eigenlijk altijd en gaat me prima af, dus wilde nu eens wat anders proberen. Door op f2.8 te schieten hou je de Dof lekker klein, hier wilde ik wat mee experimenteren zoals bij de mooie achtergrond op foto 7. Door de rook hoopte ik dat het gevoel van snelheid toch behouden zou blijven..

Ik zie nu ook dat de serie (te) veel scheve exemplaren bevat. Het gedeelte waar ik stond te fotograferen, (1,2,4,5,8) zijn van nagenoeg dezelfde plek geschoten. Dit was op een heuveltje. De bocht waar de auto op foto 5 doorheen gaat loopt redelijk scheef en stijl omhoog. Foto 8 is ongeveer het hoogste punt en foto 6 is de lange bocht die weer naar beneden afdaalt. Dat zou een reden kunnen zijn van de scheve shots.

In dit artikel staat globaal het verhaal rond de Falken autos: http://www.rpmvision.nl/features/393/ex ... e-drifting
De Tomason.dk R32 van Martin heb ik niet zien rijden, was stuk.. De Falken Chaser van Niels heb ik alleen 2x een kwalificatierun zien doen, daarna vond hij het genoeg voor de zaterdag ;).
jordysport
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010 12:41

Awesome !!!!!!!!!!
Als je weer gaat, mag ik dan mee?? :-)
Ik vind het samen met de Rallysport de mooiste sport die er is !!!!!!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar