Motocross part II

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
les206
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010 10:07
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

Vorige week weer richting het crossterrein gegaan en de tips uit het vorige topic in de tas meegenomen. Dit keer geprobeerd een mooie serie neer te zetten, zonder alleen maar ruggen te zien, ook leuk is dat de rijders je beginnen te herkennen en dan ook graag meewerken aan een mooie foto :mrgreen:

Jullie opbouwende kritiek is natuurlijk weer welkom.

#1

21755

#2

21756

#3

21757

#4

21754

#5

21753

#6

21752

#7

21751

#8

21750

#9

21759

#10

21758

Laatst gewijzigd door 1 op les206, in totaal 23 keer gewijzigd.
Cameras don't make pictures.... people do
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik vind ze echt heel mooi..vooral die kleuren spetteren van mijn beeldscherm af.
Dit weekend ga ik naar de Ducati clubraces op Zolder (belgie natuurlijk) en niet bij mij boven.
Ik hoop daar ook nog wat mooie plaatjes te schieten hoewel ik maar een 135 mm lens heb.
Maar ik ga mijn best doen...
Gebruikers-avatar
Jeff
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Yep, mooi werk.
Jammer van dat witte lint op foto 3, 6 en 8 maar daar kan je verder weinig aan doen zonder photoshop trucs.
Foto 4 doet het trouwens niet. Link niet goed denk ik.
Verder niets op aan te merken.
Ga zo door. :D
Mijn werk:
[url]http://www.pbase.com/jefro98[/url]
[url]http://www.vitalmx.com[/url]
Gebruikers-avatar
SwederD70
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Eindho

Vind de vrijstaande in de lucht de gaafste! En nr #10 (mooie compo)

De andere zijn wat gewoontjes voor jouw doen! En jouw blik

Hopelijk lukt het om volgende keer nog wat meer 'vervaagde wielen' erin te krijgen, je kijken nu wat statisch
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

foto 10 vind ik echt SUPER! :D
foto 5 vind ik ook echt goed.. lijkt alsof die zo uit je beeldscherm komt rijden :P

de rest vind ik ook niet verkeerd hoor.. ;) :P
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
les206
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010 10:07
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

Thnx allen voor de reacties ! vind zelf dat er al wat verbetering in zit t.o.v de eerst keer.
Altijd handig om tips te krijgen op het forum (en mijn vader :P )

@Jeff, ik heb eens een kijkje genomen op je website en ik moet zeggen zeer groot respect voor je foto's! *maakt een buiging* :lol:
Cameras don't make pictures.... people do
Gebruikers-avatar
Jeff
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

les206 schreefCOLONThnx allen voor de reacties ! vind zelf dat er al wat verbetering in zit t.o.v de eerst keer.
Altijd handig om tips te krijgen op het forum (en mijn vader :P )

@Jeff, ik heb eens een kijkje genomen op je website en ik moet zeggen zeer groot respect voor je foto's! *maakt een buiging* :lol:
Dank je.
:D :D
Mijn werk:
[url]http://www.pbase.com/jefro98[/url]
[url]http://www.vitalmx.com[/url]
Gebruikers-avatar
Joopie01
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2009 19:15
CONTACTCOLON

Mooie serie, de actie en de kleuren spetteren van de plaatjes af :D
De eerste 2 en fot 4 met name vind ik zeer geslaagd, foto 7 echter minder...
Keep up the good work, ik kijk uit naar je volgende serie
Grtz.
Canon EOS 7D + grip | Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS | Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM | Manfrotto 679B + 234RC Monokop | http://www.fotoshowcase.nl | http://www.facebook.com/fotoshowcase.nl
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Er is al veel gezegd maar ook ik vind dit een mooie serie. vooral de foto's op 17mm het groothoek effect vind ik mooi.
Wat me wel opvalt is dat de foto hier scherper over komen dan op jouw eigen website ! voorbeeld foto 1 komt hier scherper en mooier over ?


Groet
kees.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren, omdat iedereen zich alleen maar richt op het motorcross gebeuren, en niet op de rest eromheen.

1- Leuk, maar mist ruimte bij het voorwiel. Bovendien, is het blauw in de lucht teveel verzadigd, waardoor de aandacht naar de lucht kan trekken.

2- Leuk, maar wederom het blauw in de lucht te verzadigd en te donker, en de rijder kon wel wat fill-light gebruiken.

3- Het lint kun je niet veel aandoen. Kleuren zijn voor mij te verzadigd. De iets warmere witbalans vind ik hier wel bij passen, terwijl ik normaal van neutrale, koele tinten houd.

4- Leuk, maar weer iets het blauw in de lucht minder verzadigen en de rijder iets oplichten. Mocht aan de rechter kant, bij het achterwiel, wel heel iets strakker gecropt worden.

5- Wederom de (verzadiging) lucht. En de achtergrond te nadrukkelijk aanwezig, maar dat heb je al gauw bij een groothoek, vanwege de veel scherpte/diepte.

6- Zie reactie 3.

7- Wederom de lucht, en nu teveel loze ruimte.

8- Mooi, maar mocht van mij een tikkie minder verzadigd zijn.

9- Mooi, zo zie ik de lucht graag. Wellicht linksonder een stukje bij croppen. Rijder iets oplichten met fill-light.

10- Vind ik helaas niets.

Wat mij vaak verbaast, is dat men alleen het motorcrossen zelf vastlegt. Er gebeurt nog zoveel meer omheen. Publiek, achter de schermen, vlaggers enz. enz. Het "moet" een totaal plaatje zijn...

Wat mij ook altijd opvalt, is dat er nogal gretig met de kleurverzadiging omgesprongen wordt. Bij de rijder (ik houd niet van teveel verzadigen) opzich niet zo'n probleem, maar wanneer je dat bij de achtergrond gaat doen, dan bestaat de kans dat de aandacht van de rijder afdwaalt. "Moet je die prachtige blauwe lucht zien...!" Hallo, het ging om de rijder!

Overigens, doe ik bijna geen motorcross fotografie meer: het levert mij te weinig centen op... En ik hengel niet graag in een vijver waar iedereen al z'n hengel uitwerpt... 8)

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
les206
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010 10:07
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

kdj-fotografie schreefCOLONEr is al veel gezegd maar ook ik vind dit een mooie serie. vooral de foto's op 17mm het groothoek effect vind ik mooi.
Wat me wel opvalt is dat de foto hier scherper over komen dan op jouw eigen website ! voorbeeld foto 1 komt hier scherper en mooier over ?


Groet
kees.
Daar heb je idd gelijk in, ik zit daar ook telkens mee te tobben. Moet nog steeds eens een oplossingen / oorzaak vinden om dit op te lossen.
Cameras don't make pictures.... people do
Gebruikers-avatar
les206
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010 10:07
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

Canon Benny schreefCOLONHoi,

Ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren, omdat iedereen zich alleen maar richt op het motorcross gebeuren, en niet op de rest eromheen.

1- Leuk, maar mist ruimte bij het voorwiel. Bovendien, is het blauw in de lucht teveel verzadigd, waardoor de aandacht naar de lucht kan trekken.

2- Leuk, maar wederom het blauw in de lucht te verzadigd en te donker, en de rijder kon wel wat fill-light gebruiken.

3- Het lint kun je niet veel aandoen. Kleuren zijn voor mij te verzadigd. De iets warmere witbalans vind ik hier wel bij passen, terwijl ik normaal van neutrale, koele tinten houd.

4- Leuk, maar weer iets het blauw in de lucht minder verzadigen en de rijder iets oplichten. Mocht aan de rechter kant, bij het achterwiel, wel heel iets strakker gecropt worden.

5- Wederom de (verzadiging) lucht. En de achtergrond te nadrukkelijk aanwezig, maar dat heb je al gauw bij een groothoek, vanwege de veel scherpte/diepte.

6- Zie reactie 3.

7- Wederom de lucht, en nu teveel loze ruimte.

8- Mooi, maar mocht van mij een tikkie minder verzadigd zijn.

9- Mooi, zo zie ik de lucht graag. Wellicht linksonder een stukje bij croppen. Rijder iets oplichten met fill-light.

10- Vind ik helaas niets.

Wat mij vaak verbaast, is dat men alleen het motorcrossen zelf vastlegt. Er gebeurt nog zoveel meer omheen. Publiek, achter de schermen, vlaggers enz. enz. Het "moet" een totaal plaatje zijn...

Wat mij ook altijd opvalt, is dat er nogal gretig met de kleurverzadiging omgesprongen wordt. Bij de rijder (ik houd niet van teveel verzadigen) opzich niet zo'n probleem, maar wanneer je dat bij de achtergrond gaat doen, dan bestaat de kans dat de aandacht van de rijder afdwaalt. "Moet je die prachtige blauwe lucht zien...!" Hallo, het ging om de rijder!

Overigens, doe ik bijna geen motorcross fotografie meer: het levert mij te weinig centen op... En ik hengel niet graag in een vijver waar iedereen al z'n hengel uitwerpt... 8)

Benny
Bedankt voor je comment, het verhaaltje van een totaal plaatje.... deze foto's zijn gemaakt tijdens de doordeweekse training. Hierbij zijn geen vlaggers en geen publiek aanwezig.
Cameras don't make pictures.... people do
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

les206,

Dan kan dat iderdaad niet, maar ook bij echt wedstrijden zie ik dat te weinig: hét totaal plaatje.

Wat voor website ik ook kijk, het zijn één en al crossmotoren. Sport is een interactie tussen de sport, het publiek en overige.

Ik kan wel vertellen, dat ik meer nabestellingen heb gehad, dan de genen die alleen maar de motorcrossers fotografeerden. En daar waren lieden bij die € 1,50 voor een 10x15cm vroegden, terwijl ik toch wel € 5,00 per 10x15cm vroeg... Dit naast mijn gewone dagprijs.

Doe je voordeel met bovenstaande. 8)

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar