Ducati Clubrace 2014

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Als vuurdoop voor mijn EOS 7D vorige week zondag naar de Ducati Clubrace te Assen geweest. Prachtige dag met prachtige motoren en heerlijk weer!! Erg veel foto's geschoten en heerlijk aan het uitproberen geweest. Ben er wel achter dat vanaf de tribunes op Assen op veel plaatsen 200 mm echt te kort is, maar datis een wijze les voor de volgende keer. Weet nu in ieder geval waar ik wél kan schieten.

Heb geprobeerd een kleine gevarieerde serie neer te zetten en ben benieuwd naar de commentaren.

45326

45327

45328

45331

45332

Laatst gewijzigd door 1 op Klaasw, in totaal 26 keer gewijzigd.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wil je ze even tussen [photoid] zetten? Dan zien we ze wat groter. Beoordeeld wat makkelijker ook. Nu moeten we er iedere keer op klikken.
En als je ze dan misschien ook wilt nummeren, dan kunnen we ook makkelijker aangeven over welke foto we het hebben.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Mijn excuus, had de verkeerde links en per ongeluk op bevestig in plaats van voorbeeld gedrukt. Zo beter neem ik aan? Kwaliteit is overigens wel minder door het verkleinen zie ik!
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Verkleinen is iets wat je in je nabewerking ook even met de nodige aandacht moet doen. Fijne lijntjes kunnen verdwijnen of raar gaan lopen. Even naverscherpen (al dan niet selectief ivm de fijne lijntjes) is ook wel nodig.

Betreft de foto's. Het pannen heb je wel aardig onder de knie. Tijd om nog verder te zakken met de sluitertijden.

Maar er valt mij om te beginnen één ding op. Het spat niet van mijn scherm af. En ik denk dat dat misschien wel fraaier is.
Meer contrast en verzadigde kleuren. En krapper uitsnijden. Het geeft in mijn ogen dan veel meer het gevoel van snelheid en spektakel.

Assen is niet het makkelijkste circuit om vanaf de tribunes te fotograferen. 200mm is echt te kort. Denk dat 600mm je wel perspectieven biedt, maar dat is praktisch onbetaalbaar.

Je hebt geprobeerd een gevarieerde serie neer te zetten, maar daar ben je denk ik niet echt in geslaagd.
Variatie haal je uit je omgeving als het om voorbij razende dingen gaat. En al je achtergronden zijn een beetje hetzelfde. Een foto als 45331 is basis, dat moet je kunnen en die moet er ook wel eentje tussenzitten. (ps snijd gewoon nog krapper uit)
Maar de andere vier zijn ook voorbij rijdende motoren voor een egaal groenige achtergrond. De diversiteit zit er niet echt in dan.

Probeer te kijken naar je omgeving. Je mag ook best een stukje van het circuit laten zien en de motor hoeft daar niet een hoofdrol in te vervullen. Het is niet nodig in een serie om op iedere foto de motor (of auto) een centrale plaats te geven.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Zo, de laptop doet het weer dus kan eindelijk reageren.

Dank voor je heldere kritiek Jeroen, wordt erg op prijs gesteld! Welk programma zou ik kunnen gebruiken om te verkleinen en vervolgens na te verscherpen?
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Photoshop, werk zelf niet met andere. Kan dus eigenlijk ook niks zinnigs zeggen daarover :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar