Spa Francorchamps

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Eerste keer dat ik aan race fotografie heb gedaan. Twee dagen achter elkaar geweest naar de Porsche days, met behoorlijk wisselend weer. Konden ook aan de binnenkant van La Source komen dus daar even de groothoek uitgeprobeerd, hier toch snel een 700 foto's gemaakt maar uiteindelijk is het teveel van hetzelfde. Voor de rest bij Les Combes en Bruxelles leuke foto's gemaakt.
Uiteindelijk een hele hoop foto's gemaakt waarvan ook veel mislukt, toch ook nog een dikke 200 stuks overgehouden maar ook veel van hetzelfde.
De ervaring van op een circuit zijn vind ik overigens altijd heerlijk dus combineren met fotografie is ideaal. Weet alleen nog niet of ik dit veel vaker ga doen, uiteindelijk is het toch steeds hetzelfde trucje dat je toepast. Dus ik ben erg benieuwd naar het commentaar en tips. :)

Uiteindelijk 5 stuks uitgekozen, laat maar horen wat jullie ervan vinden.

1.
Afbeelding
Bruxelles by RemcoDF, on Flickr

2.
Afbeelding
Carrera #258 by RemcoDF, on Flickr

3.
Afbeelding
La Source by RemcoDF, on Flickr

4.
Afbeelding
Les Combes by RemcoDF, on Flickr

5.
Afbeelding
Martini #15 by RemcoDF, on Flickr


Exif's en groter formaat kan op Flickr gevonden worden.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Wat mee betreft zeer geslaagd! Dat mag je vaker doen ;)

De snelheid spat er af. Mijn voorkeur gaat naar foto 3; net iets anders dan de rest en de foto vanuit dit standpunt heeft een bijzonder effect.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Eerste keer dat ik aan race fotografie heb gedaan.
Natuurtalent???
Heel geslaagd, heerlijk scherpe voertuigen met vervaagde achtergrond.

#1 Hier heb je heel mooi de drift vastgelegd. Jammer dat z'n achterbanden niet wat roken, maar je kunt ook niet alles hebben;
#2 Lekker scherp, raampje open, hier spreekt een lekker dagje circuit voor de inzittenden uit;
#3 Ik vind de achtergrond wat teveel aandacht opeisen;
#4 Die had ik er, denk ik, uitgelaten. Misschien wel omdat het een "spookrijder" is in de serie en zit dat gewoon tussen de oren;
#5 Flitsend snel in Martinikleuren, de achtergrondkleuren passen er ook mooi bij.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Race fotografie is soms wat saai, maar #3 spreekt mij wel aan. En in tegenstelling tot XXXL ben ik juist van mening dat de achtergrond bij #3 is toevoegt, het plaatst de auto in context. Kortom, mooie foto!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

3 vind ik megagaaf...die is bijna 3D joh...
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie en kleurrijke serie, de snelheid heb je mooi vastgelegd.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

RDF schreefCOLONEerste keer dat ik aan race fotografie heb gedaan.
De ervaring van op een circuit zijn vind ik overigens altijd heerlijk dus combineren met fotografie is ideaal. Weet alleen nog niet of ik dit veel vaker ga doen, uiteindelijk is het toch steeds hetzelfde trucje dat je toepast. Dus ik ben erg benieuwd naar het commentaar en tips. :)

Uiteindelijk 5 stuks uitgekozen, laat maar horen wat jullie ervan vinden.
Echt heel netjes, of het je steeds hetzelfde truukje toe past bepaal je zelf.
Probeer maar eens diagonaal op je onderwerp te pannen.. en een lager standpunt. :wink:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

heel mooi, nr.1 is gelijk raak, mooie drift. Ik zie uit naar je volgende serie :D

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Bedankt voor de leuke reacties! :)

@XXXL: commentaar op foto 4 begrijp ik helemaal inderdaad, had ik niet bij nagedacht.

@Mozes: Lager standpunt was nergens mogelijk, bij Bruxelles stond ik zo laag mogelijk zonder dat ik het hek erop kreeg en in La Source kan niet lager vanwege de muur daar. Enige mogelijkheden waren de persplekken maar daar mocht ik ondanks lief vragen niet komen.
Hebben jullie nog tips hiervoor?

Foto 3 heb ik bewust zo genomen vanwege dit karakteristieke huisje, het hoort echt bij Spa Francorchamps.
Ik heb me deze keer vooral op panning gericht omdat ik dat nog nooit gedaan had. Een volgende keer wil ik ook meer de omgeving meepakken en wat creatiever zijn.
Zolder wil ik binnenkort ook naar toe aangezien dat maar een half uurtje rijden is. Spa is met een uurtje net wat verder.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

RDF schreefCOLONBedankt voor de leuke reacties! :)

@Mozes: Lager standpunt was nergens mogelijk, bij Bruxelles stond ik zo laag mogelijk zonder dat ik het hek erop kreeg en in La Source kan niet lager vanwege de muur daar. Enige mogelijkheden waren de persplekken maar daar mocht ik ondanks lief vragen niet komen.
Hebben jullie nog tips hiervoor?
Bij weg races is dat indd een heel stuk lastiger, je moet voor jezelf ook altijd een vlucht route kunnen inplannen.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar