Motorcross Overloon 2014 Panther1881

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Allen, bij deze mijn oogst van Overloon van afgelopen zondag. Erg leuk om met z'n allen zo'n dag te fotograferen.
Vond 't maar knap lastig. Vergeleken met hun asfaltbroeders willen die zandhazen maar slecht stil op hun brommers zitten. Mogelijk veroorzaakt door enige oneffenheden in het circuit :D
01
Afbeelding
02
Afbeelding
03
Afbeelding
04
Afbeelding
05
Afbeelding
06
Afbeelding
07
Afbeelding
08
Afbeelding
09
Afbeelding
10
Afbeelding

Hopelijk kunnen jullie ze waarderen.
Grtz,
Roel
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Kleurrijke serie, mooi gedaan Roel.
Foto1,2 en 10 spreken mij het meest aan.
Je hebt de actie en de snelheid mooi vertaalt in je foto's.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Netjes, hoeveel "keepers" heb je gehaald ;)
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Moontje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2013 11:03

Ik kan niet anders zeggen , ik vind het een mooie serie
groetjes Monica

flickr | Canon 50D | 15-85 iS USM | 55-250 iS USM | 100 USM 2.8 macro
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Dank jullie wel, toen ik voor het eerst achter de PC kroop had ik er een hard hoofd in :oops: maar na enkele dagen kreeg ik er wel weer vertrouwen in gelukkig :wink:

Het aantal keepers Mozes? Tja lastig. Ik schat dat zo'n 30-40% deel wel goed op scherpte is, maar dat komt ook deels door kortere sluitertijden. Op de sluitertijden die ik wilde draaien haalde ik dramatische cijfers. Of de rijder of de motor was onscherp afhankelijk van hoe er omgegaan werd met de ondergrond. Maar ja, een een beeld op 1/60 geeft wel het effect wat ik soms zocht... Dus dan blijf ik maar m'n ding doen totdat er een coureur voorbij komt die samen met z'n motor fatsoenlijk stil zit :mrgreen:
Ik heb denk ik uiteindelijk wel de meeste afkeur op foto's waarvan het beeld gewoon niet werkt. Waarbij ik geen spanning in het beeld krijg doordat coureurs niet de lijn rijden die ik verwachte :twisted: of gewoon dat ondanks de spanning die ik tijdens het schieten voelde het niet in de foto terug kwam.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Mooie actieplaten Roel. Tonen op mijn beeldscherm een beetje donker. Maar dat kan aan mij liggen.
Gr
Peter
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Ook al een mooie reeks.
Foto 1,6 en 9 vind ik mooi. Op mijn foon:-D Ik zal straks thuis nog eens kijken.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Panther1881 schreefCOLONDank jullie wel, toen ik voor het eerst achter de PC kroop had ik er een hard hoofd in :oops: maar na enkele dagen kreeg ik er wel weer vertrouwen in gelukkig :wink:

Het aantal keepers Mozes? Tja lastig. Ik schat dat zo'n 30-40% deel wel goed op scherpte is, maar dat komt ook deels door kortere sluitertijden. Op de sluitertijden die ik wilde draaien haalde ik dramatische cijfers. Of de rijder of de motor was onscherp afhankelijk van hoe er omgegaan werd met de ondergrond. Maar ja, een een beeld op 1/60 geeft wel het effect wat ik soms zocht... Dus dan blijf ik maar m'n ding doen totdat er een coureur voorbij komt die samen met z'n motor fatsoenlijk stil zit :mrgreen:
Ik heb denk ik uiteindelijk wel de meeste afkeur op foto's waarvan het beeld gewoon niet werkt. Waarbij ik geen spanning in het beeld krijg doordat coureurs niet de lijn rijden die ik verwachte :twisted: of gewoon dat ondanks de spanning die ik tijdens het schieten voelde het niet in de foto terug kwam.
Jep, dat is wat ik meestal zo ook ervaar...
Heel veel fotos die wel goed zijn, maar het net niet hebben..
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Dat zelfde probleem had ik ook panther en mozes. Panther, mooie serie heb je hier neergezet, vooral de springer op foto 3 heb je er mooi op.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Toch zijn het goede fotos geworden.

Ik kan me voorstellen dat het erg hobbelig is.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jeff
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Panther1881 schreefCOLONDank jullie wel, toen ik voor het eerst achter de PC kroop had ik er een hard hoofd in :oops: maar na enkele dagen kreeg ik er wel weer vertrouwen in gelukkig :wink:

Het aantal keepers Mozes? Tja lastig. Ik schat dat zo'n 30-40% deel wel goed op scherpte is, maar dat komt ook deels door kortere sluitertijden. Op de sluitertijden die ik wilde draaien haalde ik dramatische cijfers. Of de rijder of de motor was onscherp afhankelijk van hoe er omgegaan werd met de ondergrond. Maar ja, een een beeld op 1/60 geeft wel het effect wat ik soms zocht... Dus dan blijf ik maar m'n ding doen totdat er een coureur voorbij komt die samen met z'n motor fatsoenlijk stil zit :mrgreen:
Ik heb denk ik uiteindelijk wel de meeste afkeur op foto's waarvan het beeld gewoon niet werkt. Waarbij ik geen spanning in het beeld krijg doordat coureurs niet de lijn rijden die ik verwachte :twisted: of gewoon dat ondanks de spanning die ik tijdens het schieten voelde het niet in de foto terug kwam.
1/60 is idd bijna niet te doen bij motocross. Je redenen dat het soms niet werkt is juist precies waarom ik het zo mooi vind om motorcross te fotograferen. Haast niemand rijdt dezelfde lijn, de baan veranderd bijna elke ronde en de rijstijl van de rijders komt overduidelijk naar voren. :D
Maar voor een 1ste keer vind ik je serie zeer geslaagd.
Mijn werk:
[url]http://www.pbase.com/jefro98[/url]
[url]http://www.vitalmx.com[/url]
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Thanks,
Jullie goedkeuring wordt zeer gewaardeerd :mrgreen:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar