Motorcross Overloon 2014; Steven L

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Voordat ik naar bed ga, even een paar foto's posten.
Ik trap af met een kleine serie "mislukte" foto's.

Afbeelding
001 net een fractie te laat waardoor ik stof moest happen, mislukt! :wink:

Afbeelding
002 autofocus pakt het opspattend zand in plaats van de motoren, mislukt! :P

Afbeelding
003 haarscherp paaltje, maar niet het onderwerp wat ik wou hebben, mislukt! :lol:

Afbeelding
004 te lange sluitertijd waardoor het beeld bewogen is, mislukt! :D

Afbeelding
005 weer net iets te laat, mislukt!

Binnenkort een paar betere foto's.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ach, vind het eigenlijk wel geinig zo'n blooper serie..
Misschien volg ik je voorbeeld hier nog wel.. haha
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Hahaha, goed idee, eens kijken of ik ook een blooper heb, moet haast wel
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Moontje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2013 11:03

zulke bloopers heb ik niet, jammer genoeg.
groetjes Monica

flickr | Canon 50D | 15-85 iS USM | 55-250 iS USM | 100 USM 2.8 macro
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Foto 1 en 2 zijn herkenbare platen voor mij Steven. En om heel eerlik te zijn.........vind ik ze nog wat hebben ook. Combinatie van hectiek, geduw, en getrek in een heerlijke zandbak.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

De eerste heeft nog wel iets..... :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ook voor mij foto 1 uit de serie bloopers, lekker veel zand en je ziet toch waar het om draait.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ja precies, ik ben het eens met Roland.
Het blijft wel cross en rond vliegend zand hoort daar ook bij :mrgreen:
Misschien in een iets andere verhouding dan bij foto 1, maar ik denk dat het wel een mooi streven is om de sfeer die ergens hangt mooi weer te geven, spanning, hectiek geruzie over wie er op de ideale lijn mag rijden.

Wat betreft de lange sluitertijd van foto 4, waar je rekening mee moet houden tijdens het schieten van lange sluitertijden is dat je niet alleen je camera een grote hoekverdraaiing maakt, maar ook je gebied van scherpte. Op een bepaald moment ga je dus zien dat je beeld maar op 1 bepaalde smalle verticale strook scherp is. Hoe goed je de beweging tijdens het meetrekken maakt gaat dan veel invloed uitoefenen op waar dit stuk scherpte komt. Met de cross is dat wel lastiger te analyseren ivm het vele verticale bewegen van motor en coureur, met wegrace is dit duidelijker te herleiden.
Ook op foto 4 heb je wel degelijk een stuk dat scherp is (rond het achterwiel) maar je ziet dat door verticale beweging v.d. motor en coureur een deel onscherpte achterblijft maar er is ook een horizontaal component in de bewegingsonscherpte die alleen door de verandering van afstand t.o.v. de camera kan komen.
Als je het scherpte gebied goed legt in een foto, en dat heeft dus meer te maken met alleen de focus goed leggen, vind ik het een toegevoegde waarde als je in het gebied rondom je aandachtspunt zo dramatisch de beweging vast kunt leggen.

... misschien een wat lang verhaal, maar ik wilde het wel even kwijt :)
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor de reacties. Dit waren ook niet de echte mislukte foto's. Ik had ook foto's met één grote veeg van bewegingsonscherpte, foto's met een totaal verkeerd focuspunt (mede door de traagheid van de al servo van het objectief) en foto's met alleen zand dus veel te laat geknipt. Deze serie vond ik wel leuk, technisch mislukt maar toch sfeerplaatjes.
Wat Panther1881 zegt heb ik ook ervaren. Maar de meeste foto's die ik gemaakt heb, hebben een snelle sluitertijd. Ik vind dat het opspattend zand, de houding van de rijders en het hangen in de bochten voldoende snelheid laten zien. Doelbewuste bewegingsonscherpte vond ik in dit geval niet nodig.
Ik heb ooit foto's gemaakt van auto's op het circuit van Spa-Francorchamps. Daar heb ik wel lagere sluitertijden gebruikt, anders leek het net alsof de auto's op het circuit geparkeerd stonden. :lol:

Ik heb gisterenavond geprobeerd een volgende serie foto's te posten, maar op een of andere manier is dat niet gelukt. Vanavond doe ik nog een poging. Thema van de komende serie foto's is: springen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Vooral de laatste en de eerste foto geven gelijk de hele dag weer Steven, Zand, zand en nog eens zand.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Uploaden via gebruikerspaneel werkt nog steeds niet. Dan maar op een andere manier.

Thema: SPRINGEN
Afbeelding
006

Afbeelding
007

Afbeelding
008

Afbeelding
009
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dat gaat met sprongen vooruit op deze manier.. Haha
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ja Frank, ik bouw het niveau langzaam op. :lol:
Nog een serie, thema: PLAT IN DE BOCHT.

Afbeelding
010

Afbeelding
011

Afbeelding
012

Afbeelding
013

Afbeelding
014
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar