TT Assen 2013 (beetje laat maar wil ze toch even posten)

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Heeeeel erg laat maar toch!.
Afgelopen jaar mijn eerste keer TT wezen fotograferen.
Had een mooie spot dicht bij met pers kaarten.
Geschoten met een 5dmk3 met een 70-200 2.8 en een converter.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.... mijn eerste keer he haha normaal niet mijn ding maar kreeg veel positieve reacties.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Geweldige serie, en als Rossi fan is het helemaal genieten. Prachtig scherp, mooie dynamiek. Nrs. 3, 4 en 9 favoriet.

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

bedankt voor het compliment , ik stond wel geteld 1 meter naast Rossi op de baan, met knikkende knien haha
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Prachtig! Stuk voor stuk!

En helemaal als 1e keer, geweldig! Maar dat zal ook wel lekker werken met zo'n leuke combinatie :)

Absolute favorieten zijn 3, 4, 6, 10 (al zou hij eigenlijk jouw kant uit moeten kijken, dan was het helemaal fantastisch!) en 11.
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mooie serie inderdaad, kleurig, scherp.
door de eerste en laatste foto, heb je er een klein verhaaltje van gemaakt, leuk !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Bedankt voor de reacties!.....
Ben ook gevraagd door een andere organisatie of ik dit volgend jaar weer wou doen.
Zeg ik geen nee tegen haha.
Normaal helemaal niet mijn ding en was de aller eerste keer op de TT en als je het dan zo mag beleven is onbeschrijfelijk!
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Geweldig deze platen!!mooie serie!
gr.Gonda
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Rossi is een held, is mijn held, wat een ambassadeur voor de sport is dat. Deze serie zou wat mij betreft alleen uit foto's van nr. 46 mogen bestaan.
Mooie scherpe platen.
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

SUPER,PRACHTIG!

btw,waarom kan ik geen exif gegevens zien?Vind dat altijd zeer leerzaam als beginner zijnde.

Komen deze foto's zo uit de camera rollen of is er her en der wat aangepast?
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Zo mooie serie hoor, rossi staat er goed op. Je hebt een zeker een accreditatie kaart want anders mag je niet zo dichtbij komen toch.
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

psycho-tr schreefCOLONSUPER,PRACHTIG!

btw,waarom kan ik geen exif gegevens zien?Vind dat altijd zeer leerzaam als beginner zijnde.

Komen deze foto's zo uit de camera rollen of is er her en der wat aangepast?
was het maar waar haha.

Zeg je heel eerlijk wat ik heb gedaan.

Foto's zijn uitgesneden en er is contrast en een belichting aanpassing geweest meer niet.

en qua exif verschilt per foto(ivm weer)...
Bij dit soort sporten wil je zoveel mogelijk scherp dus kom je al bij een kleine diafragma, bv f10 en je iso zo laag mogelijk en begin maar is met een 80e sluiter
De truc is het 'pannen' zo krijg je de achtergrond mooi onscherp en het onderwerp juist scherp.
Dit is wel veel oefenen!!!!
Tevens moet je er goed rekening mee houden dat als je met je camera gaat pannen(mee slepen) je camera even snel mee trekt als het object, niet sneller en niet langzamer, en net als golf je hele beweging afmaken!

Ik ben erg kieskeurig in mijn foto's en dat houd mij ook scherp.
Ik heb zeker 7/10 foto's weg ge gooit.

Oefenen oefenen en nog eens oefenen!...

Ik heb die dag veel geleerd maar door gebrek aan de juiste apparatuur kan ik nog niet de foto's schieten die ik wil.
Wellicht volgend jaar is een lens huren.
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Gebruik je ook wel is een monopod?

Ga het toch vragen hoor! :mrgreen:

Ben al tijdje naar foto 4 aan het kijken.

Maar hoe heb je die geschoten?Die is echt tof!

Heb je daar one shot gebruikt of is die gecropt?
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Elke foto is gecropt, en nee heb geen 1 foto geschoten met een monopod of statief !!!!!!!!! alles uit het handje!!!!
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
UPP
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2013 10:44

Mooie foto's! Vooral die in Strubben met Lorenzo en Crutchlow op de achtergrond en die van Rossi (3) erg mooie kleuren. Ik ben zelf een motorsportliefhebber en kan dit altijd erg waarderen. Helaas moet ik zelf altijd vanaf de tribunes schieten. Ik heb een 100-400, maar overweeg over te stappen naar een 70-200 2.8 vanwege de F2.8 maar ook omdattie scherper is dan de 100-400. Ik zit alleen effe met dat ik erg inlever op zoombereik en dat is wel handig als je niet dicht langs de baan staat. Jij zegt een converter te gebruiken, is dat dan de 1.4 of de 2.0 en merk je problemen met de autofocus? (Ik heb trouwens een 7D)

EDIT: ik zie in de exif van de Strubben foto een brandpuntafstand van 380, dus zal een 2.0 zijn. Vindt ze bijzonder knap voor een 2.0. Ik lees veel gepiep van mensen over dat de foto's niet scherp genoeg zouden zijn. Misschien is dit wel een goede optie voor mij als toevoeging op de 70-200 die ik wil aanschaffen. Alleen heb ik nog twijfels over de autofocus.
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

UPP schreefCOLONMooie foto's! Vooral die in Strubben met Lorenzo en Crutchlow op de achtergrond en die van Rossi (3) erg mooie kleuren. Ik ben zelf een motorsportliefhebber en kan dit altijd erg waarderen. Helaas moet ik zelf altijd vanaf de tribunes schieten. Ik heb een 100-400, maar overweeg over te stappen naar een 70-200 2.8 vanwege de F2.8 maar ook omdattie scherper is dan de 100-400. Ik zit alleen effe met dat ik erg inlever op zoombereik en dat is wel handig als je niet dicht langs de baan staat. Jij zegt een converter te gebruiken, is dat dan de 1.4 of de 2.0 en merk je problemen met de autofocus? (Ik heb trouwens een 7D)

EDIT: ik zie in de exif van de Strubben foto een brandpuntafstand van 380, dus zal een 2.0 zijn. Vindt ze bijzonder knap voor een 2.0. Ik lees veel gepiep van mensen over dat de foto's niet scherp genoeg zouden zijn. Misschien is dit wel een goede optie voor mij als toevoeging op de 70-200 die ik wil aanschaffen. Alleen heb ik nog twijfels over de autofocus.
Als je een 70-200 hebt moet je niet op de strubbe zijn ( de tribunes na de 1e bocht) Ik red het met de 55-250 ook niet.

Maar ja met de TT zit ik er zelf erg dicht op de baan. bij Meeuwenmeer
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

['t begint behoorlijk off-topic te raken]Heheh @ Dick:
Niet iedereen van ons kan met de TT voor de hekken komen :mrgreen:
Bij de Ossebroeken knoop ik nog een TC achterop m'n 400mm om de motoren voldoende in beeld te krijgen. (Ik schiet dan wel op een 1.3 crop camera ipv 1.6)
Vind vanaf de tribunes het sowieso al lastig worden op Assen hoor. Al heb ik nog nooit met een hoge resolutie camera op Assen geschoten. Dat zal zeker helpen. M'n 400mm 5.6 is mijn trouwe bondgenoot op Assen.

@ UPP:
Vergeet niet dat je inlevert op AF snelheid en scherpte met het gebruik van een TC.
[/'t begint behoorlijk off-topic te raken]
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

UPP schreefCOLONMooie foto's! Vooral die in Strubben met Lorenzo en Crutchlow op de achtergrond en die van Rossi (3) erg mooie kleuren. Ik ben zelf een motorsportliefhebber en kan dit altijd erg waarderen. Helaas moet ik zelf altijd vanaf de tribunes schieten. Ik heb een 100-400, maar overweeg over te stappen naar een 70-200 2.8 vanwege de F2.8 maar ook omdattie scherper is dan de 100-400. Ik zit alleen effe met dat ik erg inlever op zoombereik en dat is wel handig als je niet dicht langs de baan staat. Jij zegt een converter te gebruiken, is dat dan de 1.4 of de 2.0 en merk je problemen met de autofocus? (Ik heb trouwens een 7D)

EDIT: ik zie in de exif van de Strubben foto een brandpuntafstand van 380, dus zal een 2.0 zijn. Vindt ze bijzonder knap voor een 2.0. Ik lees veel gepiep van mensen over dat de foto's niet scherp genoeg zouden zijn. Misschien is dit wel een goede optie voor mij als toevoeging op de 70-200 die ik wil aanschaffen. Alleen heb ik nog twijfels over de autofocus.
Je verliest inderdaad scherpte met een converter.
Mijn truc? stel manuel scherp. en zet je focus uit.
Is even moeilijk in het begin qua mikken waar het scherpte punt is maar geloof me als je een paar beelden per seconde schiet zit hij er wellicht tussen.
Ik heb honderden foto's gemaakt en uit eindelijk maar 25 ofzo van over gebleven.
Wees kieskeurig en geef niet op... liever 1 goeie foto op zo'n dag als 50 foto's waar je ''tevreden'' mee bent.
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
UPP
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2013 10:44

Thanks! Ik zal 't eens testen op Zandvoort.
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

Super gave serie waarbij de beeldvullende foto's het allermooist zijn.
Ook de foto met Rossi met de champagne is top.
Gewoon goed geschoten, niets negatiefs van te zeggen.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Beetje laat met reageren, maar wat een knetterende prentjes... zo joh, die zijn om trots op te zijn!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar