Powerplant IM

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Ik ging samen met mijn urbex groep deze locatie bezoeken, maar wist dat een andere urbexer ook samen met zijn groep daar toevallig dezelfde dag zou zijn.
We hielden per sms contact zodat we elkaar misschien nog zouden kunnen ontmoeten daar, altijd leuk om elkaar eens in echt te zien van een forum.
Eenmaal aangekomen daar waren hun al binnen en bijna klaar bij de koeltoren.
Dus wij konden rustig onze gang gaan en hun gingen naar de powerplant zelf toe, waar wij even later ook naar toe zouden gaan.
Toen we klaar waren liepen wij naar de powerplant toe en kwamen de andere urbexers er net weer uit.
Ze vertelden ons dat boven bij de powerplant illegaal Alcohol of drugs werd gemaakt. ze zagen dat mensen bezig waren met vaten en chemische dingen, je kon het goed ruiken ook als je daar was.
1 van hun had dat stiekem gefilmd, zie hier het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=LUcvjTY ... e=youtu.be

We waren gewaarschuwd dus we gingen maar niet naar boven maar bleven op de beneden verdieping nog even wat foto's maken. De andere urbexers gingen maar weg en net dat ze weg wouden gaan maakte 1 van hun nog handgebaren.
We begrepen niet wat die bedoelde… Maar binnen een minuut was het duidelijk. er kwamen wat Roemenen aangelopen.
Ze kwamen best agressief aangelopen dus we dachten die willen ons bestelen of iets.
Maar hoe dichter ze bij kwamen zagen we dat er steeds meer kwamen… uit eindelijk kwamen er een stuk of 30/40 roemenen aangelopen… Ja wat moet je dan doen?
Wij bleven maar staan en keken hun aan en hun ons ook… en toen 1 voor 1 zeiden ze "Bonjour" hahaha dat hadden wij niet verwacht.
Maar we zagen dat ze allerlei gereedschap in hun handen hadden zoals een knipschaar.

Ze liepen allemaal naar boven toe en klommen overal op en begonnen toch de boel te slopen.
Ik heb nog stiekem een foto van kunnen maken, zie hier:

Afbeelding

Hier is ook nog een stiekeme video dat je ze binnen ziet komen: https://www.youtube.com/watch?v=hVzzndB ... e=youtu.be

De andere urbexers waren al weg en wij wouden nog even paar foto's snel maken en dan ook maar weg gaan.
Maar ineens kreeg ik een smsje van 1 van de andere urbexers, die zei dat hun opgepakt waren door de politie en ze lieten de filmpjes wat ze gemaakt hadden aan de politie zien. Dus zo zijn ze met een waarschuwing vanaf gekomen en de politie kwam eraan om de Roemenen en de illegale alcohol/drugs makers op te pakken.

Wij pakte snel onze spullen en gingen van het terrein af.
net van de terrein afgekomen zagen we de politie auto's aankomen rijden, ze reden ons gelukkig gewoon voorbij.
We stapte snel de auto in en reden maar door naar de volgende locatie.

Was toch wel een heel avontuur haha
Maar hierbij de paar foto's die ik nog wel heb kunnen maken, maar ga zeker nog wel een revisted doen.

01.
AfbeeldingPowerplant IM by katjang89, on Flickr

02.
AfbeeldingPowerplant IM by katjang89, on Flickr

03.
AfbeeldingPowerplant IM by katjang89, on Flickr

04.
AfbeeldingPowerplant IM by katjang89, on Flickr

05.
AfbeeldingPowerplant IM by katjang89, on Flickr

06.
AfbeeldingPowerplant IM by katjang89, on Flickr

07.
AfbeeldingPowerplant IM by katjang89, on Flickr

08.
AfbeeldingPowerplant IM by katjang89, on Flickr
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Jemig, wat een verhaal zeg!

Toch nog mooie platen kunnen maken! Dat wil zeggen: 1 t/m 4 vind ik fraai; 5 t/m 8 zijn technisch ook prima in orde, maar doen mij verder niets.....
Groeten, Jaap
DiFiWi
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2014 19:51

blijft een gave locatie
hoop zelf hier ook ooit een keer heen te kunnen
maarjah de tijd zal het leren

btw lijkt mij wel een hele rare ervaring dat er zoiets opeens gebeurt
met zo'n groep mensen
denk dat ik een stukje was gaan fietsen of zo :D
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

ja was inderdaad een rare ervaring.
maar achteraf best grappig om zoiets keer mee te maken haha.
maar de volgende keer hoop ik wel dat ik deze locatie rustig kan bezoeken :D
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Jammer dat je onderkant van de koeltoren niet genomen hebt. Vwbt dat avontuurtje; erg onverstandig om dan alsnog te blijven. Voor mij is dat direkt een reden om te vertrekken , fotoos of niet....
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Net de filmpjes ook even bekeken....Toch maar goed dat er iemand Frans sprak haha.

Mooie foto's ik heb er niet veel op aan te merken omdat ik 0 ervaring heb met urbex.

Wat betreft foto 1 had ik iets meer ruimte gehouden boven de koeltoren.

Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar