Villa Valentijn

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Voor het eerst ben ik s'avonds laat gaan urbexen.
Het is dan toch een hele andere sfeer en loop je toch anders door een gebouw heen haha

Hierbij mijn reportage van Villa valentijn in de nacht.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Zeker wel spooky...

Maar mijn smaak is het fisheye (zo heet het toch?) gebeuren niet echt.
Verder krijg ik eigenlijk alleen een gevoel van "wat een troep daar", terwijl bij andere Urban foto's ik toch een "knap gemaakt zeg"-gevoel krijg.
Of is Urban niet hetzelfde als Urbex? (Zou ik op kunnen zoeken, maar dacht ik kan het je net zo goed even vragen).

Foto 7 is eigenlijk de enige die wel aardig op me overkomt.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Hoe bedoel je het Fisheye gebeuren niet echt?
Het is met een Fisheye lens gemaakt haha (Samyang 8mm)

En ja, urban (exploring) en urbex is zelfde. Urbex is afkorting van Urban Exploration.
Maar het was ook inderdaad een troep daar en veel gesloopt. Kan niet altijd een top locatie vinden helaas.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik ben het helemaal met Dave eens. Ik vind al die gebogen lijnen een beetje vreemd. Waarom heb je deze foto's met een Fisheye gemaakt? Was het een experiment of zit er een gedachte achter?
Groetjes,
Elsbeth
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Nee zit niks speciaals achter.
Vind het zelf een vet effect en wel mooi. Het is gewoon een kwestie van smaak :)
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

En daar heb je helemaal gelijk in!

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Lightpaint met spotlite geeft wel leuk effect. Idd ook teveel trashwerk/fish-eye spul. Ik doe ook nog wel eens urbex (of hoe men het ook noemen wil) , maar ik ga dus echt nooitneverniet in het donker in zulke lokaties.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat was ook het eerste wat ik dacht... ik heb altijd geleerd "eigen veiligheid eerst". Doe je dit met vrienden of alleen?

Ook ik sluit me aan bij degenen die het vissenoogeffect niet zo kunnen waarderen. Soms kan ik het wel waarderen, maar dan moet het fisheye-effect wel echt iets toevoegen. Nu zie ik dat niet echt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
urbexkelly
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2013 23:03

Heej Katjang,
ten eerste vind ik je foto's heel tof, ze zijn veel beter gelukt dan de mijne. Op zich snap ik wel dat fish eye niet bij elke foto mooi hoeft te zijn, ik zou t als special effect gebruiken bij bepaalde ruimtes ofzo, of even mee spelen:) Of van elk shot een fish eye en een gewone, zodat je bij t bewerken ook kan kijken wat je mooier vind:)

en als ik even op Marco mag reageren; ik weet niet of je zelf ook urbext, maar wat ik in mijn beetje ervaring heb geleerd is dat de meesten wel weten wat ze doen. Er wordt je altijd aangeraden om niet alleen te gaan, i.v.m. instortingsgevaar bijvoorbeeld, dus daar heb je helemaal gelijk in. Katjang en ik waren op deze locatie samen, (niet dat ik een stoere grote meid ben die hem wel ff uit een gat kan hijsen, haha) maar volgens mij gaat Katjang meestal ook met een maatje :) En je moet natuurlijk altijd onderzoek doen naar je locatie, a.d.v reacties kun je meestal wel peilen of het echt té gevaarlijk is of dat je een beetje moet uitkijken bij de ''weak spots''. :)
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Ja dat van een Fisheye is gewoon kwestie van smaak.
De 1 vind het mooi de ander niet. Maar als ik foto's maak hou ik me niet zo gauw bezig wat anderen van de foto's zouden vinden.... Niet arrogant bedoeld ofzo, Maar maak foto's omdat ik een locatie exploren spannend vind en het vast wil leggen op mijn manier hoe ik het mooi vind.
En het is natuurlijk altijd goed dat jullie eerlijk zijn en zeggen wat jullie ervan vinden. Dat kan ik echt wel waarderen hoor want zo ben ik wel steeds beter geworden met foto's maken.

En Marco heeft ook gelijk, veiligheid eerst. Dat is bij mij ook zo.
Ik ben dan ook nog nooit alleen gaan exploren, bij deze locatie was UrbexKelly mee en dezelfde dag was een kameraad van mij nog daar geweest en heeft mij verteld dat het niet gevaarlijk was om daar rond te lopen.
Verder ga ik altijd met een kameraad samen en vaak komt er nog iemand wel bij die mee wilt :)
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Mooie foto's weer eens wat anders dan de standaard Hdr/Tonemapping.

En ik hou van het effect wat een fisheye geeft.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Goed om te lezen dat de veiligheid goed in het oog gehouden werd. Top!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar