Van der Valk Hotel Veenendaal

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Vandaag ben ik een rondje om het nieuwe Van der Valk Hotel in Veenendaal gereden. Net af, en er ligt nog een hoop bouwafval omheen. Lag vaak nog behoorlijk in de weg ook, belemmerde me om een grotere afstand te nemen van het gebouw. 't Is overigens een schitterend gebouw, denk dat ik ook eens ga kijken of ik binnen kan fotograferen.

Architectuur is niet echt mijn ding, normaal gesproken, dus tips & trics zijn welkom!

foto 1:
Afbeelding

foto 2:
Afbeelding

foto 3:
Afbeelding

foto 4:
Afbeelding

foto 5:
Afbeelding

foto 6:
Afbeelding

foto 7:
Afbeelding

foto 8:
Afbeelding

foto 9:
Afbeelding


Soms zit er niet heel veel verschil tussen de foto's, heb ze bewust toch geplaatst omdat ik benieuwd ben hoe jullie er tegenaan kijken en welke favoriet zijn.

Dank voor het kijken, en reacties worden gewaardeerd!

Grt, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooie serie van dit kakelverse gebouw. Met dergelijke vormen en zo'n mooi lucht erachter kan het bijna niet fout gaan toch?
Ik zou daar zeker nog eens gaan kijken als het een beetje is aangekleed. De directe omgeving en het ontbreken van 'groen' om het gebouw doen nu een beetje afbreuk aan het geheel. Het zal mij ook benieuwen hoe e.e.a. er in de schemer uit komt te zien als het af is.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Thanks Dward! Ik ga zeker nog eens terug als de boel een beetje opgeruimd is, want het is echt een supergaaf gebouw. Ik heb inderdaad al plannen voor als het zomer (en begroeid) is en voor een avondshoot.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik vind ze heel fraai. ( het gebouw ook trouwens) vooral #1 en #3 vind ik goed geslaagd.
Benieuwd naar de update in de zomer met het ingerichte groen...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Thanks Wibo!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Bijzonder strakke foto's, Marco.
Heb je nog iets aan het perspectief gedaan in je nabewerking?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Hé, daar heb ik de nieuwe espressomachines geplaatst. ;) Mooie serie Marco!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
omegaseamaster
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2013 17:23
WoonplaatsCOLON Stein
CONTACTCOLON

Mooie serie.
Je hebt je standpunten goed gekozen waardoor de foto's interessant worden om naar te kijken.
Foto's zijn mooi scherp, kleuren zijn goed en je hebt goed op de vertekening gelet.
Mijn favorieten zijn nummer 3 en nummer 5.
Een aantal dingen storen wel, zoals de slagbomen en de lantaarnpaal, maar daar kun jij weinig aan doen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dank wederom voor de reacties heren!

@ Gabriel: ja, dat was de grootste uitdaging. Om één en ander "in perspectief te zetten" zal ik bij wijze van uitzondering een foto voor en na bewerking tonen:

foto 3 vóór correctie:
AfbeeldingHDR7 by marcoeoscanon, on Flickr

foto 3 na correctie:
Afbeelding3 by marcoeoscanon, on Flickr
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Die correctie is goed gelukt. Lijkt mij inderdaad een mooi gebouw om eens in de schemering naar toe te gaan (om foto's te nemen! :wink: )
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar