Deel van oude stadsmuur Zutphen

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

AfbeeldingOude stadsmuur Zutphen uit 1500 by Paul Alink, on Flickr

Beetje somber weer hier in Zutphen, dit is een foto van een stuk van de oude stadsmuur van Zutphen.
Oorspronkelijk gebouwd in ong. het jaar 1525.
Evt. feedback als het kan.
Gr. Paul
70D
Bean77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2013 17:46

het is een leuk onderwerp Paul, maar ik denk dat je er veel meer uit kunt halen.
De lucht is volledig wit en de top van de toren aan de rechterkant is ook wat overbelicht. Qua compositie zou ik geprobeerd hebben meer langs het water te staan zodat het witte gebouw er naast niet of veel minder in beeld zou zijn geweest. Ook zou ik wat meer detail foto's maken van bijv. het linker torentje.
Als ik jou was zou ik teruggaan op een dag met wat mooiere wolken/lucht en dan nog een keer proberen. En in lightroom/photoshop e.e.a. mogelijk nog extra bewerken.
Maar ik vind het een leuk voorproefje van Zutphen, die stad heeft volgens mij heel veel te bieden.
Sony: A7R met metabones adapter canon mount
Zeiss: 21mm 2.8, 55mm 1.4 Otus, 85mm 1.4, 135mm APO Sonnar 2.0
Canon: EF 40mm 2.8 STM / Samyang: 14mm 2.8 / Sigma: 35mm 1.4
Flickr
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Daar heb je helemaal gelijk in, maar probeer maar eens een rustig moment met goede omstandigheden te vinden. Ik loop regelmatig hier omdat ik hier woon. Veel last van toeristen. Maar ik blijf het proberen.
Gr. Paul
70D
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Voor details maken toeristen gelukkig niet uit. Maar als het zo meteen weer gaat vriezen krijg je een mooie blauwe lucht met weinig toeristen. En misschien wel schaatsers voor de poort!
Ik zie achter de poort een mooie boot liggen, misschien had je daarmee nog een mooie compositie kunnen maken.

Er is technisch gezien, mede gelet op het weer, weinig mis met de foto, maar hij is wat standaard, probeer eens te variëren met je positie.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Anoniem 3

Afgelopen week in Zutphen geweest. Vanaf de brug, onder de poort door had je een mooi plaatje kunnen schieten. Er kunnen geen toeristen zoals ik voor je lens lopen en je hebt een leuk doorkijkje met zo min mogelijk storende 70-er jaren gebouwen.
Let vooral op de tijd waarop je de foto('s) maakt en probeer je camera zo waterpas mogelijk te houden, dan heb je niet zo'n last van vertekening.

En, omdat je er woont: gewoon elke dag teruggaan en veel, heel veel foto's maken.
Het is een fotogeniek plekje.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar