Oude Groninger kerken [Oostum]

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Bijgaand 4 foto's van het kerkje in Oostum (prov. Groningen). Het kerkje staat op een Wierde in het buurtschap Oostum. Gelegen onder Garnwerd in het Reitdiepdal. Ook ligt het kerkje in het Middag-Humsterland. Het kerkje is eigendom van de stichting Oude Groninger Kerken.

Zijaanzicht

1.
Afbeelding

Het kerkje is een beetje scheef..... De toren staat niet helemaal in het lood, de kerk zelf ook niet. Een paar dagen geleden ook in Marsum geweest en daar was ook zo'n 12-e 13-e eeuwse steenkerk, die niet volledig in het lood stond. Wat wil je na zoveel jaar...

Achteraanzicht

2.
Afbeelding

Goed te zien is hier, dat de toren iets naar links helt.

3.

Het enige dat loodrecht is, is de later aangebouwde wc...

Afbeelding

Als laatste wil ik het interieur vanuit de toren laten zien. Ik had de keus om de toren scheef te laten of het interieur. Heb toch maar voor de toren gekozen.

Afbeelding

Ik hoop, dat dit een leuk beeld geeft. Kerkje in Fransum volgt nog, ook staat het kerkje in Marsum nog op de planning. Misschien dat er nog meer foto's komen. Afhankelijk van de tijd in mijn vakantie :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Alhoewel niet kerkelijk houd ik toch van die typische protestantse kerkjes ten Noorden van de grote rivieren. Kerkjes,die door hun eenvoud van bouwstijlmeestal naadloze passen in plaatselijke natuur. Dat heb je met deze serie naar mijn mening heel erg goed weergegeven.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De eerste foto vind ik erg krap, door de afgesneden grafzerken komt ie ook er slordig over.
De tweede plaat daarentegen kijkt prettig, aardig licht ook.
Derde is een leuk detail, de compo is wel wat krampachtig. Volgens mij kwestie van "working the image"
Bij de laatste plaat valt de asymmetrie op, de plaat laijkt daardoor scheef te staan. De man is een leuke afleiding t.o.v. het strakke plafond, wel had ie van mij wat verder weg mogen staan.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik moet echt die Samyang of iets anders onder de 17 mm aanschaffen :) Had gewoon niet genoeg ruimte daar om de volledige kerk goed op de foto te krijgen zonder omhoog te fotograferen. Moest daardoor achteraf nog wat correcties toepassen. Van deze kant af is 17 mm in elk geval te weinig. Heb nog een fish-eye van lensbaby. Misschien dat ik eens kijk of ik die kan inzetten. :)

Voor wat betreft 2: zo'n beetje de enige mogelijkheid om de kerk fatsoenlijk op de plaat te krijgen.
Plaat 3: Valt mee, hoor. Ik wilde perse de volledige wc op de foto :)
Plaat4: De toren helt in elk geval naar rechts :) Ook hier had ik eigenlijk te veel mm aan 17 mm. Misschien eens kijken met de 40D en dan op 10 mm.

Bedankt beide voor het commentaar.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ik hou hier wel van. Aantrekkelijke serie!
Eerdere reacties hebben al gewezen op mogelijke verbeterpunten.
Groeten, Jaap
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar