Skyline Almere Panorama

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ronhui

Afbeelding
Skyline Almere by RonHui, on Flickr
Klikken voor de grotere versie :)


De skyline van Almere stond al een tijdje op mijn lijstje om te fotograferen. In eerste instantie vanaf een ander plekje, onder de hoogspanningsmast, zodat je de kabels niet zag. Helaas was daar de begroeiing daar te hoog en leefden daar ongeveer een miljoenmiljard muggen. Later maar vanaf de oever van het Weerwater gefotografeerd en verschillende dingen uitgeprobeerd, de meesten met minder succes. Met deze foto ben ik heel blij :)
Laatst gewijzigd door 1 op ronhui, in totaal 26 keer gewijzigd.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Zelf ben ik dit al heel lang van plan ook! Toch maar weer eens omhoog op mijn to do list...
Ik heb wel een meer heldere foto in mijn gedachten die ik wil maken...
Jou lucht is wel erg mooi, en de reflectie ook!
Maar toch kijkt hij wat moeilijk, te donker, of niet helder genoeg...
Toch is mijn idee anders, hoop dat het er ooit van komt, dan zal ik hem ook eens plaatsen hier.
ronhui

Mijn idee was ook anders. Bedoeling was een panorama te maken van verschillende foto's, maar dat is niet gelukt. Was de laatste tijd wat lightroom tutorials aan het kijken op youtube, daardoor ook met de nabewerking wat stappen kunnen maken :)

Ik kijk uit naar jouw versie van de skyline :D
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Wat ging er mis met de poging een panorama uit meerdere foto's te maken?
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
ronhui

mmk schreefCOLONWat ging er mis met de poging een panorama uit meerdere foto's te maken?
Het samenvoegen in photoshop ging niet lekker. Standpunten leken te verschillen. Volgende keer even een andere foto tussen de series van een panorama, zodat ik weet welke ik moet samenvoegen. Omdat het best op afstand was, had ik het misschien beter met een zoomlens kunnen doen en die samenvoegen. De enige panorama waar het wel lukte, was een saaie foto :)
Ga het binnenkort nog eens proberen, maar dan op een landschap van dichterbij :)
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Zoek even een goede tutorial op het net, of als je hem kunt krijgen de videotutorial van Zoom een aantal jaar. Zowel het fotograferen als het bewerken vragen om een redelijk methodische aanpak. (en wat speciaal materiaal als je dingen van dichtbij of op de voorgrond mee wilt nemen.)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Als je panorama's maakt, na elke serie even een foto van je hand maken..... Lekker makkelijk dan om ze achteraf uit elkaar te houden.

Over de foto: vind ik niet verkeerd :) Fraaie spiegeling.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Eh ja, dat was vergeten: de plaat vind ik ook best fijn zo!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mooie plaat geworden, fijne kleuren, idd wel wat jammer van de draden maar daar ontkwam je kennelijk niet aan.
je zou kunnen proberen om ze weg te klonen maar dat is best wel een werkje (evt. met plugin in PS ?)

ik heb veel gehad aan een tutorial over panorama's maken van Nando:
http://www.nandoonline.com/?p=1782" onclick="window.open(this.href);return false;
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
ronhui

Thanks allemaal voor de tips en de complimenten :)

Ik was ter kennismaking op een fotoclub (waarvan ik ook lid ben geworden :D) en daar werden de resultaten van focusgroep landschapsfotografie besproken door een ingehuurde prof. Ik zag alleen de resultaten en dacht, dat kan ik ook wel :P Maar had mij beter moeten voorbereiden inderdaad :D
Met deze linkjes kan ik weer voort. :)
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Ron,

Mooie foto inderdaad, zo met die lucht en alle lichtjes.
En de reflectie, gaaf zeg.

Een paar suggesties heb ik wel voor je (overigens heb ik naar het origineel gekeken via https://www.flickr.com/photos/ronhui/14 ... 3/sizes/o/" onclick="window.open(this.href);return false;):

- Misschien heeft mijn blote oog het mis, maar ik denk dat als je hem een tikje rechtsom kantelt de foto rechter staat. Zie horizontale waterlijn en verticale gebouwen.
- Wellicht kun je nog iets doen aan de (blauwe) halo's rondom de gebouwen, tenzij je dat juist mooi vind natuurlijk
- Ik mis wat scherpte en ik denk dat je iets teveel verscherpt hebt in de nabewerking (als ik met name naar de roze lucht kijk)
- Kabels wellicht wegclonen. Is wat werk, maar zou wel veel mooier zijn denk ik

Keep up the good work!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
ronhui

DavevdrH schreefCOLONHi Ron,

Mooie foto inderdaad, zo met die lucht en alle lichtjes.
En de reflectie, gaaf zeg.

Een paar suggesties heb ik wel voor je (overigens heb ik naar het origineel gekeken via https://www.flickr.com/photos/ronhui/14 ... 3/sizes/o/" onclick="window.open(this.href);return false;):

- Misschien heeft mijn blote oog het mis, maar ik denk dat als je hem een tikje rechtsom kantelt de foto rechter staat. Zie horizontale waterlijn en verticale gebouwen.
- Wellicht kun je nog iets doen aan de (blauwe) halo's rondom de gebouwen, tenzij je dat juist mooi vind natuurlijk
- Ik mis wat scherpte en ik denk dat je iets teveel verscherpt hebt in de nabewerking (als ik met name naar de roze lucht kijk)
- Kabels wellicht wegclonen. Is wat werk, maar zou wel veel mooier zijn denk ik

Keep up the good work!
Ik was even weg, dus wat latere reactie :)

Bedankt voor je tips, waardeer ik zeer!
- De waterlijn liep schuin van mij vandaan, vandaar dat die misschien wat schuin oogt. Ik heb geprobeerd de gebrouwen zo recht mogelijk te zetten, dat kwam op mij het natuurlijkste over
- Die halo's moet ik wat aan doen. Was voor het eerst met de Brush aan het spelen in de Lightroom en moet nog even uitvogelen hoe je een gedeelte weg kan halen. Anders doe ik het even overnieuw met een nieuwe brush.
- Verscherpen is iets wat ik wat beter onder controle moet krijgen, ga er naar kijken :)
- die kabels zijn inderdaad niet mooi, maar horen wat mij betreft wel bij het plaatje. Ze hangen nou eenmaal zeer in de weg, slecht gepland van de stadsplanners :P Ga wel eens kijken of het lukt, maar het voor mij niet zo een hoge prioriteit :)
ronhui

Heb inmiddels wat wijzigingen aangebracht, resultaat staat in de eerste post :)
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Hé clubgenoot! Mooie plaat hoor, prachtige kleuren. Ik zie overigens ook dat de gebouwen een beetje lijken te kantelen, maar ik denk dat het bolvorming is. Links op de foto kantelen ze naar links namelijk, en rechts kantelen ze een beetje naar rechts. Als je in LR werkt, kun je dat handmatig aanpassen.

En wat die opdracht in de focusgroep betreft: de opdracht was een minimalistisch panorama te maken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

dubbel... ik dacht toch echt dat ik bewerken had gekozen... wellicht een forum glitch...
Laatst gewijzigd door 1 op DavevdrH, in totaal 31 keer gewijzigd.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hmmm zou je de oude en nieuwe bij elkaar kunnen zetten in de eerste post?
Dan kunnen we zien wat er verbeterd is tov de oude...

ps. Werkt met "Virtuele kopie maken" in LR het makkelijkst zodat je 2 foto's upload naar Flickr.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
ronhui

DavevdrH schreefCOLONHmmm zou je de oude en nieuwe bij elkaar kunnen zetten in de eerste post?
Dan kunnen we zien wat er verbeterd is tov de oude...

ps. Werkt met "Virtuele kopie maken" in LR het makkelijkst zodat je 2 foto's upload naar Flickr.
Lukt niet denk ik, ben binnen LR een aantal stappen in de bewerking terug gegaan. Heb in ieder geval de halo's verwijderd en het stukje lucht rechtsboven heb ik minder verscherpt. Lightroom vervangt dan de foto op Flickr, dus heb geen 'before'.
ronhui

Jasmino schreefCOLONHé clubgenoot! Mooie plaat hoor, prachtige kleuren. Ik zie overigens ook dat de gebouwen een beetje lijken te kantelen, maar ik denk dat het bolvorming is. Links op de foto kantelen ze naar links namelijk, en rechts kantelen ze een beetje naar rechts. Als je in LR werkt, kun je dat handmatig aanpassen.

En wat die opdracht in de focusgroep betreft: de opdracht was een minimalistisch panorama te maken.
Hoi :D
De hele opdracht had ik niet meegekregen. Maar heb er wel inspiratie door opgedaan.

De gebouwen lijken misschien ook scheef te staan door de hoek, ik stond er niet recht tegenover. Gebruik alleen het rechtzetten in Lightroom, zal even kijken naar de bolvorming, die optie nog niet gevonden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar