Brug, molen en twee huizen

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Sloten, Friesland
Afbeelding
Canon EOS 1DsII | Canon 28-70L | 28mm | f/8 | 1/320s | 100iso
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Hmmm, geen slechte plaat maar....
Er zit nogal wat perspectief vervorming in, het huisje links staat er net niet helemaal op en links staat nog een heel klein stukje van een lantaarn.
Ik zou zeggen, met wat extra nabewerking en aandacht wordt ie nog beter
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Leuke foto. Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar wat me zo te binnen schiet is het volgende; een paar stapjes naar links, camera iets draaien naar rechts, zodat de sloot van linksonder in beeld komt dan wat breder uitloopt aan de rechterkant van de foto. Dat heb je nu dus ook al, maar dan nog wat meer. De lantaarnpaal had er dan misschien wel als leuke extra bijgekend.
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Mooie plaat.

Maar toch wat puntjes. De lantaarn rechts is a eerder genoemd.
Ook links zie ik nog wat kleine delen een klein punt van een dak? en een stukje gras dat net in beeld komt.

Ander punt maar daar kan je niks aan doen. De boom staat er droog bij. Maar dat komt door het weer.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Dank jullie voor de input. Het is inderdaad geen perfecte foto!
Die lantaarn rechts was me niet eens opgevallen, alhoewel 'ie best wel groot is.... hmmm, ik moet naar de opticien?
Ik zal de mensen in Sloten maar niet vertellen dat je Het Diep een sloot hebt genoemd, maar je hebt wel gelijk over de positie, sunblade.
En links zie je inderdaad een stuk dak (geen probleem) een stuk van de pui van het huis er naast (wel een probleem)

Ik had ook nog deze, maar die vind ik dan weer als foto minder sterk (alhoewel de mensen het wel weer wat levendiger maakt):
Afbeelding
Canon EOS 1DsII | Canon 28-70L | 28mm | f/5.6 | 1/500s | 100iso
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Op zich wel een aardig plaatje, maar architectuur zou ik het toch niet durven noemen.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Dat ligt maar net aan je definitie van architectuur - en aangezien er geen "cityscape" sub-forum is, is dit toch echt het sub-forum waar deze foto het best bij hoort.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Bij de eerste is het linker huis wel erg uit verband inderdaad. Wellicht er gewoon helemaal afkroppen ern er een 1:1 crop van maken?
Die 2e is ook wel leuk al zou ik hem wel even rechtzetten (tikje rechtsom, zie stukje horizon onder de brug door (kan ook lens vervorming zijn hoor).

Verder zou zw/w wellicht een leuke optie zijn?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Hmmm, Dave, je hebt gelijk zeg. Maar aan de linkerkant staan de ramen wel recht. Ik durf niet te zeggen dat het perspectivische vervorming is, maar ook niet dat het dat niet is....
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar