Station Helmond

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
WatchdogNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 15:46
WoonplaatsCOLON Helmond

Eerste keer dat ik mijn foto's laat beoordelen hier op het forum. Ik ben al paar jaar bezig met fotografie en wil er wat meer uit gaan halen. Dus ben zeer benieuwd naar jullie op en aanmerkingen zodat ik deze tips kan gebruiken in mijn volgende serie. Zelf ondervond ik tijdens het bewerken dat ik een mooie detail foto miste ipv. het algeheel. En ook de vertekening van de foto's gemaakt met een kort brandpunt stoorde mij. Een van de reactie waarvan ik verwacht die ook gaat komen: "Bij foto 2 lange sluitertijd zodat je meer strepen van autoverlichting krijgt". Helaas was het niet druk, dus was ik al blij dat ik 1 auto erop kon krijgen ;)

Over het onderwerp: In 2013/2014 is in Helmond het centraal station vernieuwd en op 5 juni geopend. Hier heb ik (al paar dagen voor de opening) 's avonds een aantal foto's geknipt.

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Foto 4:
Afbeelding
Canon 60D | Canon 40D | Canon 70-200mm F/4L | Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DS HSM | Sigma 18-50mm F/2.8-4.5 HSM OS | Canon EF 50mm F/1.8 II | Metz 48 AF-1 |
Flickr
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik moet ons nieuwe station ook nog een keer op de gevoelige plaat vastleggen. Ik ben al een paar keer gaan kijken, maar ik heb nog geen goeie compositie kunnen vinden. De verlichte elementen nodigen wel uit, maar het is mij nog niet gelukt.

Wat betreft jou poging vind ik foto 1 en 2 het mooist.
Bij foto 1 zou ik iets naar links zijn gegaan, zodat de hele "ufo" in beeld was en het stukje gebouw rechts weg zou zijn. Je hebt een paar vlekjes op de foto. Misschien iets op de lens, maar het kan ook op de sensor zijn. Mij stoort de vertekening niet.
Bij foto 2 ben je voor de autolichten net een paar tellen te laat, naar mijn mening. De strepen mochten wat eerder beginnen. De glazen liften en hun blauwe verlichting nodigen wel uit om een keer een paar detailfoto's van te maken. Waar je hier op deze foto staat is misschien ook mooi bij regen of nat wegdek. Dan krijg je de weerspiegeling van de liften op het wegdek en je staat dan toch droog. Verder heeft deze foto een mooi lijnenspel.
Foto 3 en 4 zijn leuke overzichtsfoto's, maar spreken mij minder aan. Misschien een beetje saai. Wat me stoort is de lantaarnpaal recht voor de ufo. Het zou de illusie moeten geven dat ie zweeft, maar door de lantaarnpaal wordt ie als het ware vastgehouden.

Het station is mooi, maar om vast te leggen nogal rommelig opgezet. Overal is iets te zien, maar niet echt een samenhangend geheel. Ik denk dat dat het moeilijk maakt om hier leuke foto's van te maken. Detailfoto's zou beter zijn. In ieder geval een rede om nog een keer terug te gaan.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
WatchdogNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 15:46
WoonplaatsCOLON Helmond

Het is inderdaad lastig een mooie compositie te vinden. Eerste rondje wat ik liep geen een foto gemaakt omdat ik gewoon een goede plek kon vinden. Dus dan maar de beste positie opzoeken :). Van de liften heb ik ook paar fotos gemaakt, maar ook hier achteraf niet tevreden over dat ik ze goed genoeg vind om te posten. Het is toch allemaal net niet.
En lantaarnpalen zijn altijd vreselijk irritant. Deze zet je niet even aan de kant haha. Maar ik had ook wel geluk met foto 3 en 4. Ik was daar foto's aan het maken toen ik werd aangesproken door een mevrouw, een bewoonster van flat er tegenover die me vroeg of ik foto's wou maken vanaf het balkon. "Ja Graag" :D.
En het is gelukkig dichtbij dus terug gaan is een kleine moeite. Wie weet komt er nog een update dan. Thnx voor je feedback!
Canon 60D | Canon 40D | Canon 70-200mm F/4L | Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DS HSM | Sigma 18-50mm F/2.8-4.5 HSM OS | Canon EF 50mm F/1.8 II | Metz 48 AF-1 |
Flickr
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Wat een geinig station. :)

Foto's vind ik geslaagd hoor. Niets mis mee.
Gebruikers-avatar
WatchdogNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2010 15:46
WoonplaatsCOLON Helmond

Thnx. Leuke profiel foto trouwens!
Canon 60D | Canon 40D | Canon 70-200mm F/4L | Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DS HSM | Sigma 18-50mm F/2.8-4.5 HSM OS | Canon EF 50mm F/1.8 II | Metz 48 AF-1 |
Flickr
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ah dank je :)
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Bijzondere foto's van een kleurrijk station!
Ik heb er van genoten. Nummer 3 is mijn favo.

Op foto 1 zie ik rechts wel een sensorvlekje.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Is iets wat ik op het lijstje heb gezet om daar nog een keer na toe te gaan.
Het is een hele verbetering van hoe het eerst was.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar