Vuurtoren van Campen, het eerste bezoek

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Afgelopen zondag ben ik in Campen geweest (als je in de Eemshaven bent en naar de overkant kijkt en ook vanuit Delfzijl, beide met een verrekijker kun je de toren zien) en heb ik wat rond de vuurtoren gelopen. Heb even wat foto's gemaakt om een indruk te krijgen van wat daar mogelijk is. Ik zal daar zeker terugkeren als het weer beter is en ik meer tijd heb EN ik de toren kan beklimmen (op zondag mogelijk van 11 tot 1530. Ik was net te laat om nog omhoog te mogen). De vuurtoren van Campen is de hoogste vuurtoren van Duitsland met 65 meter. De constructie is heel bijzonder. Een soort van driepoot met een statiefkop erop :) Waarbij de 2 poten aan de westkant dicht bij de basis staan en die aan de oostkant een stuk verder. Wellicht te maken met de heersende windrichting? Ik wil hier in elk geval een keer met mooi helder weer, liefst met die schapedingen, een paar uur rondlopen. In het half uur dat ik er was, was er al een boel mogelijk, maar het moet een stuk beter kunnen. Overigens is de vuurtoren gezet in 1889. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurtoren_van_Campen" onclick="window.open(this.href);return false;

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Prachtige plaatjes geworden. Mooie kleuren en de toren staat er scherp op.

Van mij mag er wel wat van de onderkant afgesneden worden. En boven de toren had van mij nog wel wat meer lucht gemogen.
Ik vind dit topic persoonlijk meer passen in het landschap-gedeelte.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Lol. Als het verplaatst moet worden, dan mag het van mij. Ik heb met dit soort foto's altijd twijfels of het nou onder architectuur valt of onder landschap. Als ik de volgende keer meer foto's laat zien, zal de twijfel nog groter worden.

Dank voor het commentaar. Voor wat betreft lucht boven de toren heb je gelijk overigens, maar dat zou ik er bij moeten klonen danwel een 14 mm samyang moeten aanschaffen of een nog kleinere fisheye.... Dat ding is zo hoog, dat ik omhoog moet fotograferen om hem er meer lucht op te krijgen.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar