Kinderdijk by night

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

In een woord: prachtig!

Voor mij ook heel lastig om - voor de 1e keer - in het donker te fotograferen.
Een experiment dus. ISO 100 tot 25600. Verschillende standen en sluitertijden. Uit de hand en met statief. Dat laatste was wel lastig, het was op de fotogenieke plekjes o-v-e-r-bevolkt. En ook heel wat lomperiken, die de handel net niet omschoppen :x

Ben ik tevreden? Ja en nee. Ja, het was een nieuwe en fantastische ervaring. Nee, ruis en scherpte laten soms te wensen over.
Ook het verkleinen levert een behoorlijke scherpte-verlies op. Jammer.
Dus geef maar feedback. Be gentle :roll:

1.

40809

2.

40810

3.

40811

4.

40812

5.

40813

6.

40814

7. Druk, druk, druk. Een paar keer bijna van de sokken gereden.

40815

8.

40816

9. Mooi momentje....

40817

As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Altijd naverscherpen (met mate) na verkleinen. Je zult toch bij minder licht het handwerk moeten laten en je statief moeten gebruiken.
Lucht kun je dmv selectie de ruis er uit halen.
Vwbt platen:
1-> helaas wat grauwe lucht (kun je ook nix aan doen), maarietwat verdoneren doet wonderen....
2->Liever geen te onscherp gras (achtergrond is idd niet fraai daar) , maar gewoon achteraf croppen of de storende achtergrond tot een silhouette maken.
3->te krap gekaderd
4-> zie 2
5->Misschien toch de hele reflectie mee moeten nemen?
6->Ontbreken wieken voorste molen doet geen goed , ofwel de hele molen , of een ander standpunt kiezen.
8->Ook hier is het storend dat een deel van de wieken ontbreken.

Hoop dat je er wat mee kunt (of wilt natuurlijk)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Mooi om toch foto's terug te zien van dit event.


Bij 5 miste ik ook de spiegeling, die bij 8 weer tekort wordt gedaan door de doorsnijding.
Bij 6 had ik gewacht tot de boot weg was en dan onder minder en boven meer ruimte genomen.

Ik ga mee met de vorige spreker, zowel wat compositie als afwerking betreft is er ruimte voor verbetering.
Met de gear en software die je gebruikt verbaasd een uitspraak over resterende scherpte me toch enigszins.
Dan kan en mag een scherpe foto plaatsen toch eigenlijk toch geen probleem meer zijn.
Ik zou althans geen rust hebben voor ik mezelf en mijn materiaal ook middels de resultaten de welverdiende eer aan kon doen.
Laatst gewijzigd door 2 op Frank64, in totaal 9 keer gewijzigd.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik had deze serie even gemist zie ik...
ik ga mee met mijn voorgangers, op zich geen verkeerde platen maar de puntjes op de 'i' zitten in de tips van de eerste 2 comments.
leuk inderdaad dat je iets plaatst van het evenement, want ik heb er nog geen foto's van gezien op dit forum.
heb er heel even over gedacht om er ook naartoe te gaan, maar ik had nog andere dingen op mijn agenda staan.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Ik kan goed leven met de reacties. Dank daarvoor. De opmerkingen zijn terecht.
Ben hier om te leren, daarom heb ik de foto's ook geplaatst.

Overdag is scherpte geen probleem. Maar k'heb moeite om in het donker scherpe platen "te trekken".
Dat is iets waar ik me echt beter eigen moet maken. Vooral: hoe pas ik de driehoek ISO-diafragma-sluitersnelheid goed toe.

En inderdaad minder vanuit de hand en meer vanaf statief. Maar - voor hen die er bekend zijn - ik stond op het enige bruggetje met zeker nog 100 man en zag m'n handel al bijna een keer over de reling in het water verdwijnen.....

M'n volgende oefenobject-in-het-donker wordt de basiliek Sint Jan.
Is 's-avonds prachtig verlicht. Ik ga met jullie tips aan de slag.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

succes met het oefenen, bij de basiliek is het vast niet zo druk als bij Kinderdijk by night.
kan me voorstellen dat het niet echt fijn is met je dure apparatuur tussen zoveel mensen....en dan ook nog bij het water....
laat de mooie Bossche plaatjes maar komen...:lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar