het Louvre

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
eospeter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012 19:23
WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant - BE

een zicht op het Louvre, van de andere Seine-oever
Afbeelding

een beetje hdr toegepast (met 3 opnames)
Bedankt voor het kijken en de eventuele commentaren !
Canon 7D en wat glas van Canon / Sigma / Tokina
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

mooi , maar ik mis aan de rechterkant een beetje ruimte , de brug staat er niet helemaal op ik weet dat het daar niet om gaat maar zo maak je ook meer ruimte aan het einde van het louvre.

groet kees
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

HDR pas je niet een beetje toe.
HDR pas je toe of pas je niet toe.
Jij hebt tonemapping toegepast.
Alleen een beetje te veel, want je ziet op sommige plekken halo's (witte vlekken.
Deze treden op waar het contrast het grootst is.
In dit geval vooral rondom het gebouw.

Wat je door te veel tonemapping toepassen ook krijgt is dat lucht die normaal wit hoort te zijn ineens een rozige kleur krijgt.
Dat zie je rechts in de foto.

Qua compositie is het niet eens zo'n slechte foto. Jammer van de bus.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

citizenjay81 schreefCOLONHDR pas je niet een beetje toe.
HDR pas je toe of pas je niet toe.
Jij hebt tonemapping toegepast.
HDR = x aantal foto's met verschillende belichtingen samenvoegen tot 1 foto..
Tonemapping = 1 Foto zodanig bewerken dat je een soort van HDR krijgt of een HDR foto bewerken omdat je teveel High Dynamic Range hebt..

Klik


over de foto.. :mrgreen:

mooie foto!
idd hoe al gezegd is geworden over de brug was mooier geweest als deze helemaal erop stond..
ook de halo vind ik persoonlijk wat jammer..

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Volgens mij begreep je mijn comment niet helemaal.
Je hoeft mij namelijk niks uit te leggen over HDR; HDR pas je toe of pas je niet toe. Dus niet "een beetje".
Lees: je voegt een aantal afbeeldingen samen tot een afbeelding met een hoger dynamisch bereik, of je doet dat niet.
Echter kan je op 16 of 32 bit niet (goed) bewerken, dus pas je een beetje (of een beetje veel) tonemapping toe.
...design my thoughts like a sculpture.
eospeter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012 19:23
WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant - BE

ik heb deze opname gemaakt als volgt :
- met 3 opnames
- opgeladen in photomatix
- verschillende belichting -1 stop 0 + 1 stop
- in photomatix tonemapping gekozen (ipv enhancer)

ik was in de mening dat dit hdr was; ben ik dan fout? :?:
Canon 7D en wat glas van Canon / Sigma / Tokina
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

nee hoor eospeter , als jij het als hdr bestempelt dan is dat zo , hoe een ander de foto ziet moet je lak aan hebben! , zoals jij doet maak ik ook mn HDR foto's.
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Tja, zo kan je er ook mee omgaan.
Zou ik niet aanraden, maar niemand houd je tegen als je dit een zwart-wit bewerking noemt.
De basis is wel een HDR foto. De bewerking die je achteraf doet heeft niks met HDR te maken, behalve dat je de HDR foto bewerkt.

Anyway, je hebt het helemaal goed gedaan, ik zou alleen wat subtieler aan de schuiven zitten.
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Ik ben het wel eens met citizenjay. Ik vind het idee en compositie best goed. Je had even kunnen wachten tot de bus uit beeld was of achteraf weg klonen. De HDR is eigenlijk mislukt daar moet je eerlijk in zijn. Degene die beweren dat het wel mooi is zou ik mijn twijfels bij hebben.

Het gebruik van HDR software is vaak een eerste stap, degene die ik ken die HDR gebruiken gaan na Photomatix of iets degelijks langdurig aan de slag in PS of LR. Vooral om de contrast terug te krijgen, vaak is het contrast weg in Photomatix dat zie je ook in jou foto. Ook de grote halo's die je ziet om het donkere gedeelte van het Louvre laten zien dat dat het niet goed ziet. Het is een misverstand om te denken dat je twee/drie foto's in Photomatix inlaad en dan een perfecte HDR foto hebt. Was het maar zo.

Ik zou voorstellen doe het nog een keer, maar doe het schuiven voorzichtig zodat er geen halo's ontstaan. Breng dan de foto in LR of PS en bewerk hem dan verder, in ieder geval zorg dat er contrast in komt. Wat ik voorstel is om ook eens een handmatige blending in PS uit te voeren, er zijn heel veel tutorials op het WWW te vinden hierover. Vaak levert dat voor ons amateurs betere beelden op. Nandoo heeft hier ook een tutorial over geschreven.

http://nandoonline.wordpress.com/2012/0 ... ondergang/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is een heel verhaal geworden, maar hopelijk sta je er voor open. Het advies om overal lak aan te hebben? nou je weet wat je daar mee moet hoop ik
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
eospeter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012 19:23
WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant - BE

bedankt voor de kritische commentaren !
Aan die 'halo's' moet ik zeker en vast iets doen; is inderdaad storend zie ik ook na een 2de zicht.
Deze plaat komt inderdaad zo uit Photomatix; zonder verdere nabewerking in PS.
Het hoe in PS zal ik mij nog moeten eigen maken !
Canon 7D en wat glas van Canon / Sigma / Tokina
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

keesvdh schreefCOLONnee hoor eospeter , als jij het als hdr bestempelt dan is dat zo , hoe een ander de foto ziet moet je lak aan hebben! , zoals jij doet maak ik ook mn HDR foto's.

Hier kan ik het niet mee eens zijn.

Het is inderdaad als basis een hdr foto,en met die techniek is opzich niks mis mee, gezien er lekker veel detail zichtbaar is en de belichting overal er netjes uit ziet.

Echter na die tijd kiest hij voor tonemappen, en daar is het fout gegaan.
De dikke halo en te grijze lucht is puur het gevolg van tonemappen, niet van hdr.

Mensen met de mening zoals jij hem uit (als jij het hdr vindt, dan is dat zo) brengen de boel in de war.

hdr = meerdere foto's van verschillende belichtingen samenvoegen zodat je een mooi belichte foto krijgt met veel detail.
Zo kun je overbelichte delen donkerder maken met behoud van kwaliteit en donkere delen oplichten, ook met behoud van kwaliteit.
De software haalt uit de verschillende foto's de benodigde info die hij nodig heeft.

tonemappen = deze hdr foto bewerken en de kleuren en effecten aandikken (simpel gezegd)
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar