Een lans breken voor de iPhone

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

seoman schreefCOLONToch voor het geld van een telefoon met goede sensor koop je zo een 80d. Doe mij maar een 80d en een telefoon van 200€. Dan is 1 apparaat tenminste echt goed.
En daar sluit ik me volkomen bij aan.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Vanuit mijn perspectief gezien:
Ik heb een iPhone met al zijn functionaliteit van een laptop / (i)pad etc, waarmee ik mijn werk doe. Door de complexiteit van mijn werk zou ik dat niet kunnen oplossen met een Android. Dus gaat het mij niet om wat ik allemaal voor dat geld had kunnen kopen. Het belangrijkste voor mij is dat ik niet altijd de beste / gewenste apparatuur kan meenemen. Op het moment dat ik iets zie wat mij bekoort en wat ik wil vastleggen, is mijn iPhone een prima tool. Dat was eigelijk het enige punt dat ik wilde maken.

Afbeelding
(voorbeeld van een shoppingcentre om naar huis te sturen)
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Anoniem 3

Dat was toch de insteek? Een camera voor snel uit de heup schieten, zonder dat je een fotografieapparaat bij je hebt.
En het is algemeen dat een 'handy, auf Deutsch' van welk merk dan ook in Nederland 'Iphone' genoemd wordt. Niets ten nadele van alle andere merken.

Zelf neig ik ertoe om mijn apparatuur aan de wilgen te koop te hangen en me aan te gaan sluiten bij de handymen of -women.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ben je niet bang dat je daar spijt van krijgt gabriel?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

De insteek van een handy is dat je mobiel toch een hoop dingen kunt.
Dat vele mensen die basale functionaliteit genoeg vinden wil niet meteen zeggen dat de functionaliteit voldoende is voor iedereen of elke situatie.
Dit textje intiepen op mijn tablet kost mij 10x zo veel tijd dan dat als ik het op mijn pc zou in kloppen.

Ik ben juist weer alle functies aan het scheiden. Er staat zelfs geen muziek meer op mijn telefoon. Daar heb ik een DAP voor. Er staat een wekker naast mijn bed .
En ben ik op pad dan ben ik blij dat ik de telefoon en tablet kan inzetten om iets achter de hand te hebben

Dat de vraag naar apps de software aan het veranderen is is enerzijds goed, men probeert eenvoudigere interfaces te bouwen maar anderzijds verliezen we een hoop functionaliteit omdat een touchscreen bepaalde dingen niet kan of de scherm ruimte veel te klein is.

Op mijn samsung tablet keyboard zit een CTRL toets. Dwz ik kan gewoon Crtl-C Crtl-V doen. Dat kan op mijn telefoon echt niet of je moet met een loep gaan werken. Dit soort belemmeringen dwingt ons een nieuwe manier van werken.
En dat is niet altijd even prettig.

Nee touchscreen zuigt, kleine schermen zuigen en de apps eigenlijk ook.
Het is behelpen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Op mijn werk (Omgevingsdienst) gebruiken we juist weer één apparaat voor het buitenwerk. We zijn overigens afgestapt van de I-pads omdat die voor ons niet voldeden. We werken nu met flaptops van een ander merk.

Heerlijk, één apparaat voor checklists, aantekeningen, contact met het netwerk, online kaartmateriaal en GIS, foto's maken en opslaan en die dan direct kunnen gebruiken. Alleen komen we dan weer terug op een Veluws probleem. Alles draait via 4G en vaak wil zelfs de telefoon het niet doen in het buitengebied :evil: Dan maar iets minder mooie fofo's, al ben ik ook erg onder de indruk van de foto's die de flaptop produceert.

En ben ik een dag op mooie fotolocaties? Ja, dan ligt de tas met Canonspul achter in de auto voor die "je weet het maar nooit" locaties.

En de beste camera? Dat is nog altijd die camera die je bij je hebt :wink:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar