Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
's Morgens vroeg, aan het begin van een warme dag, naar het duingebied in Noordwijk.
Terwijl mijn Franse herdershond achter mij een loopgraaf aan het graven was, lag ik op mijn buik om deze foto te maken
Feedback altijd welkom.
Het heeft wel wat. Ik blijf er wel geboeid naar kijken dus dat lijkt me goed. Wel heb ik het gevoel dat er door processing meer uit te halen is, alleen kan ik dat niet precies uitleggen. Wellicht proberen het gras meer los te krijgen van de achtergrond
Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Dank voor de reacties, leuk om te lezen!
@Laszlo: ik snap je wel, kun je een poging wagen het uit te leggen? (Ben bekend met CS 6) Ik wilde dit ook, alleen lukte het me niet zoals ik voor ogen had. Wel het contrast opgeschroefd.
Een ander met een goede tip mag uiteraard!
Ik zou het zelf wat meer vignet geven en nog meer het contrast ophogen, door gebruik te maken van het radiaalfilter. De achtergrond en randen wat donkerder en het gras wat lichter met meer contrast. Als poging zie hieronder waarvan ik denk dat het gras meer als onderwerp tot zijn recht komt. Dit is allemaal kwestie van smaak dus niet per definitie beter, meer een vergelijk.
49712
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Dank voor je bewerking. Lokaal het contrast verhogen gaat wel iets opleveren. Weer iets geleerd. Vignetten vind ik soms mooi...
Wibo, bedankt voor je positieve reactie!
Het contrast wat verhogen is een goed idee, maar voor mij hoeft de vignettering ook niet. Het zachte licht in het origineel geeft net wat extra's aan de foto.