Perseid Meteorenregen 2016 - Ouddorp [UPDATE]

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Afbeelding
Gisteren zou de nacht koud en helder zijn. Omdat ik graag wat meer wil oefenen op astrofotografie besloot ik naar een wat donkerdere plek te rijden. Omdat ik wel gewoon moet werken de volgende dag kon ik niet al te ver van huis gaan, dus heb ik gekozen voor Zeeland. Eenmaal naderend zag ik toch best nog wat wolken en die zijn helaas niet verdwenen. De kans op een goede melkwegfoto in eigen land was dus verkeken. Erg jammer, maar gelukkig ben ik niet helemaal met lege handen thuis gekomen :)

Dit is het resultaat van een stack van meerdere belichtingen, gemaakt met een Canon 5d MKII i.c.m. een Walimex 14mm F/2.8.
Afbeelding
Update:
Ik zag gewoon over het hoofd dat ik nog een ander shot had met de voorgrond in focus, dus heb de foto even opnieuw opgebouwd. Ook heb ik wat andere foto's gebruikt van de Perseid Meteorenregen. Die heb ik twee dagen later geschoten, ook in Zeeland. Dus een beetje valsspelen is het wel, maar daar heb ik persoonlijk geen moeite mee :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Ferry Passchier, in totaal 14 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Gaaf hoor!!!

gr
Frank
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

supercool!!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Gaaf Ferry.
Jammer van de wolken idd, maar mooi resultaat. Mss had je de zaklamp op de vuurtorenlamp kunnen richten, zodat het leek of je hem zelf verlicht.
Mss een stukje van de voorgrond af om de vuurtoren niet centraal in het midden te hebben en hierdoor ook iets meer aandacht voor de lucht, want daar gaat het een beetje om gezien de titel :wink:

Ben zelf ook eergisteren even op pad geweest van 00.00-02.15uur(moest om 07.00uur weer opstaan), om de perseiden meteoren vast te leggen. Aankomende nacht weer een poging, want dan is het hoogtepunt van de meteorenzwerm.
Laatst gewijzigd door 1 op Jef-W, in totaal 12 keer gewijzigd.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik bewonder je resultaat toch hoor... prachtig en ook een leuk idee...
Apple fan, Canon volger...
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Heel erg mooi!
Ik ben benieuwd hoe je dit gemaakt hebt, uit welke foto's het is op gebouwd. Is die lichtstraal van de zaklamp bv met fotoshop erin gezet of krijg je die echt zo op de plaat?
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

maximus schreefCOLONHeel erg mooi!
Ik ben benieuwd hoe je dit gemaakt hebt, uit welke foto's het is op gebouwd. Is die lichtstraal van de zaklamp bv met fotoshop erin gezet of krijg je die echt zo op de plaat?
Dank je!
De lichtstraal uit de zaklamp is inderdaad met photoshop erin gezet. Ik had hem wel echt aan, maar werd niet geregistreerd.
Ook de lampen van de vuurtoren zijn een beetje opgekrikt. Ik had daar op hele hoge iso een snelle foto van genomen waarop het licht goed te zien was, en die nog een beetje aangedikt en over de foto heen gelegd.


Overigens heb ik een update in de OP gezet :)
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Update is een mooie composite foto geworden, zelf vind ik het niet echt beter dan de eerste maar ook die was al geweldig!
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Dank je wel :)
Ik vond dat in de eerste de meteoren eigenlijk helemaal niet opvielen, en aangezien dat de reden was dat ik er heen ging heb ik die wat aangedikt. Ook de melkweg erin verwerkt. Die zat wel precies op die plek, maar was ook maar heel slecht zichtbaar op de eerste foto.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Vind de update wat drukker overkomen nu je de melkweg hebt aangedikt. Voor mij nu teveel lijnen(zaklamp, vuurtoren, meteoren) die elkaar kruizen en een te aanwezige melkweg.

Ik vind de 1e dan nog het mooiste. Mss had je hier alleen de meteoren iets opvallender kunnen maken.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar