Onweer in Lubniewice 2 (update)....

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
EdvdB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2015 21:22
WoonplaatsCOLON Sappemeer
CONTACTCOLON

Ik heb een andere foto van het naderende onweer nog een keer door de "bewerkingsmachine" gehaald. Ik probeer altijd zo min mogelijk te bewerken (noem mij dom, purist of eigenwijs...). In dit geval had MarcoEOS550D terecht een aantal puntjes waar ik niet omheen kon (dank daarvoor). Ik ben in ieder geval redelijk tevreden met het resultaat en laat het hierbij, op naar een volgende.

Afbeelding_MG_9159 by Eduard van den Broek, on Flickr
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Ik vind dit eerlijk gezegd geen verbetering tov je eerste versie (die is hier te vinden voor de mensen die zich dit afvragen: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2&t=118631" onclick="window.open(this.href);return false;)

De bossen en het dorp zijn in mijn ogen te donker. Je ziet geen detail meer in de bossen. Qua ruis in de bewolking is het nu wel beter. Misschien zelf iets te ver door geschoten met ruis verwijderen.

Ik ben trouwens benieuwd naar het origineel. Vooral naar de belichting van deze foto. Is deze al best donker van zichzelf? Ik denk nl dat bij het nemen van de foto het meeste te winnen zal zijn geweest. Maar goed, dat doe je niet zo maar even opnieuw. Het was dan ook een 'klikklikklik en gauw doorlopen' foto zoals je zelf al zegt. Dus dan ben je daar ook minder mee bezig.

Ik hoop dat je net mijn mening kan.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Kan er niet veel meer aan toevoegen, Hypnotitex heeft mijn mening al heel aardig verwoord. Je schrijft minimaal te bewerken maar schiet je wel in RAW dan want die moet je wel bewerken en daar is voor deze foto nog wel wat winst te halen.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

De plaat is opzich wel mooi. Alleen de titel misleid een beetje.
Ik denk dat de foto echt af zou zijn met een bliksemflits. (Om het echte echt echt af te maken de kerktoren raakt)

En misschien kan je nog een struik op de voorgrond krijgen?
Zelf zou ik de fabriek? links uit beeld halen. (tenzij dit echt bij lubniewice hoort)

(opbouwende puntjes ;))
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
EdvdB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2015 21:22
WoonplaatsCOLON Sappemeer
CONTACTCOLON

Opbouwende puntjes zijn altijd welkom :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar