Scheepswrak

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marcel Raspoet
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2012 10:55
CONTACTCOLON

De foto is gemaakt in de maand november aan de Opaalkust in de omgeving van het stadje Wissant.

Afbeelding
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hoi, Altijd gaaf om scheepswrakken te ontdekken en te fotograferen. Ik kan bij deze foto eerlijk gezegd onvoldoende zien dat het object op de voorgrond een scheepswrak betreft. Ik zou dichter bij het scheepswrak gaan staan denk ik. Of zelfs een foto zonder het scheepswrak er op, de structuren in het zand voor het wrak vind ik wel mooi om te zien! En dan ook zo een compositie kiezen dat ook het landschap links buiten beeld blijft. Soort van minder = meer. Maar da's hoe ik hier naar kijk!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik ben het wel met Erik eens. Je wil misschien te veel laten zien. De mooie omgeving, het zand, het wrak, de palen. Niettemin in mooi overzicht maar ik had ook graag wat mooie close foto's willen zien.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Blijft een uitdaging om te ontdekken waarom een foto je "pakt" en waarom niet. :wink:

Als het scheepswrak je onderwerp is mag deze best nog wat prominenter in beeld en meer echt als hoofdonderwerp. Ik word nu ook afgeleid door het dorpje en de golfbrekers. Wat de lucht betreft zou ik deze of minder in beeld brengen of iets meer aanzetten met wat extra contrast en minder licht zodat de wolken er iets meer uitkomen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Er staat inderdaad wel heel veel op de foto wat allemaal het kijken waard is. Alleen weet ik dan niet waar te beginnen. In wrakken zijn vaak hele mooie details te vinden. Als je die prominent in beeld brengt met de achtergrond er onscherp bij heb je een foto die iets vertelt over het wrak en de omgeving waarin het ligt. Maar je hebt hem in elk geval op de foto staan. Hij is zo sterk begroeid dat hij waarschijnlijk het meeste van de tijd onder water ligt :wink:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Anoniem 3

Ik geniet van dit soort foto's.
Misschien dat je een óf iets hoger standpunt had kunnen innemen, zodat de top van het schip - zo te zien een mini-onderzeeër - los kwam van de rij palen.
Óf lager, zodat de top van het schip duidelijk hoger was dan de rij palen.

Maar.. mooi gezien.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooi shot en juist om meer van de omgeving erbij te nemen, krijg je meer indruk van de situatie ter plaatse.
well done.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar