Uitzicht op een prachtig landhuis

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Na een gezellige wandeling met de hond kwamen we dit prachtige landhuis tegen. Ik kon het niet laten om even stil te staan en er een mooie foto van te nemen. Tevens kwam ik een paar leuke schaapjes tegen welke rustig aan het grazen waren, doordat de weersomstandigheden in invalshoek zo prettig waren, kon ik het niet laten om hier ook een foto van te schieten. Hopelijk vallen de foto's in de smaak :wink:


foto 1.
Afbeelding

ƒ/8.0
50mm
1/160
ISO 100

foto 2
Afbeelding[/url]

ƒ/10.0
50mm
1/100
ISO 100
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Leuke platen, maar is er meer uit te halen. ;)

Foto 1: Prima sfeer. Het landhuis staat erg centraal waardoor de foto wat minder prettig wegkijkt. Probeer het onderwerp op vergelijkbare foto's altijd op 1/3 of 2/3 te plaatsen (google eens op de 'regel van derden'). Voor de kijker wordt de foto dan een stuk interessanter.
Foto 2: De kleuren spreken me wel aan. Jammer dat het prikkeldraad er voor staat. Probeer zulke verstoringen te ontwijken als dat mogelijk is. De schapen kijken niet op of om, probeer ze met een geluidje jouw kant op te laten kijken. Dat maakt de foto wat interessanter.

Hopelijk kun je er wat mee. :)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Mooie spiegeling bij nr1. Maar idd erg centraal. Bij nr2 had ik getracht wat dichterbij te komen om mms tussen het prikkeldraad door te fotograferen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

goed bezig.

Suggestie: Wellicht bij foto 2 een heel stuk rechts eraf croppen, daar gebeurt immers toch niets. zeg maar net rechts van het houten paaltje.
Zou je bij foto 1 ook kunnen proberen, zodat het landhuis op 1/3 uit komt (maar wel die mooie spiegeling intact houden)...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Bedankt voor de reacties!

Denk idd bij foto 2 dat als ik er rechts een flink stuk vanaf crop dat de foto mooier wordt. Foto 1 laat ik lekker zo zoals die is. Uiteraard snap ik jullie voorstellen. Maar soms een keer een centrale foto kijkt ook wel lekker.
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

eerste is mooi zo met die weerspiegeling.
grt,bouk.
Akumal

Eerste is inderdaad mooie met die weerspiegeling. Het onderwerp zou inderdaad bv iets naar rechts kunnen, andere hoek.
Witte paaltjes zou je evt kunnen weggummen. Mooi nog wat details in de lucht.
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Dank je Bouk & Akumal, gummen kan ik helaas niet, wel retoucheren. Echter wordt dit niet altijd mooier. Werk altijd met iPhoto en daarin bewerk ik de foto's vrij basis.
Zal me eigenlijk eens moeten verdiepen in lightroom oid. Ben alleen bang dat dit veel tijd gaat kosten voordat ik het programma door heb. Maar als je voorwerpen kunt wegnummer en bv. van RAW naar JPG gaat valt er toch de nodige winst te halen.
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Joffreyon schreefCOLON...
Zal me eigenlijk eens moeten verdiepen in lightroom oid. Ben alleen bang dat dit veel tijd gaat kosten voordat ik het programma door heb. ....
Kan ik je zeker aanraden zeker nu Apple iphoto in de ijskast heeft gezet, en je fotografie als hobby wil ontwikkelen....
ik raad je aan om youtube te gebruiken... de eenvoudige uitleg daar is heel duidelijk ... vaak wel engels helaas... bijv Mark Warren...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Bedankt Wibo, zal er maar eens aan moeten geloven. :roll:
Just my opinion.

Gr. Joff
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Mooie foto, mooie kleuren!

Een paar opmerkingen op opmerkingen:
iPhoto wordt niet in de ijskast gezet, het wordt vervangen door Photos for OS X. En volgens mij kun je er veel meer mee dan je nu doet.

De opmerking " Probeer het onderwerp op vergelijkbare foto's altijd op 1/3 of 2/3 te plaatsen (google eens op de 'regel van derden'). Voor de kijker wordt de foto dan een stuk interessanter" is onzin. Sommige foto's zijn sterker als ze voldoen aan deze vuistregel, dat geldt lang niet voor alle foto's. Sterker, ik vind foto's die er aan voldoen vaak voorspelbaar en saai.

Ik vind de eerste een mooie foto, de horizon op een derde werkt hier goed en het huis in het midden maakt meteen helder wat het onderwerp is. Helemaal goed.

De tweede foto is saai, hij voldoet wel aan de regel van derden in het horizontale vlak.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Bedankt Addy!

Dat vind ik nu precies ook bij foto 1. Hoe ik de foto ook bij snij, hij wordt er niet mooier op. Zo vind ik de foto op zijn best en het fijnst om naar te kijken:)
Just my opinion.

Gr. Joff
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar