Roadtrip Western USA

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Hele mooie serie die bij mij wel voor een wow gevoel zorgt (waarschijnlijk omdat ikzelf een beroerde landschaps-fotograaf ben)
Nr 3 is ook mijn favoriet.

Mooi gedaan.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Hoi,

Mooie serie en fijn fotoverslag van jullie vakantie.
Heerlijke landschappen goed in beeld gebracht met #3 als topper.

Toch denk ik dat er nog wat verbeterpunten zijn.....
Als ik zo de serie bekijk vermoed ik dat je gegrepen door de schitterende omgeving te snel dit wilde vastleggen.
Het onderwerp staat vaak te centraal en de compositie zou soms wellicht beter kunnen.
Ikzelf heb moeten leren de camera nog even in de tas te laten, te genieten van de omgeving en dan pas bedenken hoe ik die vast wil leggen.
Uiteraard lukt dit op vakantie ook niet altijd. Ook erger ik me te vaak dat ik er op het verkeerde moment van de dag ben.
Toch zie ik in m'n (vakantie)foto's door de tijd heen verbetering die voornamelijk te wijten is door voor het afdrukken eerst rustig zonder camera te kijken.

Ik maak al jaren plaatjes en probeer me nog steeds te verbeteren. Allen maar commentaren van mooi en leuk brengen me niet verder.
Kritische geluiden zijn welkom en maken de hobby juist zo boeiend.

Groetjes, Corwin.
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik ben het helemaal met Arnold en de aanvulling van Annoh eens. Gezien het niveau van de platen (een aantal reisgidswaardig) nu de volgende stap! #1 heeft wat mij boeit in een landschapsfoto: heel bijzonder licht. Ik zou er wel wat vanaf halen aan de bovenkant, de zon (of waar je verwacht waar die zit) en het verdwijnpunt strijden nu om de aandacht.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

heel mooie reeks geworden.
maar voor een meer gericht commnet, zou je ze nog effe kunnen nummeren.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Ik vind het een hele mooie serie waar je terecht trots op mag zijn. En ja sommige foto's zijn al vaker gemaakt... tja. Toch leuk om te kunnen zeggen dat je ze zelf gemaakt hebt en niet een ander!!

Het commentaar dat het veel van hetzelfde is begrijp ik ook wel. Toch snap ik heel goed dat je hier echt je best op hebt gedaan om er iets moois van te maken en ben blij dat je ze hier laat zien.

Het zijn er teveel om allemaal te beoordelen. Ik heb er met plezier naar gekeken!!!

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

prima platen
ze geven mij wel de drang om dit ook te aanschouwen
dus dat is prima gelukt, er zitten een aantal gave platen bij
wellicht een ietwat registrerende serie, maar technisch in orde en mooi van kleur

groetjes,
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Bucketlist to do, mooie serie, maar net als zoals al gezegd is het creatieve gedeelte mag meer in beeld komen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar