Zonsondergang Zeeland

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
nvr82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2013 11:38
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Een tweetal foto's gemaakt deze maand in Zeeland tijdens de zonsondergang.
Foto's gemaakt op het Noordzeestrand bij de vuurtoren van Ouddorp.

Opmerkingen en tips zijn van harte welkom!

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding
Website: http://www.groundhoppers.info" onclick="window.open(this.href);return false;
| Canon 60D | Canon 450D | Canon 70-200mm f2.8 | Canon 18-55mm f3.5-5.6 | Canon 50mm f2.8 |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind vooral de tweede mooi. Misschien is het gras nog iets lichter te krijgen?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

vind ze beide mooi.
grt,bouk.
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Mooi gedaan zeg.
Paul
70D
nvr82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2013 11:38
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

MarcoEOS550D schreefCOLONIk vind vooral de tweede mooi. Misschien is het gras nog iets lichter te krijgen?
Dank voor de feedback Marco!
Ik ga kijken of ik het gras nog wat kan oplichten. Als er een beetje resultaat uitkomt zal ik nog een update posten.
Website: http://www.groundhoppers.info" onclick="window.open(this.href);return false;
| Canon 60D | Canon 450D | Canon 70-200mm f2.8 | Canon 18-55mm f3.5-5.6 | Canon 50mm f2.8 |
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ik vind het flitslicht op de 2e foto erg koud / niet mooi.
Geef dit een wat warmere kleur en dat scheelt een hoop!
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Eindelijk weer eens twee foto’s die me de indruk geven van Ja zo ziet het er echt uit! Geeft me het gevoel, dat ik daar gewoon sta en geniet!

Wanneer je deze foto’s bewerkt hebt heb je dat voortreffelijk gedaan!

Vr. gr.

Roel J.
nvr82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2013 11:38
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

C8080 schreefCOLONIk vind het flitslicht op de 2e foto erg koud / niet mooi.
Geef dit een wat warmere kleur en dat scheelt een hoop!
Ik heb inderdaad veel met een externe flitser geprobeerd. Ik heb geprobeerd om het licht wat minder hard te maken, alsmede het gras wat meer kleur te geven. Echter de resultaten vielen vies tegen. Ik moet nog veel leren met nabewerking.
Roel Jansen schreefCOLONEindelijk weer eens twee foto’s die me de indruk geven van Ja zo ziet het er echt uit! Geeft me het gevoel, dat ik daar gewoon sta en geniet!
Wanneer je deze foto’s bewerkt hebt heb je dat voortreffelijk gedaan!
Vr. gr.
Roel J.
Dankjwel!
Buiten wat naverscherpen en contrast aanpassen heb ik niet aan nabewerking gedaan.
Website: http://www.groundhoppers.info" onclick="window.open(this.href);return false;
| Canon 60D | Canon 450D | Canon 70-200mm f2.8 | Canon 18-55mm f3.5-5.6 | Canon 50mm f2.8 |
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik vind nr 2 ook wat lekkerder kijken. Ook de sfeer is mooi.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

nvr82 schreefCOLON
C8080 schreefCOLONIk vind het flitslicht op de 2e foto erg koud / niet mooi.
Geef dit een wat warmere kleur en dat scheelt een hoop!
Ik heb inderdaad veel met een externe flitser geprobeerd. Ik heb geprobeerd om het licht wat minder hard te maken, alsmede het gras wat meer kleur te geven. Echter de resultaten vielen vies tegen. Ik moet nog veel leren met nabewerking.
Gewoon subtiel te werk gaan, kleine veranderingen maken soms al een wereld van verschil.
Even een voorbeeld om te laten zien wat ik bedoel (als je het niet goed vind mag een mod het weghalen hoor):

Ik heb de foto verwijderd. Graag eerst even toestemming vragen of je jou aanpassing mag plaatsen.

Dit kijkt een stuk prettiger toch?
Geeft je minder het idee dat iemand met een koude zaklamp (flitser) het gras in de voorgrond staat bij te lichten :lol:
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Doet me nu denken aan een half voorhoofd met haar erop! Maar je hebt alweer een beetje veranderd?

Zeker geen wereld van verschil! Maar dat is mijn persoonlijke mening. Niet een beetje arrogant ook om zo iets te doen en te zeggen?
Ik hoop. dat je in ieder geval toestemming gevraagd hebt aan de TS. :twisted:
Van mij mag er mits toestemming is best wat veranderd worden maar ongevraagd in iemands foto gaan knoeien gaat me iets te ver! Ik had graag gelezen met toesteming.
Erg fijn ook, dat een mod het mag verwijderen! In ieder geval mijn irritatie van deze dag!

Roel J.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Je hebt gelijk Roel. Mocht je nog eens iets tegenkomen op het forum, wat niet geheel volgens de regels gaat. Graag even via de! melden. Zodat wij moderators dit kunnen zien.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Steven je hebt gelijk! Had ik moeten doen! Zal er op letten!

Vr. gr.

Roel J.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ohja, met de beste bedoelingen krijg je hier nog een trap na.
Over arrogantie gesproken.... nou ja, laat ik er verder maar geen woorden over vuil maken.

Ik ben weg hier, sterkte allemaal!
nvr82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2013 11:38
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Ik heb/had er geen probleem mee dat er een voorbeeld van een bewerking op mijn foto wordt getoond.
Daar leer ik immers net zoveel van, ik ben zoals eerder al benoemd, niet echt goed in het nabewerken van de foto's.
Website: http://www.groundhoppers.info" onclick="window.open(this.href);return false;
| Canon 60D | Canon 450D | Canon 70-200mm f2.8 | Canon 18-55mm f3.5-5.6 | Canon 50mm f2.8 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar