Zonsondergang en Schotse Hooglanders in het Witte Veen

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Gisteravond vond ik het wel weer eens tijd worden om te genieten van een prachtige zonsondergang in het Witte Veen bij Buurse (gemeente Haaksbergen). Het Witte Veen is een prachtig natuurgebied dat naast het Buurserzand ligt. Naast de diversiteit in planten en bomen zijn er ook veel dieren te vinden. De grootste en opvallendste dieren zijn waarschijnlijk niet de bekendste dieren aldaar: in het natuurgebied grazen een tiental Schotse Hooglanders.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

#1
Afbeelding
Zonsondergang @ Witte Veen, Haaksbergen by Sem van der Wal Fotografie, on Flickr

#2
Afbeelding
Highland Cows @ Witte Veen, Haaksbergen by Sem van der Wal Fotografie, on Flickr

#3
Afbeelding
Schotse Hooglander @ Witte Veen, Haaksbergen by Sem van der Wal Fotografie, on Flickr
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Foto 3 vind ik heel fraai :!:
Groeten, Jaap
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

de eerste twee vind ik niet zo mooi, 1 mist voor mijn gevoel een onderwerp, maar 3 is inderdaad een hele mooie.
stoer, imposant beest.
ik zou nog overwegen om een klein stukje van de rechterkant te croppen, waardoor hij iets meer uit het midden komt.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Interessant. Ik vind #2 namelijk uitsteken boven #3. Ja, de dieren kijken niet in de lens, maar de sfeer is zo lekker... #3 vind ik toch meer "registratie".
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

#1 komt wat druk over en mist een onderwerp (dat heeft met elkaar te maken)
#2 heeft dat onderwerp wel en kijkt daardoor veel rustiger. Wel jammer dat de rechter kant van de plaat niet echt mee doet (zon rechts, koetjes links zou waarschijnlijk beter werken).
#3 op zich een goede foto, maar mist de sfeer.

Kortom ik vind #2 eigenlijk ook de leukste.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Eens met vorige 2 sprekers.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik zou #3 vierkant croppen, dan valt de centrale positie minder op... En wordt het onderwerp denk ik sterker... Want ik vind het zo'n prachtig en krachtig dier...verdient nadruk...
Voor de rest is alles al gezegd...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De eerste foto spreekt me niet heel erg aan, waarschijnlijk door het gebrek aan een echt onderwerp om naar te kijken. Foto twee vind ik schitterend, een heerlijke sfeerplaat. Foto drie is ook mooi, maar mag inderdaad nog wel iets gecropt worden.

Lekker bezig Sem!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Allen bedankt voor de reacties.

Toch altijd weer leuk dat meningen (bijvoorbeeld over de tweede foto) heel verschillend kunnen zijn. Ik ga de derde foto naar een vierkant croppen en met de andere tips ben ik gisteren gelijk aan de gang gegaan: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2&t=115407" onclick="window.open(this.href);return false; ;-)
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Drie is het impossante van het dier mooi in beeld gebracht. Die foto vind ik het fijnste.
De eerste is wat 'onderwerploos', zoals al gezegd. Maar door meer te spelen met licht en donker wellicht veel interessanter te maken.
De tweede wordt door iedereen mooi gevonden, lijkt wel. Maar ik vind de foto niet mooi. De dieren staan er misschien goed op, maar het licht klopt niet. Een felle zon, en een "perfect" belichte voorgrond. Dat strookt niet met elkaar. Die dieren horen in (half)silhouet te staan, het licht van de zon als een rand door de haren van de rug horen de eye-catcher te zijn. Meer donker/licht, meer contrast. Wees niet bang om buiten het "ideale histogrambeeld" te gaan, zogezegd. Speel met het licht.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar