Canadese Meren

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Tijdens een reis door British Columbia en Alberta hebben we ook een aantal van de beroemde meren bezocht. Onderstaande plaatjes kunnen schieten. Mocht je er iets over willen zeggen dan hoor ik dat graag. :wink:

Bow Lake:
Afbeelding


Peyto Lake:
Afbeelding


Morraine Lake:
Afbeelding


Kinney Lake:
Afbeelding


Lake Louise:
Afbeelding


Lake Agnes:
Afbeelding


Maligne Lake:
Afbeelding


Maligne Lake / Spirit Island:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Keurige serie, van indrukwekkende plekken!

Foto 4 heeft een geweldig spiegeltje!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie serie inderdaad, met Kinny Lake als topper voor mij!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie meren serie. Ze hebben alle iets moois op hun eigen manier.

Leuk om een foto te zien van Lake Agnes en zeker met deze setting, mooie combi van lucht, ijs en spiegeling.
Wij hebben in 2011 ook de wandeling gemaakt maar helaas in de regen, mist/bewolking. Dus nu leuk om te zien hoe het meer er eigenlijk uit had moeten zien..... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Fijn, grappig hoe je een serie van meren kunt maken die allemaal zo verschillend zijn dat het niet gaat vervelen. Even er snel doorheen: #1 goed dat het boompje er is anders zou je denk ik een onderwerpje missen. Het zou nog mooier zijn geweest als die een beetje los had gestaan van de achtergrond, maar je kunt niet alles hebben :) #2 vind ik het minste van het stel, ik denk doordat ik de weidsheid mis, De boom zo recht door het mooie blauwe water helpt ook niet. #3 lekker veel diepte. #4 Mjum. De spiegeling is heel erg sterk. #5 Leuk, de menselijke touch breekt de serie een beetje. #6 voor mij samen met de volgende (#7) de absolute topper van de serie. De plaat heeft net even wat meer bite dan #4 en spreekt daardoor meer. #8 de bomen geven de plaat m.i. iets geslotens, ik kijk niet meer lekker weg...

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Romke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2013 14:03

Schitterende foto's van een schitterende omgeving. Heb zelf ook 5 van de 7 meren mogen aanschouwen. Echter niet altijd onder de juiste omstandigheden. Zodra het een beetje bewolkt/regenachtig is zijn het maar troosteloze wateren. Met een beetje mooie weer krijg je inderdaad deze plaatjes.
#2 vind ik het minste van het stel, ik denk doordat ik de weidsheid mis, De boom zo recht door het mooie blauwe water helpt ook niet.
je hebt daar helaas niet zo veel ruimte om die boom kwijt te raken, althans als je ook het beginpunt van het meer er op wilt hebben. Het is wel een van de meest gefotografeerde meren in de Rockies, samen met Lake Louise.
Enfin prachtige serie. (http://www.dewerelddichterbij.nl/
http://www.romkevisser.nl
Canon EOD 7D / 15-85/f3.5-5.6 / 70-200/f2.8 / Tokina AT-X 80-400'/f4.5-5.6
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie serie van de prachtige natuur van Canada. Kinney Lake springt er voor mij echt uit. De spiegeling en het heldere water maken dit een hele fijne plaat om naar te kijken.

Wat mij op viel is dat zelfs 14mm hier nog geen groothoek lijkt. Het landschap is zo groots dat het bijna niet in één foto te vangen is.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Romke schreefCOLONSchitterende foto's van een schitterende omgeving. Heb zelf ook 5 van de 7 meren mogen aanschouwen. Echter niet altijd onder de juiste omstandigheden. Zodra het een beetje bewolkt/regenachtig is zijn het maar troosteloze wateren. Met een beetje mooie weer krijg je inderdaad deze plaatjes.
#2 vind ik het minste van het stel, ik denk doordat ik de weidsheid mis, De boom zo recht door het mooie blauwe water helpt ook niet.
je hebt daar helaas niet zo veel ruimte om die boom kwijt te raken, althans als je ook het beginpunt van het meer er op wilt hebben. Het is wel een van de meest gefotografeerde meren in de Rockies, samen met Lake Louise.
Enfin prachtige serie. (http://www.dewerelddichterbij.nl/
Ik ben daar niet geweest en kan dus alleen maar reageren op wat ik zie en hoe dat op mij overkomt ;). Dat geldt denk ik voor de meeste kijkers. Overigens denk ik ook dat dat het grote verschil is tussen (met alle respect) een vakantie kiekje en een mooie landschapsfoto. Als je het mij vraagt heeft de eerste als doel het gevoel bij de maker levendig te houden, de laatste heeft tot doel de kijker te beroeren. Als ik zo naar de serie kijk denk ik dat de maker vooral het laatste in gedachten had.

14mm?, dat zou je inderdaad niet zeggen! :o.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Mooie serie idd, maar voor mij doet Kinney lake het juist wat minder. De spiegeling is leuk, maar inhoudelijk vind ik 'm minder sterk en wat leeg, weinig diepte door geen voorgrond. In dat opzicht vind ik Lake Agnes qua compositie interessanter. Het bergmassief vind ik boeiender en door de boomstam en het ijs/sneeuw in het water krijgt de foto meer diepte. De twee berghellingen links en rechts zorgen voor een mooie doorkijk naar het bergmassief erachter.

Peyto Lake is qua kleuren lekker, maar wringt wat. De berg links zit net tegen het kader aan en had wat meer ruimte bovenin mogen hebben. Wat Marc al zei, de boom voor het meer is wat jammer. De foto raakt hierdoor wat uit balans, de linker helft is met de berg en boom wat "zwaar", terwijl de rechterhelft mooi weg kijkt de diepte in en meer rust geeft.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Ondanks het wat harde licht is het een fraaie serie geworden, maar ja dat komt natuurlijk mede door de prachtige natuur! Geweldig wat een gave omgeving! Ik ben jaloers en zou daar ook graag eens heen willen gaan. :)

Wat opmerkingen:
Lake Agnes en Kinney Lake waarbij het water als een spiegel is, die spreken mij het meeste aan. Wat een heerlijke rust gaat daarvan uit. Dat stuk hout bij Agnes breekt het mooi, jammer dat het er niet helemaal op staat.
Bij Peyto Lake staat het boompje links net verkeerd maar ik denk dat je niet verder naar rechts kon.
De bomen bij Maligne Lake / Spirit Island staan mooi op 1/3e van de plaat maar beletten het zicht op de diepte en bergen in de achtergrond. Gelukkig maakt de steen op de voorgrond nog een hoop goed, mooie dieptewerking.
Het boompje op Bow Lake staat eigenlijk ook net verkeerd, op het punt waar alles samenkomt en je ogen naar toegetrokken worden.
Bij Morraine Lake had ik denk ik een stapje naar rechts gedaan. Dan kwam de boom rechts op 2/3e van de plaat en viel het stukje onbesneeuwde berg links er precies af.

Nogmaals, prima serie van een prachtige omgeving!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

er zijn al heel veel puntjes benoemd, dat zijn dan de puntjes op de 'i', maar het is een prachtige serie van een prachtig gebied.
ik ben er nooit geweest en het geeft een mooie impressie van de ruige natuur en de schoonheid van het landschap.
heerlijk om naar te kijken !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Indrukwekkende serie op een fraaie wijze weergegeven.
Je hebt natuurlijk wel het voordeel van een "vreemd" land met een totaal ander landschap.
Maar dat neemt niet weg dat dit een voortreffelijke weergave is geworden.
Klasse!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor jullie reacties :D

@Marc; Eens wat betreft het boompje bij Bow Lake. Ik zag het thuis ook gelijk toen ik de foto bekeek. Waarschijnlijk viel het me door de zoeker minder op.
@Ericzn; Het licht was inderdaad vrij hard. De zon was al vroeg op, veel vroeger dan ik :)

thanks guys.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een afwisselende serie met mooi luchten. De laatste 3 vind ik de beste in de serie, zonder de rest tekort te doen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

whoooow... deze had ik gemist tijdens de vakantie.
Gelukkig dat Kiran nog reageerde...

Wat een prachtige foto's! Echt geweldig.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Erg mooie foto's om te zien, voor mij ook de voorkeur voor nummer 4, juist door de spiegeling!
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Ik denk dat het meeste wel gezegd is, maar het is een mooie serie!!

Was bij foto 4 het water zo stil? Ik vind de spiegeling erg sterk, maar hij komt wat onnatuurlijk op mij over. Zo te zien heb je ook gebruik gemaakt van een polarisatiefilter, of niet? Het water oogt daardoor wat "druk" met de bodem én de spiegeling.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt nog voor de reacties!

@Klaasw; Het water in #4 was inderdaad volledig stil en spiegelglad. Dat komt doordat het meer omringd wordt door bergen. Het was zeer indrukwekkend om te zien, en nog eens des te meer omdat er op dat moment geen andere mensen bij het meer liepen. Helaas was er bijna geen blauw door de wolken zichtbaar. Qua belichting groot probleem, want ofwel detail in de wolken en bergen zwart ofwel het water en bergen goed belicht en de lucht volledig uitgebeten. Uiteindelijk maar gekozen om een tonemap te maken van 3 belichtingen, welke uit de hand geschoten zijn (geen statief bij me tijdens de wandeling). Hoewel ik geprobeerd heb het zo natuurlijk mogelijk over te laten komen, begrijp ik wat je bedoelt dat ie wat onnatuurlijk overkomt. Ik zal eens moeten kijken of ik het nog wat kan verbeteren.
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Lake Agnes, wat een fraaie foto is dat!!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

indrukwekkend idd, zo te zien heb je iig mooi weer gehad !
wel wat hard licht idd, maar begrijp dat je ook lekker wil uitslapen op vakantie
lastig fotograferen, maar prima onder controle
geen favoriet, volgens mij geven ze allen een goed idee van de omgeving aldaar

groetjes,
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar