Mistige herfstochtend op de Lochemse Berg

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
vincentcroce
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2013 11:07
CONTACTCOLON

Hoi! Zou leuk zijn als er iemand nog tips of trucs en/of feedback heeft over deze serie, genomen op halverwege November op De Lochemse Berg (Achterhoek)

Groetjes,
Vincent

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5.Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op vincentcroce, in totaal 27 keer gewijzigd.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Hoi Vincent,
Het lijkt me in ieder geval een mooie omgeving daar. Ook een fijn sfeertje met mist en zo :) .
Wel even een kleine aanpassing doen in je openingspost: Je foto's even nummeren en er dan wat ruimte tussen laten. Kijk steeds even op ' Voorbeeld' voordat je definitief post via 'Bevestig' of alles goed staat.

Jan
Canon materiaal
vincentcroce
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2013 11:07
CONTACTCOLON

Jumper schreefCOLONHoi Vincent,
Het lijkt me in ieder geval een mooie omgeving daar. Ook een fijn sfeertje met mist en zo :) .
Wel even een kleine aanpassing doen in je openingspost: Je foto's even nummeren en er dan wat ruimte tussen laten. Kijk steeds even op ' Voorbeeld' voordat je definitief post via 'Bevestig' of alles goed staat.

Jan
Hey bedankt Jan!

Ga hem even opnieuw posten.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Helemaal goed, maar nu nog de tips :) .
In beginsel niet verkeerd denk ik.
Bij foto 1 zou ik iets meer naar rechts zijn gaan staan en camera iets naar links draaien. Wellicht had je dan meer diepte gekregen door meer van de bomenlaan in beeld te brengen.
Je 2e foto heeft rechtsboven een te groot (uitgebeten) wit vlak. Bij de boom op de voorgrond mis ik toch ook het onderste deel van de stam.
Foto 3 hoort -vind ik- niet thuis in deze serie. Van de strook land aan de onderzijde kun je ook de helft weghalen. Links en boven ook iets eraf croppen en je krijgt de boom groter en op een betere plaats in de foto.
No 4 is in de basis de beste naar mijn idee en kan door wat bewerking nog beter worden. Onderaan mag er ook ietsje vanaf.
Verder lijkt het me dat je in al je foto´s' een nogal blauwige kleur hebt. Ook de scherpte mag beter, dus nog wat verscherpen na het verkleinen.
Bij de laatste kies je voor wat reclame voor het GELDERSCH LANDSCHAP :wink: . Maar ga je een tiental meters achter dat hek staan dan krijg je een mooiere en meer natuurlijke foto.

Zomaar enkele opmerkingen van mijn kant, hopelijk kun je er wat mee.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Vincent,

Ook van mij een tip en ook een vraag:

Tip: Zorg dat de EXIF gegevens zichtbaar zijn, zodat we ook tips kunnen geven over sluitertijd/diafragma en ISO
Vraag: Gebruik je een nabewerkingsprogramma en zo ja welke?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
vincentcroce
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2013 11:07
CONTACTCOLON

DavevdrH schreefCOLONHi Vincent,

Ook van mij een tip en ook een vraag:

Tip: Zorg dat de EXIF gegevens zichtbaar zijn, zodat we ook tips kunnen geven over sluitertijd/diafragma en ISO
Vraag: Gebruik je een nabewerkingsprogramma en zo ja welke?

Hi Dave,

Over de tip: Ik zou het echt niet weten; gebruik alleen nog de standaard landschapsinstellingen van de 650D... Ben echt nog een beginner.
wat betreft de vraag: Ja, Snapseed op de Iphone 5 :shock: :shock: :shock: :D

Gr,
Vincent
vincentcroce
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2013 11:07
CONTACTCOLON

Jumper schreefCOLONHelemaal goed, maar nu nog de tips :) .
In beginsel niet verkeerd denk ik.
Bij foto 1 zou ik iets meer naar rechts zijn gaan staan en camera iets naar links draaien. Wellicht had je dan meer diepte gekregen door meer van de bomenlaan in beeld te brengen.
Je 2e foto heeft rechtsboven een te groot (uitgebeten) wit vlak. Bij de boom op de voorgrond mis ik toch ook het onderste deel van de stam.
Foto 3 hoort -vind ik- niet thuis in deze serie. Van de strook land aan de onderzijde kun je ook de helft weghalen. Links en boven ook iets eraf croppen en je krijgt de boom groter en op een betere plaats in de foto.
No 4 is in de basis de beste naar mijn idee en kan door wat bewerking nog beter worden. Onderaan mag er ook ietsje vanaf.
Verder lijkt het me dat je in al je foto´s' een nogal blauwige kleur hebt. Ook de scherpte mag beter, dus nog wat verscherpen na het verkleinen.
Bij de laatste kies je voor wat reclame voor het GELDERSCH LANDSCHAP :wink: . Maar ga je een tiental meters achter dat hek staan dan krijg je een mooiere en meer natuurlijke foto.

Zomaar enkele opmerkingen van mijn kant, hopelijk kun je er wat mee.

Jan
Hey Jan, super bedankt!

Dit zijn dus de tips waar ik zeker iets mee kan.

Gr,
Vincent
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

plaatjes met potentie, met de tips&trucs moet het nog beter worden.
foto 3 zou je eens opnieuw kunnen plaatsen als update (alleen croppen), zodat je zelf de verschillen goed ziet.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Maurice1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2013 09:38

Hallo

Inderdaad een mooie locatie, foto 5 heeft echt mijn voorkeur.


Gr. Maurice.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

foto 3 zou je eens opnieuw kunnen plaatsen als update (alleen croppen), zodat je zelf de verschillen goed ziet.
Ik sluit me aan bij de vorige commentaren waarbij ik zou willen adviseren om van foto 3 een panorama te maken. Aan de linkerzijde zou ik de bomen croppen zodat de "grote" boom links komt te staan en dan aan de bovenzijde een klein beetje en aan de onderzijde flink croppen.
Volgens mij krijg een dan een heel mooi resultaat.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
vincentcroce
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2013 11:07
CONTACTCOLON

Road8 schreefCOLONplaatjes met potentie, met de tips&trucs moet het nog beter worden.
foto 3 zou je eens opnieuw kunnen plaatsen als update (alleen croppen), zodat je zelf de verschillen goed ziet.
karin115 schreefCOLON
foto 3 zou je eens opnieuw kunnen plaatsen als update (alleen croppen), zodat je zelf de verschillen goed ziet.
Ik sluit me aan bij de vorige commentaren waarbij ik zou willen adviseren om van foto 3 een panorama te maken. Aan de linkerzijde zou ik de bomen croppen zodat de "grote" boom links komt te staan en dan aan de bovenzijde een klein beetje en aan de onderzijde flink croppen.
Volgens mij krijg een dan een heel mooi resultaat.
Afbeelding

Ik heb hem flink gecropt (gecropped?). Ik snap de aanwijzing. Boom komt beter tot z'n recht. Dankjulliewel en een fijne dag!

Gr,
Vincent
vincentcroce
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2013 11:07
CONTACTCOLON

Maurice1 schreefCOLONHallo

Inderdaad een mooie locatie, foto 5 heeft echt mijn voorkeur.


Gr. Maurice.

Dankjewel! Ikzelf vind 5 ook de meest aantrekkelijke.

Gr,
Vincent
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Je komt al een eindje in de richting maar ik zou nog meer van de bovenkant (totdat nog een klein beetje lucht boven de boom zichtbaar is) en onderkant (iets meer dan de helft van de grond) afhalen.
Dan krijg je meer panarama en wordt de blik echt naar die boom en de rij bomen erachter getrokken.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
vincentcroce
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2013 11:07
CONTACTCOLON

karin115 schreefCOLONJe komt al een eindje in de richting maar ik zou nog meer van de bovenkant (totdat nog een klein beetje lucht boven de boom zichtbaar is) en onderkant (iets meer dan de helft van de grond) afhalen.
Dan krijg je meer panarama en wordt de blik echt naar die boom en de rij bomen erachter getrokken.

Bedankt Karin. Ik zal je niet vervelen met een nieuwe upload maar je tip neem ik ter harte.

Gr,
Vincent
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Je verveelt hier niemand hoor. Het is juist leuk dat mensen tips ter harte nemen, hier kan iedereen van leren.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Eriklo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2013 15:43
WoonplaatsCOLON Lochem

Je zult er maar wonen.... ;-)

Mooie platen!
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind de beelden echt interessant met een aantal prima compo's (m.n. #4). Maar waarom heb je ze niet serieus nabewerkt? Dat is bij digitale fotografie echt een must. Het oogt nu met name erg onscherp en misschien een tikje donker. Jammer!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar