Vandaag eens wat geëxperimenteerd met een nd110/pola combinatie.
Dit zijn wat platen die ik langs de kust heb gemaakt.
Ze zijn alle 3 wat anders bewerkt.
1.
2.
3.
Wat vinden jullie, experiment gelukt of moet ik het hier maar bij laten?
Langs de kust
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
- zweuds
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 2949
- GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
- WoonplaatsCOLON Landgraaf
- CONTACTCOLON
Drie mooie platen. Helder en scherp met een mooie kleur. Ja mij smaken ze.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein
https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein
https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Belichting ziet er goed uit, foto's zijn mooi scherp. Doorgaan dus!
Wat waren je sluitertijden?
Wat waren je sluitertijden?
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mmk
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 2937
- GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
- WoonplaatsCOLON Eindhoven
- CONTACTCOLON
Ha een nd110, hebben wij gister ook aangeschaft en we willen hem precies op het plekje uitproberen waar jij hier stond . Vraagje: heb je veel aan de kleuren moeten doen? Ik lees het een en ander over "colour cast"
Over de foto's:
Ik vind de compositie van #1 het meest interessant ondamks of juist vanwege het feit dat er geen onderwerp in de plaat is. De toning vind ik erg mooi. Misschien wat surrealistisch, maar dat maakt de plaat denk ik.
#2 is technisch prima dik in orde. Hij komt wat ingedrukt over (bizar want je hebt een 17mm gebruikt lees ik in de exif. Hier mis ik wel een onderwerp of bijzonder licht. De fluwelen uitstraling (die je neem ik aan beoogt met je filter) valt weg tegen de keien die m.i. de aandacht opeisen. Ruwer weer in de herfst llijkt me hier een beter moment
#3 Een veel geslotener plaat dan de eerste 2. Daardoor ligt de aandacht helemaal op de stenen en juist daar gebeurt niet zoveel. Ook hier zouden klotsende golven je juist het effect kunnen geven dat de plaat echt spannend maakt.
Een goed experiment waar nog meer uit te halen is, denk ik. Dank voor het posten want het geeft me een goed idee hoe en waar te beginnen!
Over de foto's:
Ik vind de compositie van #1 het meest interessant ondamks of juist vanwege het feit dat er geen onderwerp in de plaat is. De toning vind ik erg mooi. Misschien wat surrealistisch, maar dat maakt de plaat denk ik.
#2 is technisch prima dik in orde. Hij komt wat ingedrukt over (bizar want je hebt een 17mm gebruikt lees ik in de exif. Hier mis ik wel een onderwerp of bijzonder licht. De fluwelen uitstraling (die je neem ik aan beoogt met je filter) valt weg tegen de keien die m.i. de aandacht opeisen. Ruwer weer in de herfst llijkt me hier een beter moment
#3 Een veel geslotener plaat dan de eerste 2. Daardoor ligt de aandacht helemaal op de stenen en juist daar gebeurt niet zoveel. Ook hier zouden klotsende golven je juist het effect kunnen geven dat de plaat echt spannend maakt.
Een goed experiment waar nog meer uit te halen is, denk ik. Dank voor het posten want het geeft me een goed idee hoe en waar te beginnen!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Bij het gebruik van een nd110 filter kun je idd wat last hebben van een kleurzweem.mmk schreefCOLONVraagje: heb je veel aan de kleuren moeten doen? Ik lees het een en ander over "colour cast"
Ik stel m'n camera meestal in op een vaste witbalans en dan is de kleurzweem ook erg simpel weg te halen met CR of LR.
alledrie mooie platen, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar foto 1, lekkere kleurstelling die mij ook goed smaakt.
vr.gr. Roland
flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
ja hele mooie serie nr 1 vind ik persoonlijk het mooist nog
Canon 550d /Canon EF-S 18-55 /Canon EF-S-17-85/ Canon EF 50mm/ Canon EF 35-105mm/ Canon EF 75-300mm/
Canon Speetlite 430EX Tamron AF 18-200/ Tamron AF 19-35mm
Canon Speetlite 430EX Tamron AF 18-200/ Tamron AF 19-35mm
- Billie-90
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3805
- GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
- WoonplaatsCOLON Maastricht
fijne platen Michel!
kan het erg waarderen
zelf ook een ND110 jammer genoeg nog niet genoeg mee kunnen experimenteren bij water o.i.d.
morgen vrij dus wellicht morgen een kansje pakken
gr. Michel
kan het erg waarderen
zelf ook een ND110 jammer genoeg nog niet genoeg mee kunnen experimenteren bij water o.i.d.
morgen vrij dus wellicht morgen een kansje pakken
gr. Michel
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 500
- GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
- WoonplaatsCOLON Baarn
mooie reeks idd
voor mijn gevoel waren ze nog mooier geworden
als ze ongeveer twee uur later (of vroeger) geschoten waren
misschien iets zachter licht denk ik
groetjes,
voor mijn gevoel waren ze nog mooier geworden
als ze ongeveer twee uur later (of vroeger) geschoten waren
misschien iets zachter licht denk ik
groetjes,
-
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3706
- GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
- WoonplaatsCOLON Zaanstreek
- CONTACTCOLON
nr 1 en 3 zeer mooi. En nr 1 als beste omdat daar de stenen de ruimte in weglopen, waar ze bij nr 3 naar de zijkant gaan.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jasmino
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 571
- GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
- WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
- CONTACTCOLON
Mooie serie zeg! Het sterkt mij in mijn verlanglijstje voor een ND filter. Verder sparen dus! Foto 1 en 3 zouden een ideale combinatie zijn: de compo van 1 en de kleuren van 3. Prachtig! Nummer 2 vind ik ook heel mooi, dat witte van die brug springt er zo mooi uit.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill