Landschapjes rondom Goedereede

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Hierbij een tweetal landschap foto's in de buurt van Goedereede. Hoop dat ze wat kijk plezier leveren.

Laszlo

1.

40166

2.

40167

Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

De eerste foto doet me niet zoveel, maar de tweede foto vind ik heel bijzonder. Die tractorsporen in het veld, en de daarbij passende vorm van de wolken is subliem! Goed gezien hoor. Mooie dieptewerking heeft dat, en daarnaast is de belichting heel goed gelukt. Mag ik vragen welke hulpmiddelen je hebt gebruikt?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Nr 2 is ook mijn favo, goed gebruik gemaakt van de lijnen in de lucht en in het veld.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mooie landschappen op beide foto's. Mijn voorkeur gaat juist uit naar foto 1 (just my taste :lol:)
de diepte in de foto door het hek op de voorgrond te plaatsen, de dreigende lucht en het mooie licht maken deze foto voor mij sterker dan 2.
bij 2 vind ik het lijnenspel wel mooi door de symetrie maar ik vind ik de foto ietwat leeg maar niettemin mooi.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Mooie foto's Laszlo!

Leuk die verschillende meningen, ik schaar me exact achter Roland :D
Groet, Marco

Flickr
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

allebei zijn ze erg mooi op hun verschillende punten.
#1 door het licht gebruik/verschillen. ik denk wel dat deze flink bewerkt is op de PC.
#2 mooie lijnen spel die tegen elkaar in lopen de tractor sporen van een punt uit elkaar en de wolken naar een punt toe.
zou het dan nog mooier zijn als deze foto met een paar stappen achteruit gezet genomen zou zijn?
zodat ook beide tractor sporen in een spitserre punt genomen zou zijn.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
snarie

Nr 1 schitterend, wel had het mooier geweest als het hek in het verlengde van het dijkje/weggetje had gestaan denk ik.
Nr 2 ook hartstikke mooi maar geeft mij minder rust als nr 1.

wat ik me afvraag zouden de foto's in zwart wit niet beter uitkomen?

groet
Stefan
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Allebei mooi op hun eigen manier. Geen echte voorkeur en deels persoonlijk. Nr1. Lijkt inderdaad wat meer bewerkt
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Overheeeeeeerlijke foto,s Laszlo! ;) Lekkere luchten en fijne voorgronden. Belichting goed in balans.

De uitgaande sporen en de naar binnen draaiende wolken bij foto 2. Mooi hoor!
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Een B&W uitvoering, ik ben niet zo thuis (nog) in B&W dus ben wel benieuwd naar jullie reacties

40173

Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

Zoooo veel beter...
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Erg mooi , is het een HDR opname ?

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
snarie

bedankt dat je em ook ff in zwart/wit post :D
Persoonlijk ik vind em zo veel mooier

Groeten
Stefan
Anoniem 3

Voor mij blijft #2 (en houd hem aub in kleur..) de favoriet.
1 klopt niet omdat het hek scheef staat t.o.v de horizon. Dat verander je niet met een ZW-omzetting.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

lekkere platen Laszlo! :)
foto 1 is mooi.. maar niet mijn ding.. is 't trouwens een HDR?
foto 2 erg netjes! de sporen leiden je mooi door de foto ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Bedankt voor de reacties/opmerkingen. Foto's zijn niet bewerkt met HDR software, wel zijn het verschillende belichtingen met handmatige blending, verder LR en NIK gebruikt voor verder bewerking. Voor de één is het teveel van het goede voor de andere mooi. Zelf hou ik van wat aangezette/kleurige foto's. In mijn ogen geeft dat nu net dat iets extra's wat je in een "echt" realistische foto mist. Is wel moeilijk om er niet in door te schieten. Dus ik ben wel bezig om het in te tomen.

@Gabriel: het hek stond zo scheef, deze was wat slordig schuin tegen de dijk opgebouwd. Dat gaf mij nu juist dat extra wat een recht toe aan hek had gemist. Vandaar ook prominent in beeld en ook helemaal niet het plan omdat recht te trekken met een Z/W omzetting

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ik vind foto 2 een fraai landschapje.....mooie compo, lijnen en dieptewerking.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Mijn voorkeur gaat duidelijk naar de eerste foto :) .
Dit is toch een puur Hollands polderplaatje ? Er is genoeg te zien om je aandacht vast te houden, zeker met die dreigende lucht erboven. De poort scheef weggezakt in de ruigte hoort daar gewoon bij.
De zwartwit omzetting hiervan is trouwens ook niet verkeerd :wink:
lassie_sr schreefCOLONFoto's zijn niet bewerkt met HDR software, wel zijn het verschillende belichtingen met handmatige blending, verder LR en NIK gebruikt voor verder bewerking Laszlo
Hoe doe je dat handmatige blending en wat is dan de bewerkingsvolgorde ?

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Jan, als ik geen ND grad filters gebruik neem ik een foto met de lucht goed belicht en een foto met de voorgrond belicht. In PS laad ik beide foto's in en blend dan door gebruik maskers/layers de lucht in de voorgrond foto. Laatste tijd gebruik ik steeds meer luminosity masks, dit is wel wat complex en ik ben er nog steeds geen master in, maar blijf er wel mee oefenen. Als je er in geïnteresseerd ben dan moet je maar eens Googelen of op Youtube zoeken naar Sean Bagshaw, Tony Kuyper, Chip Philips, Zack Schnepf deze gasten gebruiken dit veel en leggen ook uit. Daarbij kan je direct ook even genieten van de foto's die die gasten maken, die zijn van uitzonderlijke klasse en mijn voorbeeld.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Bedankt voor je info Laszlo :) .
Ik heb even wat van die mannen opgezocht. Kwam oa een foto van Sean Bagshaw tegen: een bijna helemaal groen landschap met daar doorheen een lange slingerende weg. Die heb ik dus nog helemaal te gaan :wink: .

Jan
Canon materiaal
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar