Planet Bisti

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

Een plaat uit mijn archief van 2012: Na 4 dagen scouten in Bisti Badlands besloot ik het plekje waar ik de eerste dag al had proefgedraaid te gebruiken voor het productieshot: Zonsondergang van de gedeeltelijk verduisterde zon, na afloop van de ringvormige zonsverduistering van 20 mei.
Bisti Badlands, New Mexico, USA

35921

Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

..the right time at the right place..

toch mis ik iets in deze mooie foto
hij kan niet zo lang mijn aandacht vasthouden op de een of andere manier..

groetjes,
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

... luck happens when opportunity meets preparation ...

Dank voor je reactie, Jacques. Veel werkte mee die dag, maar niet alles. De droge woestijnlucht zorgt ervoor dat het linker bovendeel een leeg geheel is. Als ik afstand doe van de "Ufo" hoodoo aan de rechterkant ontstaat er een andere balans. De schaal is overigens tricky hier. De hoodoos die je ziet zijn klein (50-70 cm in doorsnede) en ik kon niet verder achteruit zonder naar beneden te vallen. Ik heb daarom zowel belichtingstrappen en focustrappen gebruikt om voorgrond en achtergrond scherp op één plaat te krijgen. Het aardige voor mij is dat er geen tweede van deze plaat is ter wereld (ik was helemaal alleen) en ook gedurende een lange tijd niet meer zal komen tot de volgende zonsverduistering die over deze plek komt.

35924

Groeten,

Anne
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

ik vind het een interessante plaat. Mooie belichting en kleuren. Je wekt de suggestie van een groot rotsformatie te tonen, maar daarvoor zou ik dan toch meer van de formatie in beeld willen zien. Als ik het goed begrijp is het dus geen grote rotsformatie.
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

In Nederland zouden we er een monument voor dit soort modderpaddestoelen oprichten hoor. Groot hek eromheen met "verboden toegang". Bisti Badlands is een groot gebied met geweldig mooie rots (= eigenlijk modder) formaties. De groottes variëren van heel groot tot klein. Er zitten grote structuren bij, zoals de beroemde en prachtige "Wings". Even googelen en je vindt daar wel mooie voorbeelden van. Helaas hadden de wings een erg oninteressant silhouet tegen de zon in ten tijde van de zonsverduistering. De meeste fotografen zijn toch naar de wings getrokken en ik heb daar geen interessante plaat van kunnen vinden op het internet. Omdat ik de dagen ervoor al uitgebreid gescout had met compas en ook op het tijdstip van de eclips heb ik diverse locaties moeten afschrijven. Dit was de meest kansrijke. Helaas kon ik niet verder naar achteren (afgrondje) en zat ik op pakweg anderhalve meter van de eerste structuur. Om de zon nog enige grootte te geven moest er wel een telelens gebruikt worden. De gebruikte brandpuntsafstand was 78mm op fullframe.
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Je kan in elk geval zien dat er veel aandacht aan het moment is geschonken. Ik vind het een goeddoordachte foto van een bijzonder moment. Hier vind ik het niet zo belangrijk hoe groot de rotsen in werkelijkheid zijn.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

vind het geheel nogal krap in het kader zitten.
wel het fenomeen goed te pakken.
grt,bouk.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

prachtige foto nr 1 van een vrij uniek moment. nr 2 vind ik wat minder prettig kijken door de uitsnede
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar