Puy de Sancy

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De Puy de Sancy is de hoogste bergtop in het Centraal Massief (1885m) in Auvergne.
In het gebied van het huidige Auvergne was 100.000 en 5000 v Chr. geleden sprake van enorme vulkanische activiteit.
Ik hoop dat ik met deze foto's een stukje van de schoonheid van dit landschap aan jullie kan overbrengen.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.
Verbeterpunten zijn zoals altijd welkom.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Veniality
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2012 12:17
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Ik vind foto 1 het mooist, ik zie daar het meeste "diepte" in, en dat is best lastig om te fotograferen, dus.. knap gedaan!
Overigens vind ik ze allemaal echt heel mooi hoor! Verbeterpuntjes zie ik niet echt, ben pas een beginner, hehe!
Anoniem 3

Je hebt de overweldigende schoonheid van de Auvergne prachtig vastgelegd.
Ik vind alle foto's TOP!
Mooi ook dat spel tussen licht- en schaduwpartijen.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Mooi hoe de diagonale lijnen in de eerste foto lopen. Dat spreekt me zeker aan. Je blik wordt er langs geleid de verte in.
De diepte in de tweede foto die je krijgt door de kudde schapen is prachtig. Er zit volgens mij nog wel wat vervorming in die horizon, kan dat kloppen? Zo'n golvende horizon zie ik op de andere foto's niet terug.
De derde foto moet het zonder beide doen, er is geen referentie voor diepte. Ik vind het dan ook geen interessante foto.
Door de mensen in de vierde foto heb je enig idee hoe groot alles is. Ik zit de weggetjes af te zoeken naar ander mensen en vraag me af waar die wegen heen gaan.
Met de vijfde foto...tja... ik kan er niet de vinger op leggen, maar die spreekt me niet zo aan. Het kan zijn dat de wolken zorgen voor een te difuus en schaduwloos licht op de rotsen, misschien komt het doordat je loodrecht tegen de wolken aankijkt.
Mooie zesde foto... vermoed ik... want ik denk dat die pas echt tot z'n recht komt als ie flink uitvergroot wordt. Je blijft kijken naar de wolken, de heuvels, de paadjes. Leuk dat hek nog even links in beeld, geeft wat extra's.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Mooie serie hoor!
De eerste is helemaal af, prachtfoto. De tweede vind ik erg leuk door al die schapen, daardoor is het een bijzondere foto geworden.
Nummer drie had ik weggelaten in deze serie. Nummer vier, weer mooi met al die wandelpaadjes! Nummer vijf vind ik niet zo'n prettige compositie. Hier blijft mijn blik op de voorgrond hangen tot de rotsen. Nummer zes is een mooie panorama met een mooi lucht! Het lijkt of af en toe de horizon scheef staat (nummer 6), maar dat kan ook het landschap zijn. Ik hoop dat je er wat mee kan.
Overall vind ik je foto's steeds beter worden!
groet,
Barend
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
aires
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2010 23:53
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Wat de anderen al zeggen, prachtige serie. Maar 2 is gewoon briljant. Veel origineler dan de rest, erg gaaf.
EOS 33 | 5DII | 24 1.4/2.8 | 35 1.4 | 40 2.0/2.8 | 50 1.4/2.8 | 100 2.8 | 135 2.0 | 2x 48
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Nummer drie had ik ook weg gelaten. Is bijna dezelfde als nr 1. Maar de rest is prachtig! Favoriet nr 2 met de schapen, hoe heb je ze allemaal gepositioneerd in de juiste hoek! ;)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

1, 2 5 en zes voor mij. Super omgeving, mooi vastgelegd. Geweldig die laaghangende bewolking.
Foto twee vind ik briljant met die grote schapenkom. ;)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
niels81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2012 20:18

tja, ik kan maar 1 verbeterpunt bedenken..... het zijn er te weinig ;) haha.
nee zonder dollen, ik vind ze echt geweldig, zouden zo aan de muur kunnen :)
body; 500D, lensjes; kitlens 18-55 + 50mm 1.8, filtser; metz 44 af-1
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Mooie serie Peter,1 en 4 voor mij de meest uitspringende mooie foto's en daarbij 1 met stip. Foto 2 vind ik nu juist weer de mindere en dat komt door de onbalans qua licht in de lucht en voorgrond. Ik zie dat liever andersom, dus wat donkerder lucht en lichtere voorgrond. In 6 vind ik zelf het hekje niet bijdrage aan de foto, pano is mooi toch kijk ik iedere keer naar dat hek in mijn linkeroog hoek. Dat is wat ik vind dus hoe relevant is dat :-)

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Mooie foto's en prachtige kleuren!
Mijn favorieten zijn 2 en 6.
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Allemaal,
Erg bedankt voor al jullie reacties en opbouwende kritieken.

@lassie_sr: Het hekje heb ik laten zien om meer diepte in de foto te krijgen.
@Svdl en @BWK: Bij nader inzien moet ik jullie gelijk geven en had ik #3 misschien beter weg kunnen laten
@SvdL: Je weet toch wel dat bij dit type schapen de voorpoten korter zijn dan de achterpoten. Om toch horizontaal te staan, staan ze dus altijd met hun kop tegen de helling omhoog :mrgreen: :mrgreen: .
@BWK: Het is een pano uit 6 foto's. Het zou kunnen dat ik bij de horizon een steekje heb laten vallen. Ik heb nog niet zo vaak van dit soort panorama's gemaakt, dus het was nog wat wennen aan de software (Microsoft ICE).
@Panther1881: Ik kan niet even terig gaan om te kijken of de horizon echt zo liep bij #2. Maar ik denk het wel.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een serie mooie landschapjes, waarvan foto 1, 4 en 6 er voor mij bovenuit springen.....drie fraaie foto's waarbij je mooi hebt gespeeld met de lijnen en diepte in het landschap.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Een prima serie hoor waarbij idd 1 en 4 er door de evenwichtigheid boven uit steken. Maar ook twee vind ik een bovengemiddelde foto. De massakudde vind ik een extra dimensie. Bij 6 heb ik wat meer moeite met dat stukje afrastering en lijkt het voor mij of ik iets mis...........alsof er iets weggepakt is............
Maar knap werk Peter! :D :D :D
Ik was blij, nee ontzettend blij als ik zo iets voor elkaar zou krijgen...........

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Prachtige serie. Ik houd erg van de groenschakeringen! Ik vind zelf foto's 4 en 5 echt geweldig. Nummer 4 door de lijnen van de paadjes, ik blijf er maar naar kijken. Nummer 5 vind ik mooi door het onderwerp op de voorgrond. Nummer 1 is trouwens ook erg mooi door de diepte en de combinatie met de schaduw.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Jo, Bart en Jasmino,
Bedankt voor jullie positieve feedback.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Mooie groene kleuren en in combinatie met de blauwe luchten vind ik ze extra mooi.
Fijne dieptewerking ook, affijn, ik vind het plaatjes, ze zijn gewoon af.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
jan.brouwers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 15:33
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

niels81 schreefCOLONtja, ik kan maar 1 verbeterpunt bedenken..... het zijn er te weinig ;) haha.
nee zonder dollen, ik vind ze echt geweldig, zouden zo aan de muur kunnen :)
Dat is ook mijn mening over deze reeks, krijg alweer zin in vakantie. :D
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

jan.brouwers schreefCOLONdat is ook mijn mening over deze reeks, krijg alweer zin in vakantie. :D
Dat had ik eigenlijk al, toen we uit Murol wegreden :lol:

Bedankt voor jullie reacties.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Erg mooie reeks vooral de eerste 4
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar