Oude molen bij Sint jansklooster

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Johan1978
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2012 12:30
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Deze foto gemaakt bij het Vlonderpad bij het bezoekerscentrum 'De wieden' Bij Sint Jansklooster..

Afbeelding

Groetjes Johan
Canon 40D
Canon EF 100mm macro 2.8, Canon Ef 18-200mm
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Zie dat er niet veel op gereageerd wordt. Dus bij deze.

Johan op zich is het een leuke foto van een apart onderwerp nl de molen. Door wat meer bewerken kan je denk ik dit onderwerp meer aandacht laten vragen. Het is nu een goede vakantie foto, maar wellicht door hem interessanter te maken trekt de foto meer de aandacht van de kijkers. Als je geïnteresseerd ben wil ik wel een aangepaste versie hier neer zetten en dan kunnen we vergelijken en wie weet levert het wat op. Niet dat ik nu zo bijdehand ben maar vergelijken is altijd leerzaam

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

+1 Ben wel benieuwd, wat hier Laszlo hier mee kan.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Johan1978
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2012 12:30
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Dat is goed Laszlo,

Ik ben wel benieuwd.
ik kan je indien nodig ook de RAW versie sturen laat het maar weten.

Groetjes Johan
Canon 40D
Canon EF 100mm macro 2.8, Canon Ef 18-200mm
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Dit is wat ik ervan kan maken. Het is wat lastig op een JPG van een klein 500kB, vooral de randen licht/donker zijn moeilijk mooi te houden. Het gaat meer om het idee erachter. Als de molen links in het frame had gestaan was het denk ik beter geweest. De lijnen van de molen lopen naar links omhoog, dat had beter uitgekomen als de molen ook links had gestaan. Ik heb de lucht wat donkerder gemaakt, groen wat minder groen, gecropt en wat lokaal verscherpt. We kunnen in ieder geval wat vergelijken. Hopelijk krijgen we genoeg commentaar om er wat van te leren.

31479

Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Ik ben er niet van onder de indruk, vind de eerste versie zelfs fijner. Je hebt een mooie halo rondom de molen en bomen gestopt.
Ik zou de foto gewoon opnieuw schieten. Vanuit een hoger standpunt, vanaf rechts met de molen links, en er daarbij voor zorgen dat de boerderij niet half wegvalt achter de molen.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Ik moet je gelijk geven Koen, de halo's komen door het werken op de JPG. Dus achteraf beter niet kunnen plaatsen. terplekke de compositie aanpassen had idd een betere oplossing geweest. Maar toch leuk om zo op het forum bezig te zijn ik leer er in ieder geval weer van.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Altijd de moeite waard om te proberen. Maar de uitgangsituatie was hier natuurlijk al lastig. Niet echt mooi belicht, grijze lucht. En de compositie doe je naderhand ook weinig meer aan.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar