Molens Zaanse Schans

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Als Nederlander heb ik eigenlijk weinig Kaas gegeten van de toeristische trekpleisters van ons land. Er komen miljoenen toeristen van over de hele wereld heen, maar zelf ga ik er eigenlijk nooit heen, dus ben ik een dagje naar de Zaanse schans gegaan. De OV-fiets viel gelijk bij de Japanse toeristen in de smaak trouwens...
Mooi om al die molens zo te zien. In combinatie met de dreigende Hollandse wolken de volgende plaatjes kunnen schieten:

1)

30834

2)

30835

3)

30836

Ik ben benieuwd naar reacties, tips and tricks!
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Voor mij springt foto 2 er helemaal uit, omdat je daar met de voorste molen als het ware op een originele wijze een kader gecreëerd hebt. Bij de twee andere spreekt de lensvertekening mij minder aan.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Ja inderdaad érg goed gezoen ik vind foto 2 heel mooi!
Een interessant kader heeft die foto en mooie diepte...
Bedankt voor plaatsen!
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONVoor mij springt foto 2 er helemaal uit, omdat je daar met de voorste molen als het ware op een originele wijze een kader gecreëerd hebt. Bij de twee andere spreekt de lensvertekening mij minder aan.
Ik moet eerlijk zeggen dat mij die lensvertekening niet opvalt. Waaraan zie je dat?
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks en ga ook voor de tweede opname,
zou alleen de vlag wegshoppen.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

maximus schreefCOLON
Digilike schreefCOLONVoor mij springt foto 2 er helemaal uit, omdat je daar met de voorste molen als het ware op een originele wijze een kader gecreëerd hebt. Bij de twee andere spreekt de lensvertekening mij minder aan.
Ik moet eerlijk zeggen dat mij die lensvertekening niet opvalt. Waaraan zie je dat?
Bij foto 3 bijvoorbeeld het voorover hellen van de voorste molen. En bij foto 1 helt de groene molen naar rechts; de achterste molen in de verte juist naar links. Dat heeft met vertekening van het objectief te maken ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

foto 1 en 2 voor mij de mooiste. Toch een paar puntjes: waarom niet even gewacht met foto 1 tot die mensen uit beeld waren of je moet het bewust gedaan hebben. Ik vind ze zelf nogal storend en afleidend. Bij foto 2 had je wellicht iets naar links kunnen gaan en zo die vlag uit beeld kunnen houden

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar